کد خبر : 1828575 | 21 خرداد 1401 ساعت 11:06 | 61.7K بازدید | 14 دیدگاه

پنج مسابقه تدارکاتی دیگر در راه است

رکورد باورنکردنی عربستان در انجام بازی‌های دوستانه

در شرایطی که فدراسیون فوتبال ایران همیشه در برگزاری دیدار های تدارکاتی مشکل داشته، تیم ملی عربستان از ابتدای سال 2000 تاکنون 140 بازی تدارکاتی برگزار کرده است.

رکورد باورنکردنی عربستان در انجام بازی‌های دوستانه

به گزارش ورزش سه، تیم ملی عربستان روز پنجشنبه در دیداری تدارکاتی برابر ونزوئلا قرار گرفت تا به این ترتیب تعداد دیدار های تدارکاتی عربستان از ابتدای سال 2000 تا امروز به 140 بازی بین‌المللی برسد.

عربستان در سال های 2006 و 2018 با 15 بازی در هر سال بیشترین تعداد بازی های تدارکاتی را انجام داده و کمترین تعداد بازی این تیم هم مربوط به سال های 2015 و 2016 است که این تیم تنها یک بازی در هر سال انجام داد.

این در حالی است که عربستان در سال 2010 در 11 بازی دوستانه شرکت کرد و در سال 2000 نیز 10 بازی برای این تیم برنامه ریزی شد. این تیم در سال های 2007 و 2008 نیز 9 بازی انجام داد.

عربستان در 15 مسابقه ای که در سال 2006 انجام داد، 5 برد، 5 تساوی و 5 شکست کسب کرد و در سال 2018، 4 برد، 6 شکست و 5 تساوی به دست آورد.

بزرگترین پیروزی تیم عربستان در این دوره به سال 2017 و دیدار برابر کامبوج برمی‌گردد که در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شد و بازیکنان عربستان موفق شدند با نتیجه 7 بر 2 حریف خود را شکست بدهند. سنگین ترین باخت این تیم نیز در سال 2012 مقابل تیم ملی اسپانیا بود که با نتیجه 0-5 به پایان رسید.

1720519


به گفته یاسر المسحل، رئیس اتحادیه فوتبال عربستان، پیش‌بینی می‌شود تعداد بازی‌های آزمایشی که عربستان امسال و پیش از شروع جام جهانی برگزار می‌کند، حدود 8 بازی باشد.

با برگزاری دیدار عربستان و ونزوئلا در مورسیا اسپانیا، تعداد تیم هایی که عربستان با آنها روبرو شد به 117 تیم رسید. همچنین تیم ملی ونزوئلا به نهمین تیم آمریکای جنوبی تبدیل شد که با عربستان دیدار می‌کند؛ پیش از این اروگوئه، پاراگوئه، برزیل، آرژانتین، پرو، شیلی، بولیوی و کلمبیا برابر عربستان قرار گرفته بودند.

تیم ملی فوتبال عربستان صبح دیروز پس از پایان اردوی خود در آلیکانته در راستای آماده سازی برای جام جهانی 2022 که حدود 10 روز به طول انجامید، با یک هواپیمای شخصی از اسپانیا به ریاض بازگشت.

این تیم دو بازی تدارکاتی انجام داد؛ بازی اول مقابل کلمبیا که با یک گل شکست خورد و بازی دوم نیز مقابل ونزوئلا که همین نتیجه را به همراه داشت.

مرحله دوم برنامه تدارکاتی عربستان از 17 سپتامبر در شهر آلیکانته اسپانیا آغاز می شود و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت؛ در این مرحله عربستان دو دیدار دوستانه برگزار خواهد کرد که اکوادور حریف اول این تیم خواهد‌ بود اما حریف دوم هنوز مشخص نیست.

1720520


به گفته رئیس اتحادیه فوتبال عربستان مرحله سوم این برنامه در اوایل اکتبر با یک اردوی طولانی که تا فینال جام جهانی قطر ادامه دارد برگزار می‌شود و طی آن عربستان بین 4 تا 5 بازی تدارکاتی برگزار می‌کند.

تیم ملی عربستان در جام جهانی 2022 همراه با تیم های آرژانتین، لهستان و مکزیک در گروه C قرار گرفته است.

سه مربی تیم ملی فوتبال عربستان اعلام کردند که این تیم در اردوی اسپانیا که روز گذشته به پایان رسید به اهداف خود رسیده است. عبدالعزیز الخثران تاکید کرد: کادر فنی عربستان به رهبری هروه رنار فرانسوی به بخشی از اهداف خود یعنی بالا بردن جنبه بدنی، ایجاد هماهنگی و توسعه بحث های تاکتیکی و انجام دو بازی با تیم های قدرتمند دست یافته است.

عبدالرحمن القحطانی نیز با بیان اینکه این اردو چیزهای زیادی را به بازیکنان عربستان به ویژه در جنبه های دفاعی اضافه کرد، گفت: مربی باید تیم را در فاز دفاعی قوی کند و هر تیمی نیاز به کار سازماندهی شده در خط دفاعی دارد؛ اینکه چگونه توپ به آرامی از عقب زمین به جلو می‌رود.

در این مورد عبدالعزیز السعران نیز خاطر نشان کرد: بازی با دو تیم آمریکای جنوبی مانند کلمبیا و ونزوئلا در این مرحله اتفاق خوبی بود و امیدواریم در مرحله منتهی به شروع مسابقات تیم های قوی تری انتخاب شوند.

دیدگاه‌ها