کد خبر : 1828130 | 18 خرداد 1401 ساعت 00:52 | 95.4K بازدید | 10 دیدگاه

پرو حریف خود در راه قطر را شناخت؛

استرالیا یک گام به جام‌جهانی نزدیک شد

استرالیا با پیروزی دو بر یک مقابل امارات، حریف پرو در پلی آفی شد که برنده آن به عنوان چهارمین تیم، در گروه چهارم جام جهانی 2022 جای خواهد گرفت.

استرالیا یک گام به جام‌جهانی نزدیک شد

به گزارش "ورزش سه"، دور انتخابی جام جهانی 2022 در آسیا با معرفی چهار تیم صعود کننده، پیش از مراسم قرعه کشی به پایان رسید و تکلیف پلی آف انتخابی این قاره به بعد از قرعه کشی موکول شد؛ امارات (12 امتیاز) و استرالیا (15 امتیاز) رده های سوم دو گروه دور نهایی انتخابی آسیا را مال خود کردند تا شانس صعود به جام جهانی را از مسیر پلی آف امتحان کنند.

دو تیم استرالیا و امارات سه شنبه شب در ورزشگاه الریان قطر به مصاف هم رفتند. استرالیا که در رقابت با عربستان و ژاپن برای صعود مستقیم شکست خورده بود به دنبال پیروزی مقابل اماراتی بود که تنها یک بار (1990) تاکنون طعم حضور در جام جهانی را چشیده است.

1719886

دیدار دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در دقایق نخست نیمه دوم، دو گل شاهد بودیم؛ ابتدا جکسون در دقیقه 53 استرالیا را پیش انداخت ولی تنها 4 دقیقه بعد کایو بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود و در حالی که می رفت بازی به وقت های اضافه کشیده شود، استرالیا گل دوم را زد و پیروز شد. آیدین هروستیک، وینگر 25 ساله باشگاه فرانکفورت در دقیقه 83 برای بار دوم دروازه امارات را باز کرد.

استرالیا برخلاف گل اول که خیلی زود پاسخ آن را دریافت کرد، در دقایق باقی مانده از گل دوم خود به خوبی محافظت کرده و پیروز میدان شد تا حریف پرو در پلی آف بین قاره‌ای شود؛ تیمی که در مکان پنجم جدول رده بندی انتخابی جام جهانی در قاره امریکای جنوبی قرار گرفت تا از صعود مستقیم بازبماند.

1719887


دیدار تیم های پرو و استرالیا روز دوشنبه 23 خرداد در ورزشگاه الریان قطر برگزار خواهد شد. برنده این دیدار جواز حضور در جام جهانی 2022 را پیدا کرده و در گروه چهارم قرار می گیرد.  فرانسه، دانمارک و تونس سه تیم حاضر در این گروه هستند که یکی از دو تیم پرو یا استرالیا به آنها ملحق خواهند شد. قاره آسیا با توجه به میزبانی قطر، تا این لحظه 5 نماینده در جام جهانی دارد که اگر استرالیا هم صعود کند این عدد به 6 خواهد رسید تا شاهد جامی باشیم که حدود یک پنجم تیم های آن آسیایی هستند.

1719888
هروستیک با این شوت زیبا از پشت محوطه جریمه دروازه امارات را در دقایق پایانی باز کرد تا تیمش در وقت‌های قانونی، پیروز بازی شود.

دیدگاه‌ها