کد خبر : 1828661 | 21 خرداد 1401 ساعت 18:15 | 25.5K بازدید | 17 دیدگاه

در این هفته از مربی و 4 خرید رونمایی می‌کنیم

مومنی: شاید دیگر این موقعیت برای نکونام پیش نیاید

عضو هیئت‌مدیره استقلال می‌گوید که جواد نکونام می‌توانست با حضور در استقلال ریسک کند ولی او این کار را انجام نداد.

مومنی: شاید دیگر این موقعیت برای نکونام پیش نیاید

به گزارش "ورزش سه"، بحث پیرامون انتخاب سرمربی جدید استقلال همچنان ادامه دارد. پس از مذاکره آبی‌ها با گزینه‌های متعدد از جواد نکونام گرفته تا رضا عنایتی، حالا آنها در حال مذاکره با سایر گزینه‌های خود هستند. مربیان داخلی و خارجی همچنان افراد مدنظر مدیران باشگاه هستند و باید دید بالاخره چه کسی روی نیمکت این تیم می‌نشیند.

محمد مومنی عضو هیئت‌مدیره استقلال در گفت‌وگو با رادیو ورزش پاسخگوی سوالات مختلف بود که در زیر می‌خوانیم:

* حق مجیدی بود که انتخاب کند کجا مربی باشد
هر مربی در هر حیطه کاری دوست دارد تا بهترین‌ها را برای خودش رقم بزند. فرهاد مجیدی نخستین مربی جوانی است که در یک کشور دیگر فعالیت می‌کند و حق او بود که انتخاب کند و ما نیز با او همکاری کردیم. همان‌طور که ایشان پیش از این با ما همکاری کرده بود، ما نیز با مجیدی همکاری کردیم. این اتفاق اعتباری برای باشگاه استقلال بود و به یک مربی جوان موقعیتی داده شد تا بتواند اندیشه‌های خودش را در کشور دیگری به نمایش بگذارد. به هر شکل رفتن مجیدی برای ما مقداری چالش به‌وجود آورد که سعی می‌کنیم آن را طوری مدیریت کنیم که به تیم ما آسیبی وارد نشود.

* هم گزینه داخلی داریم و هم خارجی
ما هر دو گزینه داخلی و خارجی را پیگیری می‌کنیم. استقلال در سال بعد داعیه قهرمانی را دارد و سعی می‌کنیم از قهرمانی خودمان دفاع کنیم و تلاش می‌کنیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

* هجمه‌ها علیه عنایتی درست نیست
در مورد آقای عنایتی زیاد صحبت می‌شود. مدیریت باشگاه نیز باید بتواند قضایا را خوب رصد و مدیریت کند. بالاخره عنایتی بازیکن و اعتبار استقلال بوده است. درست نیست زمانی‌که ما با عنایتی صحبت می‌کنیم، او مورد هجمه قرار بگیرد. او باعث آمدن خنده روی لب هواداران شده بود.

* مذاکره با نکونام، عنایتی و رحمتی حق آنهاست
این حق طبیعی مدیران باشگاه است که با هر کسی که بخواهد، صحبت کند ولی صلاح باشگاه را در نظر بگیرد و این مسئله را طوری هدایت کند که به تیم آسیبی وارد نشود. اکنون که باشگاه با عنایتی صحبت کرده، مگر اتفاق خاصی رخ داده است؟ باشگاه سعی می‌کند بهترین‌ها را انتخاب کند. شاید به‌زعم خیلی از هواداران این اتفاق خوبی نباشد. اما این حق آقایان عنایتی، رحمتی، نکونام و جوانانی که در این مملکت کار می‌کنند هست که با باشگاه مذاکره کنند. ولی اینکه روی صندلی باشگاه بنشیند را مدیریت باشگاه و اعضای هیئت مدیره تصمیم گیری می‌کنند.

* در انتخابمان حتما اقتدار لازم را خواهیم داشت
به نظر من این اتفاق خاصی نیست که خیلی‌ها به باشگاه و عنایتی هجمه وارد می‌کنند. ولی ما در انتخابمان حتما اقتدار باشگاه را در نظر می‌گیریم، حتما به احترام به هوادار نگاه می‌کنیم و سعی می‌کنیم هوادارمان اقتداری داشته باشد که خدایی نکرده خدشه دار نشود. با همه گزینه‌هایی که برای هدایت استقلال در نظر گرفته‌ایم مذاکره می‌کنیم و حتی اگر نیاز باشد مصالحه هم می‌کنیم تا او بتواند نیمکت را در اختیار خودش قرار دهد و سعی می‌کنیم که برای باشگاه استقلال، بهترین انتخاب را داشته باشیم تا به کسی آسیب وارد نشود.

