کد خبر : 1829021 | 23 خرداد 1401 ساعت 23:50 | 18.9K بازدید | 16 دیدگاه

رئیس لالیگا: علیه سیتی و PSG شکایت کردیم

خاویر تباس، رئیس لالیگا، می‌گوید لیگ تحت مدیریتش در حال تهیه شکایت‌هایی علیه دو باشگاه پاری‌سن ژرمن و منچسترسیتی است.

رئیس لالیگا: علیه سیتی و PSG شکایت کردیم

به گزارش "ورزش سه"، خاویر تباس از مدت‌ها پیش یکی از منتقدین صریح‌اللهجه دو باشگاه ثروتمند PSG و منچسرسیتی بوده و انتقادهایش از این دو باشگاه شهره عام و خاص است. باشگاه‌هایی که تباس بارها آنها را به‌عنوان باشگاه‌هایی تحت اداره حکومت‌ها توصیف کرده.

تباس امروز گفت لالیگا در روزهای اخیر به‌خاطر رفتار منچسترسیتی در جذب ارلینگ هالند علیه باشگاه انگلیسی شکایت کرده و آماده می‌شود تا در هفته جاری علیه پاری‌سن ژرمن هم در ماجرای پیشنهاد باشگاه به کیلیان امباپه شکایتی تنظیم کند.

1615148

سیتی با فعال‌سازی بند آزادسازی ارلینگ هالند به مبلغ 63میلیون دلار او را از بوروسیا دورتموند به‌خدمت گرفت. این در حالی است که گفته می‌شود با احتساب دستمزد هالند و کمیسیون ایجنت‌ها مبلغ نهایی قرارداد به نزدیک به 300 میلیون یورو می‌رسد.

شکایت دومی که تباس به آن اشاره می‌کند به ماجرای PSG و امباپه برمی‌گردد. باشگاه فرانسوی با امباپه به توافق رسید تا دستمزدی 40 تا 50 میلیون یورویی به او پرداخت کند. بعد از رسمی شدن تمدید قرارداد امباپه با PSG به زیان رئال مادرید، لالیگا گفته بود علیه اقدامات باشگاه فرانسوی به یوفا، دادگاه‌های فرانسه و دادگاه‌های اتحادیه اروپا شکایت خواهد کرد.

تباس در کنفرانس خبری امروز خود گفت:" من در ماجرای امباپه به دنبال منافع رئال مادرید نیستم. من به دنبال منافع فوتبال اروپا هستم".

رئیس لالیگا در کنفرانس خبری خود در شهر وایادولید ادامه داد:" ما این هفته علیه PSG شکایت می‌کنیم و هفته گذشته شکایت‌مان علیه سیتی را تحویل دادیم".

تباس در صحبت‌های خود به این اشاره کرد که دو باشگاه ثروتمند، قوانین مالی یوفا را زیر پا گذاشته و با دستکاری و به هم ریختن تعادل بازار، فضای عادی رقابت در فوتبال اروپا را در معرض تنش قرار داده و به زیان فوتبال در قاره سبز عمل می‌کنند".

دیدگاه‌ها