کد خبر : 1828911 | 23 خرداد 1401 ساعت 11:02 | 14.1K بازدید | 11 دیدگاه

آمار؛ برتری الجزایر محسوس نبود

آمارهای ثبت شده برای بازی دوستانه ایران – الجزایر نشان می‌دهد حریف با وجود برتری دو بر یک در برابر ایران برتری محسوسی نسبت به ما نداشته است.

آمار؛ برتری الجزایر محسوس نبود

به گزارش "ورزش سه"، شاید اگر دو پاس اشتباه از سوی علیرضا جهانبخش و امید نورافکن به بازیکنان الجزایر داده نمی شد ایران می توانست این بازی را با نتیجه بهتری به سود خود به پایان ببرد. دو بازیکنی که سازنده و زننده تک گل تیم ملی در این بازی بودند. به هر صورت بر اساس آمار ثبت شده در این بازی الجزایر در 51 درصد از زمان بازی صاحب توپ بود و ایران 49 درصد. 484 پاس در برابر 467 پاس. این بدین معنی است که تیم ملی پا به پای الجزایر بازی کرد و در گردش توپ موفق بود. البته باید به این نکته مهم هم اشاره کرد که پاس‌های موفق از سوی بازیکنان تیم الجزایر بیشتر بوده است و گل های تیم ملی الجزایر هم روی پاس های اشتباه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به ثمر رسید.

حسن بازی با الجزایر این بود که تیم ملی با حریفی رویارو شد که با قدرت بدنی بالا هم در نیمه نخست و هم در نیمه دوم تلاش می کرد تیم ملی را در زمین خودی پرس کند و ایران در مسیر مقدماتی جام جهانی 2022 با کمتر تیمی رویارو شد که این چنین فوتبال بازی کند. و این تاکتیک از سوی تیم الجزایر موجب پاس های اشتباه از سوی بازیکنان ایران شد که در دو موقعیت تیم ملی الجزایر به گل رسید. این ایده بازیکنان تیم حریف بود. هدف آنها از پرس تنها توپ‌گیری نبود بلکه بر این عقیده بودند با پرس در زمین حریف، آنها را مجبور به اشتباه خواهند کرد و در ادامه از پاس های اشتباه سود می برند و به گل خواهند رسید که دقیقا همین اتفاق هم رخ داد. نکته مهم و جالب در مورد تیم ملی اینکه با وجود پرس اصلا تلاش نکرد زیر توپ بزند و با پاس های بلند پرس را بشکند و در چنین وضعیتی هم به دنبال گردش توپ مرحله به مرحله بود و این یک تجربه خوب برای تیم ملی برای خروج از پرس بود و با این تجربه بدون شک در دیدارهای بعدی ارایه‌گر نمایش بهتری خواهد بود.

هر چه تعداد بازی های دوستانه تیم ملی پیش از شروع جام جهانی افزایش پیدا کند تیم ملی در نهایت با تجریات بهتری گام به دوحه خواهد گذشت و بازی های دوستانه فرصتی برای اشتباهات و جبران آن در بازی های رسمی است. به اتفاق آمارهای ثبت شده در این بازی را مرور می کنیم با این توضیح که هر دو تیم در ایجاد موقعیت گل با هم برابر بودند.

1720973

دیدگاه‌ها