کد خبر : 1829026 | 24 خرداد 1401 ساعت 00:15 | 12.5K بازدید | 18 دیدگاه

برابر الجزایر بدترین بازی خودمان را انجام دادیم؛

حاج‌صفی: تغییر کادرفنی به صلاح تیم ملی نیست

کاپیتان تیم ملی می‌گوید جلسه با وزیر ورزش آنها را به فیفادی آینده امیدوار کرده است.

حاج‌صفی: تغییر کادرفنی به صلاح تیم ملی نیست

به گزارش ورزش سه، کاروان تیم ملی پس از برگزاری اردویی ۱۲ روزه در قطر و انجام یک بازی تدارکاتی، امشب از دوحه به تهران بازگشت و در شرایطی که ملی‌پوشان به‌شدت از نحوه برنامه‌ریزی فدراسیون برای تیم ملی انتقاد داشتند، احسان حاج‌صفی در فرودگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص مسائل مختلف صحبت کرد.

* سجادی قول داد مشکلات برطرف شوند
حاج‌صفی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: اگر بخواهیم راجع به مشکلات صحبت کنیم زیاد است اما ما یک جلسه خیلی خوب با آقای سجادی وزیر ورزش داشتیم و به ما قول دادند که شرایط را برای‌مان از این بهتر می‌کنند. ما یک فیفادی خیلی خوب را که می‌توانستیم سه یا چهار بازی خوب انجام بدهیم از دست دادیم. مشکلات زیاد است و مسائل سیاسی هم به‌وجود آمد که نتوانستیم بازی‌هایی را که دوست داریم برگزار کنیم. جلسه خوبی با آقای سجادی داشتیم و این قول را دادند که در فیفادی بعدی مشکل برطرف شود و بتوانیم چند بازی خوب برگزار کنیم.

* در زمان بدی به قطر رفتیم
او در مورد وضعیت تیم ملی در اردوی قطر و مشکلاتی که وجود داشت گفت: شرایط آب و هوایی خیلی گرم و شرجی بود اما مشکل اتوبوس فقط همان روز اول بود که فدراسیون در حد و اندازه خودش زحمت کشیده بود و اتوبوس را برای ما تدارکات دیده بود اما مشکل از قطر بود که یک اتوبوس برای ما فرستاده بودند و تعداد ما هم زیاد بود؛ این مشکل روز دوم حل شد و مسئله دیگری پیش نیامد. مشکل دیگری هم در مورد زمین وجود داشت. زمان بدی بود که ما به قطر رفتیم و همه زمین‌ها زیر کشت بود و می‌خواستند برای ۲-۳ ماه دیگر آماده کنند. این شانس بد ما بود که به تایم بد قطر خوردیم.

* تیم تنها بود و تنهاتر شد
وی در واکنش به اینکه آیا همچنان معتقد است که "تیم ملی تنها بود و تنهاتر شد" عنوان کرد: بله همچنان روی حرفم هستم. البته بعد از جلسه با وزیر، آقای دکتر کمی به ما دلگرمی دادند ولی من به خود آقای سجادی و در مصاحبه‌ام با فوتبال برتر گفتم که ما در دور قبل که باز‌ ها در بحرین بود شرایطمان خیلی سخت بود و همه ناامید شده بودند. ما 10 روز در کیش بودیم و همه مسئولان آمدند و دلگرمی دادند و از تیم حمایت کردند و از همین‌جا هم از آنها تشکر می‌کنم اما بعد از آن که تیم به دور بعد صعود کرد دیگر هیچ عزیزی از این تیم حمایت نکرد. ما بازی‌ها را می‌بردیم و همه چیز خوب بود و همه فکر می‌کردند تیم ملی هیچ مشکلی ندارد و این تیم تنها بود اما بعد از آن تنهاتر شد.

* هیچکس از این تیم حمایت نکرد
حاج‌صفی افزود: سریع‌ترین صعود را به جام جهانی داشتیم و هیچ عزیزی از این تیم حمایت نکرد و فقط ما، آقای مخبر عزیز را در رختکن دیدیم که بعد از صعود تشریف آوردند و قول‌هایی دادند اما تا الان انجام نشده است. ولی شب گذشته یک جلسه خوب با آقای سجادی داشتیم و این وعده را دادند که در اردوی بعد همه چیز به روال قبل بازمی‌گردد و انشاالله بتوانیم یک کمپ خوب داشته باشیم و چند بازی خوب برگزار کنیم.

* عاجزانه خواهش کردم بازی تدارکاتی برگزار کنید
کاپیتان تیم ملی با اشاره به فاصله پنج‌ماهه تا جام جهانی گفت: دو روز بعد از آخرین بازی تیم ملی در مشهد من مصاحبه کردم و گفتم خوشحالی ما تمام شد‌. عاجزانه از مسئولین خواهش کردم و گفتم چشم به هم بزنیم جام جهانی رسیده است. خواهش کردم برای اردوی بعد که همین اردویی بود که به پایان رسید، چند کمپ قوی و بازی دوستانه برایمان مهیا کنند ولی متاسفانه مشکلاتی پیش آمد و از یک طرف سیاسی بود و از طرفی مشکلات دیگر. متاسفانه نصف بیشترش را دست دادیم.

* درس‌های خوبی از بازی با الجزایر گرفتیم
او درباره عملکرد ایران در بازی تدارکاتی با الجزایر گفت: یک بازی خوب با الجزایر انجام دادیم ولی متاسفانه همه قبول داریم که بدترین بازی تیم ملی را انجام دادیم و اصلا نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. واقعا خیلی بد بودیم اما درس‌های خوبی از این بازی گرفتیم و صد در صد در بازی بعد نقاط ضعف‌مان را برطرف می‌کنیم و از همین‌جا قول می‌دهیم که شرایطمان برای جام جهانی بهتر شود.

* نمی‌توانم تغییر کادرفنی را بپذیرم 
حاج‌صفی در خصوص انتقاداتی که پس از باخت برابر الجزایر به اسکوچیچ وارد شد گفت: همیشه چه زمان آقای اسکوچیچ چه در دوره مربی‌های قبلی انتقادات وجود دارند. هم ما بازیکنان و هم خود مربی این انتقادات را به جان می‌خریم. با توجه به اینکه فقط ۴-۵ ماه تا جام جهانی باقی مانده من به شخصه نمی‌توانم قبول کنم که کادرفنی را تغییر بدهیم. البته باز هم به فدراسیون و وزیر ورزش برمی‌گردد و در حیطه کاری فدراسیون است و ما به‌عنوان بازیکن نمی‌توانیم تصمیم بگیریم ولی نظر شخصی من این است که فعلا به صلاح تیم ملی نیست.

دیدگاه‌ها