کد خبر : 1828903 | 23 خرداد 1401 ساعت 10:28 | 16.3K بازدید | 5 دیدگاه

در صورت تصویب؛ هر تیم 6 بازیکن خارجی

برخی از باشگاه های حاضر در لیگ برتر با ارایه درخواست به سازمان لیگ خواستار جذب بازیکنان خارجی بیشتر شدند.

در صورت تصویب؛ هر تیم 6 بازیکن خارجی

به گزارش "ورزش سه"، در حال حاضر هر تیم می تواند 4 بازیکن خارجی به خدمت بگیرد که از این تعداد یک بازیکن حتما باید آسیایی باشد. البته تیم های حاضر در لیگ قهرمانان می توانند 5 بازیکن خارجی در اختیار داشته باشند که بازیکن پنجم تنها مجاز به همراهی تیم در بازی های لیگ قهرمانان آسیا است.

فریبرز محمود زاده، رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ که دیروز مهلت نقل و انتقالات برای تیم های دسته اولی و لیگ برتری را اعلام کرد با تایید این خبر توضیح داد: « هر باشگاه مجاز به جذب 4 بازیکن خارجی است؛ یک بازیکن از آسیا و سه بازیکن از باشگاه‌های دیگر. البته فصل گذشته نیز باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند مجاز به جذب 5 بازیکن خارجی بودند که بازیکن پنجم فقط می‌توانست در رقابت‌های آسیایی برای آن باشگاه بازی کند، با این حال تعدادی از باشگاه‌ها درخواست دادند که سهمیه جذب بازیکن خارجی افزایش پیدا کند. برخی باشگاه‌ها خواهان افزایش بازیکنان خارجی تا 6 بازیکن هستند، اما هنوز در این مورد تصمیمی گرفته نشده و پیشنهاد باشگاه‌ها باید کارشناسی شود و پس از آن توسط هیات رئیسه سازمان لیگ و سپس هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به تصویب برسد.»

اما در خصوص بازیکنان داخلی؛ هر تیمی مجاز به جذب 7 بازیکن است. تیم هایی که از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده اند می توانند 10 بازیکن لیگ برتری به خدمت بگیرند. بازیکنان تیم های سقوط کرده به لیگ یک جزو سهمیه لیگ برتری محسوب می شوند و تیم های صعود کرده به لیگ برتر هم بازیکنانش دسته اولی شناخته خواهند شد.

دیدگاه‌ها