کد خبر : 1828216 | 18 خرداد 1401 ساعت 15:38 | 13.7K بازدید | 2 دیدگاه

از صعود جوانان تا حذف امید؛ واکنش پورموسوی

سیروس پورموسوی طی 18 ماه حضور در تیم ملی جوانان تیم خوبی ساخته بود. تیمی که با اقتدار به مرحله نهایی جام ملت ها صعود کرد و...

از صعود جوانان تا حذف امید؛ واکنش پورموسوی

به گزارش "ورزش سه"، وقتی قرار به حضور 21 ساله ها در ترکیب تیم امید شد پیش بینی می شد این تیم همان تیم سیروس پورموسوی باشد. تیمی که بازیکنانش از جمله هاشمی نژاد، احمدی، سلمانی، زواری، شریعت زاده و ... تبدیل به مهره های تاثیر گذار لیگ برتر شده اند اما سیروس پورموسوی می گوید این تیم ملی امید تیم ملی جوانان او نبود و مهدی مهدوی کیا تیم را کاملا تغییر داد و...

به همین بهانه با سید سیروس پورموسوی سرمربی اسبق تیم ملی جوانان در خصوص حذف تیم ملی امید گفتگو کردیم که آنرا می خوانید:

*آقای پورموسوی یک سوال تکراری؛ چرا از تیم ملی جوانان جدا شدید؟ 
زمان زیادی سپری شده است و بهتر است دیگر در موردش حرف نزنیم. اما واقعا حیف شد. تیم خوبی داشتیم. در آن برهه از زمان چون حمایت نشدیم تصمیم گرفتم از تیم ملی جوانان کنار بروم. 

*در مورد حذف تیم ملی امید چه نظری دارید؟ 
بازی ها را دیدم و تنها می توانم بگویم حیف شد. در گروه خوبی قرار گرفته بودیم. شاید هم باید بگویم گروه آسان. قطعا با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر می شد از گروه صعود کرد.

*تیم ملی امید با بازیکنان زیر 21 سال در مسابقات حاضر شد ...
تصمیم خوبی بود. البته من فکر می کنم خیلی از کشورها با این ایده وارد بازی ها شدند و تردیدی نیست که دیگر کشورها هم همانند ما به دنبال برنامه ریزی برای آینده هستند اما به نظر من نباید حذف تیم ملی امید را به این موضوع ربط داد.

1537946

*پس نظر شما پیرامون حذف تیم امید چیست؟ 
ببینید در فوتبال حرفه ای فدراسیون ها برای بازیکنان تیم های ملی بلند مدت برنامه ریزی می‌کنند اما اینجا چی؟ من به تصمیم آقای مهدوی کیا احترام می گذارم اما ایشان یک تیم داشتند که امتحانش را پس داده بود. (تیم ملی جوانان دوره من) می‌شد با کمی تقویت تیم را به این مسابقات ببرد، چون ایشان وقت کافی نداشت و نباید تیم را کامل تغییر می داد. سرمربی تیم ملی امید گلر و مدافعان تیم ملی جوانان را همراه خود به ازبکستان نبرد. خط دفاعی که در بازی های مقدماتی جام ملت ها گل نخورده بود و با اقتدار صعود کرد. حتی اگر به بازی های تدارکاتی هم نگاه بیاندازید متوجه می شوید عملکردشان قابل دفاع بوده و واقعا جایشان در ترکیب تیم امید خالی بود. به‌هرحال منظورم این است که بازیکنان بهتری در اختیار داشتیم که متاسفانه درایران جا ماندند و به مسابقات نرفتند.

*و حرف آخر 
حذف شدیم. باید واقع گرا باشیم و حذف از بازی ها را به خاطر در اختیار داشتن بازیکنان زیر 21 ساله ها ندانیم. از همین الان باید برای آینده برنامه ریزی کنیم. برای مهدی مهدوی کیا آرزوی موفقیت می کنم.

دیدگاه‌ها