کد خبر : 1828250 | 18 خرداد 1401 ساعت 19:45 | 30.6K بازدید | 6 دیدگاه

سپ بلاتر در دادگاه: نفسم بالا نمی‌آید

سپ بلاتر رئیس سابق فیفا که قرار بود امروز به اتهام فساد مالی در دادگاه شرکت کند به دلیل نامساعد بودن وضعیت جسمانی نتوانست در دفاع از خود صحبت کند.

سپ بلاتر در دادگاه: نفسم بالا نمی‌آید

به گزارش "ورزش سه"، سپ بلاتر رئیس سابق فیفا که قرار بود امروز به همراه میشل پلاتینی اسطوره فوتبال فرانسه و رئیس سابق یوفا در دادگاهی به اتهام کلاهبرداری و فساد مالی شرکت کند در جلسه دادگاه اعلام کرد به دلیل وخامت وضعیت جسمانی قادر به دفاع از خود نیست. در نتیجه جلسه دادگاه تا زمانی دیگر به تعویق افتاد.

دادستان‌های سوئیس، بلاتر و پلاتینی را به پرداخت غیرقانونی 2 میلیون فرانک سوئیس در سال 2011 متهم کرده‌اند. اتهامی که از سوی بلاتر و پلاتینی رد شده است.

 

1720050

 

در جلسه امروز دادگاه جنایی در بلینزونا، وضعیت جسمی پلاتینی از آغاز جلسه نامناسب به نظر می‌رسید و او به دادگاه گفت به دلیل درد در ناحیه قفسه سینه قادر به صحبت کردن نیست. بلاتر 85ساله با صدایی لرزان خطاب به دادگاه گفت:" درد قفسه سینه می‌آید و می‌رود و نفس کشیدن برایم سخت است". قضات دادگاه به بلاتر اجازه دادند اظهارات خود را فردا پنج‌شنبه ارائه دهد.

پیشتر وکلای بلاتر و پلاتینی تلاش کرده بودند این پرونده به جای دادگاه فدرال سوئیس در دادگاه محلی یکی از ایالتها رسیدگی شود یا اینکه ادعای فیفا علیه این دو برای بازپرداخت مبلغ دو میلیون فرانک توسط دادگاه مناسب رد شده و مناسب رسیدگی حقوقی تشخیص داده نشود. اما در نهایت تیم وکلا به هیچ‌کدام از این اهداف نرسیدند.

دادگاه بلاتر و پلاتینی تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت و هیات سه نفره قضات در پایان حکم نهایی را صادر خواهند کرد. در صورتی که بلاتر و پلاتینی به اتهام ارائه شده توسط دادستان‌ها محکوم شوند ممکن است حکم حبسی 5 ساله دریافت کنند.

 
 

دیدگاه‌ها