کد خبر : 1829189 | 25 خرداد 1401 ساعت 00:39 | 30.8K بازدید | 22 دیدگاه

او کاملا تحت حمایت فدراسیون است، اما...

حرف‌های مبهم ماجدی درباره حمایت از اسکوچیچ

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره وضعیت کادر فنی تیم ملی ایران و انتقادات اخیر توضیحاتی ارائه داد.

حرف‌های مبهم ماجدی درباره حمایت از اسکوچیچ

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی اردوی خردادماه را برگزار کرد و به پایان رساند که دراگان اسکوچیچ و بازیکنان انتظار داشتند حداقل دو بازی تدارکاتی مناسب برای آنها در نظر گرفته شود، اما در نهایت یک دیدار دوستانه لحظه آخری برابر الجزایر برای‌شان فراهم شد که همین مسابقه در آخرین روز اردو و در شرایطی که بازیکنان از طولانی شدن زمان اردو و گرمای هوا گلایه داشتند نیز با باخت ۲ بر یک آنها همراه بود.

شکست در مسابقه تدارکاتی مقابل الجزایر مثل باخت پس از برابر کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی، شرایطی به وجود آورد که منتقدان به تیم ملی و دراگان اسکوچیچ دوباره جو منفی علیه آنها به وجود بیاورند و مباحث مختلفی مثل دلیل لغو دیدار با اروگوئه، چگونگی انتخاب نفرات حاضر در ترکیب و ... را مطرح کرده و حتی بحث تغییر سرمربی را نیز پیش بکشند.

میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال ایران سه‌شنبه شب در برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش با اشاره به حمایت از دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی گفت: آقای اسکوچیچ با ما قرارداد دارد و قطعا مربی‌ای که قرارداد دارد در حفاظت و حمایت کامل فدراسیون است. اولویت خود من و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون تیم ملی است و بزرگتر از نام تیم فوتبال کشورمان در بحث فوتبالی و ورزشی نام دیگری نیست. تیم ملی اولویت است و ما هرکاری را برای سربلندی کشورمان انجام خواهیم داد؛ مخصوصا برای تیم ملی.  

او در مورد اینکه آیا فشاری برای گرفتن تصمیمات وجود دارد یا خیر، ابراز کرد: تا این لحظه سرمربی با ما قرارداد دارد و ما به قرارداد با ایشان متعهد هستیم. هیچ نهادی به ما فشار نمی‌گذارد. یکی از مباحثی که همیشه داریم و یکی از الزاماتی که فیفا و AFC همیشه انجام می‌دهند، این است که شخص سومی در فدراسیون فوتبال دخالت نکند. تا این‌جا هم سعی کردیم این استقلال را حفظ کنیم. تا الان کسی به من نه فشاری گذاشته، نه اجباری کرده است.

ماجدی اضافه کرد: یک جاهایی دوستان مشورت می‌دهند و عقل سلیم این است که بپذیری. انسان کامل نیست و مخصوصا با شرایطی که الان ما در فدراسیون داریم و فشار و هجمه روی ما زیاد است؛ از لحاظ کاری بحث بودجه فدراسیون و هندل کردن کارها زیاد است، نمی‌توانی به تنهایی تصمیم بگیری‌. آدم زرنگ کسی است که آن مشورت را بگیرد و نهایتا تصمیم بگیرد.

سرپرست فدراسیون فوتبال بار دیگر در پاسخ به اینکه آیا اسکوچیچ مورد حمایت است یا خیر اولویت را منافع ملی دانست و اظهار کرد: اسکوچیچ قرارداد دارد و مورد حمایت فدراسیون است، اما باز هم عرض می‌کنم بالاتر از تیم ملی هیچ آدمی نیست. نه تنها من بلکه هرکسی که در این کشور زندگی می‌کند، منافع ملی‌اش ارزشمندتر از فرد دیگری است.

او در مورد اینکه ایران با تیم‌های اندکی بازی خواهد کرد ادامه داد: اولویت اصلی ما تیم ملی است. ما باید بحث تیم ملی را حداکثر تا یک ماه دیگر ببندیم. یعنی پکیج کمپ و بازی‌های دوستانه‌مان را ببندیم. با این شرایط که بدانیم تعداد تیم‌هایی که قرار است با آنها مسابقه بدهیم اندک هستند. ما نمی‌توانیم بازی کنیم.

ماجدی در مورد اینکه گفته شده از اینکه "اولویت فدراسیون تیم ملی است" قطع همکاری با اسکو استنباط می‌شود گفت: سرمربی تیم ملی ما آقای اسکوچیچ است و با ما تا پایان ۲۰۲۳ و جام ملت‌های آسیا قرارداد دارند. الان با این همه صحبت مثل این می‌ماند که بگویند که آقای ماجدی چرا نمی‌رود با آلمان بازی بگذارد.

سرپرست فدراسیون در صحبت‌های پایانی‌اش بیان کرد: تشکر می‌کنم از مردم کشورم، از همکارانم در فدراسیون، کادر فنی تیم ملی و بازیکنان‌مان که دغدغه‌شان این است که با بهترین امکانات وارد جام جهانی شوند‌. دغدغه من هم همین است که شما دارید. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و این را پای ضعف و نخواستن ما نگذارید. تلاش می‌کنیم با بحث تحریم‌هایی که در رابطه با ایران انجام می‌دهند، بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنیم.

دیدگاه‌ها