کد خبر : 1829176 | 24 خرداد 1401 ساعت 23:00 | 63.8K بازدید | 14 دیدگاه

عجیب ولی واقعی؛ باشگاه ریشه‌دار فرانسه در لیگ3

باشگاه بوردو که اخیرا به دسته دوم فوتبال فرانسه سقوط کرد، حالا به دلیل تخطی از قوانین مالی فرانسه به دسته سوم سقوط کرد.

عجیب ولی واقعی؛ باشگاه ریشه‌دار فرانسه در لیگ3

به گزارش "ورزش سه"، نهاد DNCG که نهاد ناظر مالی فوتبال فرانسه است امروز بعد از ظهر حکم نهایی خود درباره باشگاه بوردو را اعلام کرد. بر اساس این تصمیم، بوردو به دلیل تخطی از قوانین مالی فوتبال فرانسه به یک دسته پایین‌تر سقوط کرده و فصل آینده در دسته سوم فوتبال این کشور حضور خواهد داشت.

1721369

بوردو که در فرانسه تیم کم‌افتخاری نیست و از باشگاه‌های ریشه‌دار این کشور به حساب می‌آید، در پایان فصلی که گذشت از لیگ1 سقوط کرد. بوردو یک فصل فاجعه‌بار را پشت سر گذاشت و در نهایت در قعر جدول لوشامپیونه ایستاد. تیمی که در یک فصل 91 گل دریافت کرد تا نشان بدهد از نظر ورزشی شرایط اسف‌باری دارد. اما این نتایج ضعیف و سقوط به دسته پایین‌تر نقطه پایان تیره‌روزی‌‌های بوردو نبود.

بوردو که در فرانسه لقب ژیروندین‌ها را یدک می‌کشد با حکم نهاد ناظر مالی فوتبال فرانسه یک درجه سقوط کرده و از فصل آینده باید در لیگ دسته سه بازی کند. باشگاه برای فرجام‌خواهی یک هفته زمان خواهد داشت. جلسه تجدیدنظر DNCG برای بررسی فرجام باشگاه بوردو دو هفته دیگر برگزار خواهد شد.

رسانه فرانسوی RMC Sport اعلام کرد بوردو با کسری بودجه 40 میلیون یورویی روبه‌رو است. انتظار می‌رود ژرار لوپز، رئیس باشگاه بوردو، بلافاصله علیه حکمی که علیه باشگاهش صادر شده اعتراض کرده و تلاش برای ارائه مدارک لازم در دادگاه تجدیدنظر را آغاز کند.

جالب اینجا است که در تابستان گذشته هم بوردو به دلیل تخطی از قوانین مالی به لیگ دسته 2 فرانسه سقوط کرد اما در آن زمان ژرار لوپز به ریاست باشگاه منصوب شد و توانست در دادگاه تجدیدنظر رای دادگاه را برگرداند تا بوردو یک فصل دیگر در لیگ1 باقی بماند.

1721370

انتظار می‌رود لوپز در هفته‌های باقی مانده تا دادگاه تجدیدنظر، 10 میلیون یورو از شرکت شخصی‌اش جوگو بونیتو به باشگاه بوردو منتقل کند و همچنین مسئولیت نیمی از بدهی‌های بوردو را به این شرکت شخصی خود انتقال دهد. لوپز برای تسویه باقی بدهی‌های باشگاه باید تا قبل از 30 ژوئن از فروش بازیکنان بوردو مبلغی نزدیک به 22 میلیون یورو به‌دست بیاورد. تنها در این صورت این احتمال هست که بوردو فصل آینده در لیگ2 فرانسه توپ بزند نه لیگ3.

دیدگاه‌ها