کد خبر : 1828300 | 19 خرداد 1401 ساعت 11:32 | 11.6K بازدید | 5 دیدگاه

به‌منظور مقابله با قیمت‌های نجومی

سهمیه بازیکنان خارجی لیگ افزایش پیدا می‌کند؟

علیزاده می‌گوید مس رفسنجان با قیمت‌های نجومی بازیکنان داخلی توان فعالیت در نقل و انتقالات را ندارد و این باشگاه برای افزایش سهمیه بازیکنان خارجی به فدراسیون فوتبال نامه زده است.

سهمیه بازیکنان خارجی لیگ افزایش پیدا می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، علی علیزاده معاون باشگاه مس رفسنجان در برنامه صبحگاهی شبکه سه حاضر شد و در بخش مهمی از صحبت‌هایش در خصوص در خصوص نقل و انتقالات و به صرفه‌تر بودن جذب بازیکنان خارجی صحبت کرد. مشرح صحبت‌های او را می‌خوانید:

*بودجه شما برای فصل گذشته چقدر بود؟ بحث بودجه ۲۰ میلیاردی مطرح بود. 
علیزاده: یکی از دلایلی که ما الان نمی‌توانیم بازیکن بگیریم همین است؛ بازیکن ۱۵، ۱۸ یا ۱۳ میلیارد می‌خواهد و واقعا پول نداریم. اگر بخواهید ۱۰ بازیکن بگیرید باید بودجه آن را داشته باشید و ۱۳۰ میلیارد بدهید. واقعا چنین چیزی امکان ندارد. ما دست به عصا حرکت می‌کنیم و منتظریم حباب بترکد و خالی شود و باد کم‌تر شود تا ما بتوانیم بازیکن بگیریم چون الان نمی‌توانیم بازیکن بگیریم.

*قیمت یک بازیکن خوب چقدر است؟
علیزاده: مدیر برنامه‌ها با ما صحبت می‌کنند و رقم از ۱۵ تا ۱۸ میلیارد تومان است. نمی‌توانم اسم بازیکنی را بگویم چون اصلا درست نیست ولی ما واقعا نمی‌توانیم این بازیکنان را بگیریم. خداراشاکرم در فصل گذشته قرارداد بچه‌ها را ۲ ساله بستیم و الان نیاز به ۴ تا ۵ بازیکن برای تقویت تیم آقای ربیعی داریم. ما اکثر بازیکنان را حفظ می‌کنیم و ۸۰-۷۰ درصد تیم قرارداد ۲ ساله دارند. بچه‌ها هستند و کمک می‌کنند و انشالله امسال بتوانیم نتیجه بهتری نسبت به پارسال بگیریم.

*به بازیکنان شما از باشگاه‌های دیگر پیشنهادی دادند؟ چقدر بوده؟
علیزاده: بله پیشنهاد دادند. ۱۳-۱۲ میلیارد پیشنهاد داشتند. وسوسه کننده است. یک فوتبالیست چقدر باید فوتبال بازی کند؟ من فوتبال بازی می‌کردم و به نظرم یک فوتبالیست هر چقدر بگیرد حقش است چون زجر زیادی می‌کشد، کار سختی است و آدم واقعا ریاضت می‌کشد. من ۲۳ سال فوتبال بازی کردم و اگر امسال تمام شود سی‌امین سالی است که مستمر در فوتبال هستم. ۲۳ سال فوتبال بازی کردم، در رده‌های پایه مربی‌گری کردم، سرپرست بودم و الان معاونم و در خدمت باشگاه مس رفسنجان هستم. واقعا فوتبالیست هر چقدر بگیرد حقش است اما باید معقول باشد.

*رقم‌ها عجیب و غریب است! مگر باشگاه‌ها چقدر وقت بازیکن را می‌گیرند؟ بازیکن روزی ۲ ساعت سر تمرین می‌رود. مثل باشگاه‌های اروپایی نیست که بازیکن از هشت و نیم صبح تا شب در باشگاه باشد!
علیزاده: همین‌طور است اما باشگاه ما بیشتر وقت می‌گیرد و نزدیک به ۴ تا ۵ ساعت تمرین داریم و همه‌ی بچه‌ها در خدمت تیم هستند. دیروز به فدراسیون فوتبال نامه زدیم که سهمیه بازیکنان خارجی را زیاد کنیم چون واقعا نمی‌شود بازیکن گرفت. شما می‌توانید با ۲۰۰ هزار دلار بازیکن خارجی بگیرید که نزدیک ۶ میلیارد تومان می‌شود؛ ۶ میلیارد می‌دهی و نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان حق اسکان و خوراک را می‌دهی و ۶ و نیم میلیارد می‌شود. حال من چطور می‌توانم بازیکن ۱۳ یا ۱۵ میلیاردی به باشگاه بیاورم؟ واقعا امکان پذیر نیست. اگر توانستیم چنین کاری بکنیم، ریتم و بالانس باشگاه بر هم می‌ریزد. مثلا اگر کاپیتان باشگاه من A تومان دریافت می‌کند، بازیکنی که از بیرون می‌آورم باید A+B تومان بگیرد. امکان ندارد و بالانس باشگاه و تیم برهم می‌ریزد و نمی‌توانیم تیم را جمع کنیم. بسیار سخت شده است و خواهش می‌کنم فکری کنند.

دیدگاه‌ها