کد خبر : 1828105 | 17 خرداد 1401 ساعت 21:11 | 8.9K بازدید | 5 دیدگاه

سایپا ٢ شهرداری همدان ١؛

لیگ یک/ نارنجی‌پوشان بدون اما و اگر ماندند

سایپا با پیروزی دو بر یک در برابر شهرداری همدان در هفته پایانی لیگ یک 40 امتیازی شد و با صعود به رده سیزدهم جدول در جمع تیم‌های دسته اولی باقی ماند.

لیگ یک/ نارنجی‌پوشان بدون اما و اگر ماندند

به گزارش "ورزش سه"، بعد از سقوط این تیم به دسته اول پیش بینی می‌شد مدیران باشگاه برای صعود تیم به لیگ برتر برنامه ریزی کنند اما تیمی که ابتدای فصل با رهبری سعید اخباری مهیای حضور در بازی‌ها شد به هیچ‌وجه نشانی از تیم مدعی صعود به لیگ برتر نداشت و حتی در میانه‌های راه باشگاه را متوجه این موضوع کرد که تیم برای ماندن در جدول بازی‌ها هم با چالش مواجه است. امید رضا روانخواه که فصل گذشته به‌همراه تیم بادران تا یک قدمی صعود به لیگ برتر پیش آمد اینبار در سایپا آنقدر در حسرت پیروزی و چالش‌های باشگاه ماند که در نهایت در چند هفته پایانی تصمیم گرفت هدایت تیم را رها کند. نتایج تیم با حمید درخشان هم قابل دفاع نبود تا اینکه در هفته پایانی سایپا با شکست دو بر یک تیم شهرداری همدان به جای جشن صعود به لیگ برتر، جشن بقاء در جدول بازی‌ها را گرفت و شاید هم ازاین اتفاق خرسند باشد.

‌حضور این‌چنینی در رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور برای تیمِ قدیمی و سازنده فوتبال کشور که حتی قهرمانی در لیگ برتر و حضور در مسابقات آسیایی را در کارنامه دارد؛ درخور شأن باشگاه سایپا نیست و به نظر می‌رسد مدیران باشگاه باید بازنگری جدی نسبت به تیم‌سازی در فصل جدید داشته باشند. اگر قرار به کناره گیری سایپا از مسابقات فوتبال است که بعید است مدیران سایپا چنین دیدگاهی داشته باشند که هیچ، اما اگر قرار به حضور تیم در بازی‌های دسته اول است این تیم باید در حد و اندازه‌های تیم مدعی صعود به لیگ برتر عمل کند نه اینکه بقایش در جدول بازی‌ها به هفته پایانی کشیده شود و از این اتفاق خرسند شود.

1719845


سایپا در همه دهه‌های حضور و در همه سال‌های حضور یک تیم خوب و با کیفیت بوده و بازیکنان زیادی ساخته و پرداخته این باشگاه هستند. نمونه‌اش مسعود شجاعی کاپیتان این فصل نساجی که به‌همراه این تیم قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفت. یا امیر‌حسین حسین‌زاده که ستاره بی چون و چرای این فصل استقلال بود. به نظر می‌رسد باشگاه در جوانگرایی دچار افراط و تفریط شده چرا که جوانگرایی به بهای کنار زدن با تجربه‌ها، بلایی را سر سایپا آورد که ابتدا به لیگ یک سقوط کرد و در ادامه برای ماندن در جمع تیم‌های دسته اولی جشن گرفت که تکرار می‌کنیم این درخور شأن سایپا نیست.

فوتبال ادامه دارد؛ سایپا می‌تواند به روزهای خوب حضورش در فوتبال برگردد به شرط اینکه مدیران فعلی باشگاه نگاه حرفه‌ای به ‌تیم و مسابقات لیگ یک داشته باشند و از همه مهم‌تر در گزینش‌ها چه در بعد کادر فنی و چه در انتخاب بازیکن دقت به خرج دهند و بر مبنای عقلانیت پیش روند.

1719844

دیدگاه‌ها