* پین با ما می‌ماند، انتخاب اول او استقلال است
گابریل پین با ما خواهد ماند و ایشان حتما ما را همراهی می‌کنند. در هر صورت انتخاب اول ایشان باشگاه استقلال است. پین با اندیشه‌ها و افکار مدیریت باشگاه کاملا آشنایی دارند و مدیریت نیز به‌سادگی از ایشان عبور نخواهند کرد. ما تلاش می‌کنیم ارکان اساسی کادرفنی را حفظ کنیم تا خدشه‌ای به ما وارد نشود. به هر جهت اطلاعات وسیعی نسبت به کارکرد بازیکنانمان دارند که سرمربی بعدی می‌تواند به‌واسطه زمان کمی که داریم، از این اطلاعات نهایت استفاده را ببرد.

* ما چالش آنچنانی در استقلال نداریم
فعالیت آبی‌ها در بازار نقل و انتقالات؟ اولا اینکه استقلال تیمی است که قهرمان شده و بهترین خط دفاعی دارد. خدمت هواداران عرض می‌کنم که ما چالش‌های آنچنانی در تیممان نداریم. من می‌دانم اینها از کجا آب می‌خورد. از لحاظ آمار و ارقام بهترین تیم هستیم و با فاصله امتیازی مناسب نسبت به تیم دوم قهرمان شده‌ایم.

1720636

* حملات مجازی به ما آسیبی نمی‌زند
حملات در فضای مجازی؟ این افراد برای خودشان انرژی منفی ایجاد می‌کنند. به ما آسیبی وارد نمی‌شود. شخصیت خودشان را پایین می‌آوردند. به باشگاهی که قهرمان شده، هیچ آسیبی وارد نمی‌شود. ما همه هجمه‌ها را می‌بینیم و می‌شنویم ولی نسبت به آنها واکنشی نشان نمی‌دهیم چون انرژی منفی آنها برای ما دردسرساز می‌شود.

* ما قول نمی‌دهیم این رکوردها ادامه داشته باشد
تأثیرگذاری هجمه‌ها روی نکونام و عنایتی؟ مهره‌های زائدی در کشورمان هستند که با سرمربی‌هایی که ما صحبت می‌کنیم... بگذارید این را خدمت شما عرض کنم. ما هیچ قولی نمی‌توانیم بدهیم که تیممان در فصل بعد همان رکوردها را داشته باشد ولی سعی می‌کنیم بهترین تیمی را درست کنیم تا از قهرمانی خودمان دفاع کنیم.

* نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا قهرمان شویم
اینکه می‌گویند مربی از این آمار و ارقام می‌ترسد... این رکوردها در تاریخ باشگاه استقلال ثبت می‌شود. قرار نیست که هر مربی که می‌آید، همین آمار را داشته باشد. ولی ما دوست داریم که تیممان قهرمان شود. شاید باخت و مساوی هم داشته باشیم. هیچ کس نمی‌تواند بگوید من بدون باخت تیم را قهرمان می‌کنم. این موقعیتی که اکنون فرهاد مجیدی برایمان آورده، در تاریخ ثبت می‌شود. اما ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین اتفاقات را برای استقلال رقم بزنیم.

* شاید دیگر این موقعیت برای نکونام پیش نیاید
من دوست ندارم مربی‌ای که می‌آید، نسبت به آمار و ارقام دیگران لرزه بر اندامش بیفتد چون این شرایط منفی برایمان ایجاد می‌کند. اقدامات ریسکی یک مربی باعث بزرگی او می‌شود. آقای نکونام هم می‌توانست این کار را بکند که متأسفانه نکرد. شاید دیگر موقعیتی برای او در این زمینه به‌وجود نیاید. باشگاه استقلال منتظر کسی نمی‌ماند. استقلال انتخابی می‌کند که هواداران راضی باشند.

* در این هفته مربی جدید انتخاب می‌شود
ان‌شاءالله در همین هفته سعی می‌کنیم بحث پیرامون انتخاب سرمربی جدید را جمع و جور کنیم.

دیدگاه‌ها