کد خبر : 1829188 | 25 خرداد 1401 ساعت 00:33 | 47.8K بازدید | 9 دیدگاه

تکلیف 32 تیم حاضر در قطر مشخص شد؛

بعد از 74 روز؛ جام جهانی بدون جای خالی

کاستاریکا به عنوان آخرین تیم راه یافته به جام جهانی 2022 به سی و یکم تیم دیگری که پیش از این صعود کرده بودند ملحق شد تا جمع تیم های حاضر کامل شود.

بعد از 74 روز؛ جام جهانی بدون جای خالی

به گزارش "ورزش سه"، به طور معمول مراسم قرعه کشی رویدادهای رسمی بعد از مشخص شدن همه تیم های حاضر برگزار می شود ولی تاخیر در برگزاری مسابقات انتخابی به دلیل همه گیری کووید-19 و البته یک جنگ پیش بینی نشده باعث شد تا مراسم قرعه کشی این دوره با سه جای خالی برگزار شود. این سه جای خالی در گروه های B،D،E به وجود آمدند و قرار بر این شد تا دو پلی آف بین قاره ای در تاریخ های 23 و 24 خرداد ماه، تعیین کننده دو تیم از سه تیم باقی مانده باشند و یکی جای خالی دیگر هم با برگزاری بازی های پات اول انتخابی اروپا پر شود.

1721404


سه شنبه شب با برگزاری آخرین دیدار پلی آف، تکلیف تمام 32 سهمیه جام جهانی 2022 مشخص شد. ورزشگاه أحمد بن علی امشب میزبان آخرین پلی آف بین المللی بود؛ جایی که تیم های کاستاریکا و نیوزلند برای تعیین سی و دومین تیم حاضر در جام جهانی به مصاف هم رفته بودند. کاستاریکا به عنوان برنده این دیدار به عنوان چهارمین تیم به گروه E اضافه شد تا اسپانیا، آلمان و ژاپن سومین حریف خود در قطر را بشناسند.

1721403


شب گذشته در همین ورزشگاه تیم استرالیا با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل پرو، سهمیه شماره سی و یک را به دست آورد. این تیم در گروه D به جمع کشورهای فرانسه، دانمارک و تونس ملحق شد. پیش از این نیز تکلیف سهمیه پایانی اروپا که به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین با تاخیر مواجه شده بود، مشخص شد؛ ولز با غلبه بر اوکراین در فینال پات A انتخابی جام جهانی در اروپا به عنوان تیم چهارم به گروه B اضافه شد که تیم های ایران، انگلیس و امریکا در آن حضور داشتند.
 

1721406


به این ترتیب 74 روز پس از انجام قرعه کشی جام جهانی 2022، تکلیف تک تک تیم های حاضر در گروه های هشتگانه مشخص شد. امشب بعد از دو ماه و نیم می توانیم گروه‌بندی جام جهانی 2022 را بدون جای خالی و به شرح زیر مشاهده کنیم:

گروه A: قطر، اکوادور، سنگال و هلند
گروه B: انگلیس، ایران، آمریکا و  ولز
گروه C: آرژانتین، عربستان، مکزیک و لهستان
گروه D: فرانسه، استرالیا، دانمارک و تونس
گروه E: اسپانیا، کاستاریکا، آلمان و ژاپن
گروه F: بلژیک، کانادا، مراکش و کرواسی
گروه G: برزیل،‌ صربستان، سوئیس و کامرون
گروه H: پرتغال، غنا، اروگوئه و کره جنوبی

1721405

دیدگاه‌ها