کد خبر : 1828274 | 19 خرداد 1401 ساعت 00:20 | 159.9K بازدید | 128 دیدگاه

آنالیز ویژه از بهترین‌های لیگ بیست و یکم؛

توپ طلای فوتبال ایران می‌رسد به ...

در فصلی که منشا آقای گل و صادقی آقای پاس گل لیگ برتر شدند، حداقل 10 بازیکن دیگر خود را مستحق عنوان بهترین بازیکن لیگ بیست و یکم می‌دانند.

توپ طلای فوتبال ایران می‌رسد به ...

به گزارش "ورزش سه"، لیگ بیست و یکم در حالی به پایان رسید که استقلال عنوان قهرمانی را به‌دست آورد اما شاید کار بسیار دشواری باشد که یک ستاره برجسته از این تیم معرفی شود؛ سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، مهدی مهدی‌پور، یامگا و... همگی بازیکنانی هستند که می‌توان سهم قابل توجهی از قهرمانی را به آنها اختصاص داد.

در این فصل گادوین منشا موفق شد با ۱۴ گل کفش طلای لیگ برتر را تصاحب کند و سعید صادقی نیز ۱۳ پاس گل داد تا کرمان جوایز فردی لیگ برتر را در اختیار بگیرد.

در اینجا روی ۱۰ مولفه مختلف آنالیزهایی صورت گرفته تا سه بازیکن برتر لیگ برتر به شکلی خاص معرفی شوند:

**تکل موفق: دانیال اسماعیلی‌فر (۴۸)
دانیال اسماعیلی‌فر که ساعاتی پیش انتقالش به پرسپولیس را قطعی کرد، یکی از برترین بازیکنان دفاعی لیگ بیست و یکم بود و ۴۸ تکل را هم از خود به جای گذاشت تا با اختلاف نسبت به مهدی حسینی ملی‌پوش و محمود قائدرحمتی، صدرنشین باشد. او همچنین نمره ۷.۵۱ را گرفت.

1720088

**برتری در نبرد هوایی؛ حسام پورهاشم (۸۴٪)
پورهاشم که در ترکیب تیم امید به‌عنوان مدافع کناری به میدان رفت، موفق شد بیشترین نرخ برتری در دوئل هوایی را ثبت کند. نکته جالب اینکه در جایگاه دوم سیدجلال حسینی کاپیتان پا به سن گذاشته پرسپولیس دیده می‌شود که در ۱۹ بازی متوسط ۸۰٪ برتری در دوئل را از خود به جای بگذارد.

1720089

**شوت در چارچوب: شهریار مغانلو (۲۷)
مهاجم سپاهان که فصل گذشته از پرسپولیس راهی این تیم شد، بیشترین شوت در چارچوب را ثبت کرد اما با این حال نتوانست شمار گل‌هایش را دو رقمی کند. لوسیانو پریرا ۲۵ شوت در چارچوب داشت و گادوین منشا ۲۲ شوت که چهارده تا تبدیل به گل شدند.

1720090

**دفع توپ: وحید محمدزاده (۱۰۱)
مدافع مرکزی سابق ذوب آهن تنها بازیکنی است که تعداد دفع توپش سه رقمی شد و به عدد ۱۰۱ رسید. این در حالی است که حامد شیری کاپیتان نساجی در جایگاه دوم و محمد طیبی مدافع باتجربه پیکان در رتبه سوم قرار گرفتند.

1720091

**دریبل موفق: وحید امیری (۴۸)
وحید امیری و سعید صادقی بیشترین تعداد دریبل را داشتند اما باتوجه به تعداد بازی کمتر امیری، او در صدر جدول قرار می‌گیرد. امیری اگر مصدوم نمی‌شد احتمالا فرصت رسیدن به ۵۰ دریبل را هم داشت. نکته جالب اینکه صادقی و امیری هر دو چپ‌پا هستند.

1720092

**دقت پاس: میلاد سرلک (۹۱٪)
این آمار استثنایی هافبک دفاعی پرسپولیس است که او را تبدیل به تنها بازیکن لیگ برتر با نرخ بیشتر از نود درصد دقت پاس تبدیل می‌کند. پس از او محمد نژاد مهدی و مسعود ریگی با ۹۰٪ پاس صحیح حضور دارند.

1720093

**شوت: شهریار مغانلو (۶۷)
مهاجم سپاهان در عین حال که بیشترین تعداد شوت در چارچوب را به خود اختصاص داده، در شوتزنی هم صدرنشین است اما نکته جالب این جدول حضور طالب ریکانی هافبک و کاپیتان صنعت نفت است که علاقه ویژه به شوتزنی دارد. پیمان بابایی هم با ۶۱ شوت و البته دقت پایین در رتبه سوم قرار گرفته است.

1720094

**قطع توپ: پوریا آریاکیا (۱۵۱)
مدافع جوان آلومینیوم تنها بازیکنی است که بیش از ۱۵۰ توپ را در طول فصل قطع کرده است. امید خالدی مدافع کناری صنعت نفت ۱۳۷ قطع توپ دارد و صالح حردانی مدافع فولاد و استقلال آمار ۱۲۸ را ثبت کرد.

1720095

**نبرد هوایی موفق: رودی ژستد (۱۵۱)
اگرچه ژستد جایی در درصد دوئل هوایی موفق نداشت اما بیشترین تعداد نبرد هوایی موفق را ثبت کرد تا بالاتر از دو مهاجم بلند قامت جنوبی قرار بگیرد.

1720096

**خلق موقعیت: مهدی ترابی (۴۸)
مهدی ترابی با اختلاف ویژه نسبت به آذرباد و مهدی پور بیشترین خلق موقعیت را ثبت کرد. او همچنین نمره بهترین نسبت به این دو بازیکن دارد. ترابی در این فصل ۴۸ موقعیت خلق کرد که بازیکنان پرسپولیس ۲۰.۸٪ از این فرصت‌ها را تبدیل به گل کردند.

1720097

به نظر شما در مجموع بهترین بازیکن لیگ بیست و یکم چه کسی بود؟ چه دلایلی برای دیدگاه خود دارید؟ در قسمت برایمان بنویسید؛ در سریعترین زمان نظر شما ثبت می‌شود.

دیدگاه‌ها