کد خبر : 1827950 | 16 خرداد 1401 ساعت 19:36 | 48.3K بازدید | 2 دیدگاه

با دو گل برابر شیلی؛

جبران تحقیر مقابل برزیل؛ پیروزی کره در خانه (عکس)

بعد از شکست سنگین مقایل سلسائو، تیم ملی فوتبال کره جنوبی‌ امروز با دو گل از سد شیلی گذشت.

جبران تحقیر مقابل برزیل؛ پیروزی کره در خانه (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال کره جنوبی با هدایت پائولو بنتو سرمربی در یک بازی دوستانه مقابل شیلی در ورزشگاه جام جهانی با دو گل به برتری رسید. هوانگ هی چان، ستاره ولورهمپتون در دقیقه 12 موفق به به زدن گل اول شد و سون هیونگ مین با ضربه ای ایستگاهی در دقیقه 46 نیمه دوم برتری کره جنوبی را دو برابر کرد تا در نهایت آنها با همین نتیجه مقابل شیلی به پیروزی برسند. کره جنوبی در دو بازی قبلی مقابل شیلی به  یک تساوی و یک باخت رضایت داده و آنها برای اولین بار برابر این تیم پیروزی شدند. 

1719651

بازی مقابل شیلی، دومین بازی از چهار مسابقه دوستانه تیم کره جنوبی در ماه ژوئن برای آماده سازی در مسیر جام جهانی 2022 قطر است. آنها پنج‌شنبه گذشته مقابل برزیل 1-5 مغلوب شدند. تیم ملی شیلی با یک پله بالاتر از کره جنوبی و در رتبه 28 رده بندی فیفا قرار دارد.

اما از آنجایی که آنها نتوانستند به فینال جام جهانی قطر راه پیدا کنند، تغییر نسل در این تیم رخ داده و بسیاری از بازیکنان کلیدی مانند الکسیس سانچس و آرتورو ویدال از لیست دیدار مقابل کره جنوبی حذف شده بودند. سون هیونگ مین، کاپیتان تیم ملی کره جنوبی امروز صدمین بازی ملی خود را انجام داده انجام داد و به شانزدهمین بازیکن کره‌ای از این حیث بدل شد.

تیم بنتو آخر هفته و ورزشگاه جام جهانی سوون مقابل پاراگوئه که باز هم تیمی از آمریکای جنوبی است و در رده 50 رده بندی فیفا قرار دارد، به میدان خواهد رفت. سرمربی بنتو در دیدار مقابل شیلی هوانگ اوی جو را روی نیمکت قرار داد و سون هیونگ مین را به نوک خط حمله برد.

1719652
1719649

هی چان هوانگ، وو یونگ یونگ و سانگ هو نا نیز پشت سر سون، خط حمله تیم ملی کره جنوبی را تشکیل دادند. در خط میانی، هوانگ این بئوم و جونگ وو یونگ قرار گرفتند و خط دفاعی کره جنوبی نیز متشکل از هونگ چول، کن گیونگ وون، جونگ سونگ هیون و کیم مون هوان بود. درون دروازه نیز مثل همیشه کیم سونگ گیو قرار گرفت.

کره جنوبی بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 12 این هوانگ هی چان بود که در سمت چپ صاحب موقعیت گلزنی شده و با ضربه‌ای محکم و تماشایی دروازه شیلی را باز کرد. همچنین در دقایق ابتدایی نیمه دوم، سون هیونگ مین با نواختن یک ضربه ایستگاهی زیبا کار را تمام کرد و در نهایت کره جنوبی مقابل شیلی 0-2 به برتری رسید.

1719653

دیدگاه‌ها