کد خبر : 1829036 | 24 خرداد 1401 ساعت 08:17 | 14.3K بازدید | 2 دیدگاه

مهاجری که گل صعود استرالیا را به ثمر رساند؛

از جنگ تا جام جهانی؛ مابیل قهرمان ملی شد (عکس)

مهاجر سودانی الاصل تیم ملی استرالیا، امشب مهمترین گل دوران فوتبال خود را به ثمر رساند.

از جنگ تا جام جهانی؛ مابیل قهرمان ملی شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دست تقدیر پسرک سودانی را از جنگ خانمان سوز به ستاره ملی استرالیا تبدیل کرد. پدر و مادر آور مابیل، پیش از به دنیا آمدن او به خاطر جنگ داخلی در سودان جنوبی به استرالیا پناه بردند. آور در کمپی که به مهاجران اختصاص داشت به دنیا آمد و با فوتبال، آینده ای هیجان انگیز برای خود ساخت.

مابیل فوتبال را در کشور استرالیا فرا گرفت و از تیم های کوچک این کشور، پیشرفت را شروع کرد. او در رده های سنی زیر 20 و 23 سال برای استرالیا به میدان رفت و از سال 2018 افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگسالان را به دست آورد.

این مهاجم 26 ساله که در 27 بازی 7 گل برای استرالیا به ثمر رسانده بود، در نیمه دوم بازی حساس با پرو (پلی آف صعود به جام جهانی 2022) وارد زمین شد. او ماموریت داشت که مثل جام ملت های آسیا برای استرالیا از کمترین موقعیت، گل بسازد ولی کار در پایان 120 دقیقه با توجه به بازی فشرده دو تیم گلی به همراه نداشت.

تعیین سرنوشت صعود به ضربات پنالتی کشیده شد و مابیل تصور نمی کرد چند دقیقه بعد به قهرمان مردم استرالیا تبدیل خواهد شد. بعد از اینکه دو تیم در پنج ضربه نخست به تساوی 4-4 رسیدند، کار به ضربات تکی کشیده شد؛ جایی که هر اشتباهی، مرگبار تلقی می شد. آور مابیل پشت ضربه ششم ایستاد و آن را با آرامش خاصی برخلاف جهت حرکت دروازه بان به گل تبدیل کرد.

1721173

 

1721171


او ماموریت خود را انجام داد و به جمع بازیکنان دیگر استرالیا که در میانه میدان حضور داشتند، برگشت و نظاره گر، پنالتی ششم حریف شد؛ پنالتی که رد مایند آن را مهار کرد تا پنالتی مابیل به پنالتی صعود کانگوروها تبدیل شود. این مهاجم که در لیگ دانمارک بازی می کند، پس از قطعی شدن صعود تیمش در حالی که به شدت مورد استقبال هم تیمی های خود قرار گرفته بود، با چشمانی اشکبار، جشن صعود گرفت. او اینک با توجه به جایگاهی که در تیم ملی استرالیا پیدا کرده، می تواند در بهترین مقطع سنی ممکن، حضور در جام جهانی را تجربه کند.

1721170

دیدگاه‌ها