کد خبر : 1829186 | 25 خرداد 1401 ساعت 00:25 | 14.3K بازدید | 3 دیدگاه

VAR، داور اماراتی، و ناواس علیه طلسم شکنی نیوزلند؛

کاستاریکا 1- نیوزلند 0؛ تکلیف سهمیه آخر مشخص شد

کاستاریکا با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل نیوزلند، به عنوان آخرین تیم، سهمیه جام جهانی 2022 را به دست آورد.

کاستاریکا 1- نیوزلند 0؛ تکلیف سهمیه آخر مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، کاستاریکا پایین‌تر از سه میزبان جام جهانی آینده، از کسب سهمیه مستقیم قطر بازماند تا برای تبدیل نیم سهمیه باقیمانده کونکاکاف به سهمیه کامل، راهی دیدار پلی آف بین قاره ای شود. حریف این تیم در پلی آف، نیوزلند بود؛ تیمی که قهرمان انتخابی قاره اقیانوسیه شد ولی چون این قاره، سهمیه کامل ندارد، در آخرین پلی آف جام جهانی 2022 حضور یافت.

ورزشگاه أحمد بن علی قطر که شب گذشته استرالیا را به عنوان سی و یکمین تیم حاضر در جام جهانی 2022 معرفی کرد، امشب هم میزبان دیدار کاستاریکا و نیوزلند بود. شاگردان فرناندو سوارز بازی را توفانی شروع کردند و در دقیقه 3 دروازه حریف را باز کردند. جوئل کمپل با یک بغل پای آرام، پاس به بیرون بنته را به گل اول تیمش تبدیل کرد.
 

1721400

نیوزلند که 12 سال از آخرین حضورش در جام جهانی می گذشت، بعد از دریافت این گل زودهنگام و برای جبران، حالت تهاجمی به خود گرفت. حملات این تیم بلافاصله می رفت به گل ختم شود ولی درخشش ناواس مانع از این اتفاق شد.

در دقایق پایانی نیمه اول نیوزلند دو بار تا آستانه رسیدن به گل پیش رفت ولی هر دوبار با VAR متوقف شد. کانترِراس در دقیقه 37 برای گرفتن توپ از بازیکن حریف که داخل محوطه جریمه می رفت خطرساز شود، تعادل او را به هم زد. بازیکنان نیوزلند در این صحنه اعتقاد به پنالتی داشتند. محمد عبدالله حسن محمد، داور اماراتی اما اعتقادی به پنالتی نداشت و پس از بازبینی صحنه در VAR هم تصمیم خود را عوض نکرد.
دو دقیقه بعد، نیوزلندی ها توانستند به گل برسند. در حالی که آنها مشغول برپایی جشن شادی بودند، داور برای بازبینی صحنه سراغ VAR رفت. او می خواست چند ثانیه قبل از به ثمر رسیدن گل را بررسی کند؛ جایی که بازیکن نیوزلند با دست، پای بازیکن حریف را گرفته و تعادل او را به هم زد. این صحنه در ادامه به گل ختم شد ولی داور اماراتی پس از بازبینی، آن را مردود اعلام کرد تا نیوزلندی ها دوباره با سد VAR مواجه شده و بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

1721399

بازی در نیمه دوم با خشونت عجیبی شروع شد و در همان دقایق ابتدایی شاهد چند برخورد بسیار شدید بین بازیکنان دو تیم بودیم. با عبور از 15 دقیقه نخست، کاستاریکا کم کم از لاک دفاعی بیرون آمد تا از فشار تیم حریف بکاهد.

نیوزلند که همچنان در باز کردن دروازه کاستاریکا ناکام بود در دقیقه 70 یک ضدحال دیگر از VAR و داور اماراتی خورد و طی آن شاهد اخراج کاستا بارباروس بودیم که با تکل از پشت بازیکن حریف را سرنگون کرده بود. کاستاریکا بلافاصله بعد از این اتفاق فرصت خوبی برای گلزنی داشت ولی گلر نیوزلند به خوبی مقابل ضربه بازیکن حریف ایستادگی کرد.
نیوزلند در 10 دقیقه پایانی کار، حملات انتحاری خود را شروع کرد که یکی از این حملات، شوت سرکشی بود که با پرواز زیبای ناواس راهی کرنر شد. حملات این تیم تا پایان 90 دقیقه ادامه داشت ولی ختم به گل نشد تا بازی با برتری یک بر صفر کاستاریکا به پایان رسیده و این تیم به عنوان آخرین مسافر قطر، صاحب سهمیه شماره 32 شود.

دیدگاه‌ها