کد خبر : 1829131 | 24 خرداد 1401 ساعت 17:50 | 33.2K بازدید | 10 دیدگاه

با حکم دادگاهی در مونیخ

بارسا همین را کم داشت؛ جریمه 30 میلیون یورویی

استفاده از تبلیغات محیطی با فناوری نوین که از سوی بارسلونا و از سال 2019 اجرا می‌شود، احتمالا برای باشگاه کاتالان گران تمام خواهد شد.

بارسا همین را کم داشت؛ جریمه 30 میلیون یورویی

به گزارش "ورزش سه"، ضربه دیگری به امور مالی بارسلونا در راه است چرا که دادگاه ثبت اختراعات مونیخ در آلمان حکم داد که استفاده بارسلونا از فناوری تبلیغات پیرامونی "Supponor(ساپونور)" غیرقانونی است؛ حکمی که ممکن است عواقب گسترده‌ای برای بلوگرانا داشته باشد.

1721312

از سال 2019، بارسلونا تبلیغات محیطی تقریباً اصلاح شده‌ای را به جهان نشان داده است؛ بینندگان اسپانیایی تبلیغات نوشیدنی با برند اسپانیایی را روی تابلوهای محیطی می‌بینند، در حالی‌که بینندگان در چین نوشیدنی چینی را می‌بینند. به لطف این فناوری تبلیغاتی، بارسلونا توانسته از مزایای مالی چند میلیون دلاری منطقه‌ای برای افزایش درآمد مورد نیاز خود استفاده کند.

با این حال ارائه دهنده این خدمات نوین به بارسا، یک شرکت انگلیسی-فنلاندی به نام ساپونور‌، به سرقت فناوری از رقیب سوئیسی AIM Sport که به نوبه خود با رئال مادرید و سویا همکاری می‌کند، مقصر شناخته شد.

1721313

دادگاه آلمان متوجه شده است که ساپونور حق ثبت اختراع اروپایی AIM Sport، EP 32 95 663 را نقض کرده است. قضات ساپونور را به تعلیق فروش، پرداخت خسارت، ارائه اطلاعات و از بین بردن محصولات در آلمان محکوم کردند. باشگاه‌هایی که قبلاً از فناوری ساپونور  استفاده می‌کردند، اکنون مسئول هر سودی هستند که با استفاده از فناوری غیرقانونی به‌دست آورده‌اند و کارشناسان تخمین می‌زنند که بیش از 10 میلیون یورو در سال برای هر باشگاه باشد.

با ممنوعیت فناوری دزدیده شده از سوی ساپونور و رسیدن پرونده به اسپانیا، بارسلونا نه‌تنها درآمد ارزشمندی از حامیان مالی منطقه‌ای خود را از دست خواهد داد، بلکه ممکن است بیش از 30 میلیون خسارت نیز متحمل شود که این امر بحران مالی کاتالان‌ها را تشدید خواهد کرد.

دیدگاه‌ها