کد خبر : 1829241 | 25 خرداد 1401 ساعت 11:53 | 10.2K بازدید | 5 دیدگاه

با اشتباه گولسیانی شوکه و اخراج شدم

پورقاز: قهرمانی در ایران سخت شده است

همه چیز داشت برای عزت پورقاز خوب پیش می رفت اما با اخراج در بازی با التعاون هم سپاهان باخت و هم در ادامه این بازیکن فرصتی برای حضور در ترکیب این تیم به دست نیاورد.

پورقاز: قهرمانی در ایران سخت شده است

به گزارش "ورزش سه"، عزت پورقاز یکی از بازیکنان باثبات تیم سپاهان در لیگ برتر بود؛ هر چند در برهه هایی به دلیل کثرت بازیکن در خط دفاع همانند سایر خطوط در تیم سپاهان نیمکت نشینی را هم تجربه کرد. با این بازیکن با تجربه و البته با اخلاق دقایقی کوتاه حرف زدیم تا علت نیمکت نشینی او را در هفته های پایانی لیگ برتر جویا شویم.

*بعد از بازی های لیگ قهرمانان آسیا چه شد؛ دیگر در ترکیب ثابت سپاهان به میدان نیامدی!
خب من دوست ندارم از خودم خبر بد مخابره کنم و حالا که تمام شده می گویم. بعد از بازگشت از عربستان دچار بیماری شدم و روزهای بدی را پشت سر گذاشتم. در بازگشت اصلا شرایطم خوب نبود. چون بدنم دچار تحلیل شدید شده بود و اگر هم بازی می کردم نمی توانستم به تیم کمک کنم.

*الان شرایطتت چطور است؟ 
خوب است، خدا را شکر.

*به ترکیب تیم برگشتی اما در بازی با التعاون آن اخراج کار را خراب کرد!
نمی خواهم به گذشته برگردم چون چیزی را تغییر نمی دهد. اما در صحنه ای که داور تصمیم به اخراج من گرفت، من اصلا پیش بینی این که گولسیانی مرتکب اشتباه شود نمی کردم. چون بازیکن باتجربه ای است. یک لحظه شوکه شدم. به هر صورت آن اشتباه رخ داد و من با تصمیم داور اخراج شدم. به نظرم برخی از نقدهایی که صورت گرفت غیر منصفانه بود و همیشه وقتی قرار است در فوتبال قضاوت شوی فقط با اشتباهات است که قضاوت می شوی و بازیهای خوب و تلاش هایت نادیده گرفته می شود. بیش از این نمی خواهم گله ای داشته باشم.

*سپاهان این فصل شانس قهرمانی در هر سه جام را از دست داد... 
خب من در جایگاه بازیکن هستم و نمی توانم نقدی به تیم داشته باشم. این بر عهده کارشناسان فنی است. اما چند شب پیش که فوتبال برتر را نگاه می کردم و آمارها را می دیدم سپاهان در تعداد پاس و هم چنین مالکیت توپ بهتر از همه تیم ها در لیگ برتر بود. اما همان طور که گفتید ما در هیچ یک از سه جام موفق نبودیم. یعنی به جام دست پیدا نکردیم. این بدین معنی است که تنها تعداد پاس و در اختیار داشتن مالکیت توپ برای قهرمانی در لیگ برتر یا جام حذفی و حضور شایسته در لیگ قهرمانان آسیا کافی نیست و به چیزهای بیشتری برای موفقیت نیاز داریم.

*مثلا چه چیزهایی...
گفتم نمی خواهم تیم را نقد کنم چون در جایگاه بازیکن هستم اما به نظر من اگر از فرصت ها بهتر استفاده می کردیم و در دفاع همانند حمله با مسئولیت بازی می کردیم شرایط بهتری را تجربه می کردیم. اما به جرات می گویم در سپاهان همه از مدیر عامل گرفته در راس تا تدارکات به دنبال موفقیت بودیم و برای موفقیت تلاش کردیم. اما نشد. گاهی این طور است. شما هر قدر هم تلاش می کنی به نتیجه نمی رسی. اما به نظر من این فصل تجربیات خوبی به همه اعضای تیم داد که می تواند برای فصل پیش رو برای باشگاه مفید باشد. چرا که فوتبال ادامه دارد. نکته مهم دیگر اینکه سپاهان اگر چه این فصل در لیگ برتر و جام حذفی قهرمان نشد و در لیگ قهرمانان آسیا هم صعود نکرد اما شخصیت خود را حفظ کرد. باز هم تکرار می کنم گاهی تیم های مدعی دچار این فراز و نشیب می شوند که گذرا است.

*و محرم نوید کیا؛ فصل پر فراز و نشیبی با او داشتی؛ گاهی فیکس و گاهی ذخیره!
آن روزهایی که بازی نمی کردم به طور حتم ناراحت می شدم. دو فصل پیش دیدید بعد از اینکه سپاهان در 13 بازی 17 گل خورد و  ذخیره بودم در بازگشت چه اتفاقاتی برای تیم رخ داد و تیم در فاز دفاعی یکی از بهترین ها شد و به همین سبب انتظار حمایت بیشتری از او در ادامه مسیر داشتم. اما هیچ گاه به خودم اجازه ندادم به تصمیماتش معترض شوم و همیشه برخورد محترمانه بین ما وجود داشته و دارد و از این به بعد هم خواهد داشت. می توانم او را این گونه تعریف کنم؛ مربی جنتلمن که از جنس تیم سپاهان است و برای موفقیت تیم هیچ چیز کم نگذاشت. برای او بهترین ها را آرزو می کنم.

*و برنامه عزت پورقاز برای فصل آینده؟ 
یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارم. تعطیلات زمستانی یک تیم مدعی با من صحبت کرد اما به سبب قرارداد در تیم ماندم تا به سپاهان کمک کنم. الان هم پیشنهاد هست اما به طور حتم باشگاه تصمیم گیرنده است و من هم میل دارم به این حضور ادامه دهم.
*به نظر می رسد سپاهان در اندیشه جذب یک مربی خارجی است. ماگات یا یک مربی دیگر...
خب این شخصیت قهرمانی تیم سپاهان را می رساند. امیدوارم این حضور با اتفاقات خوبی برای سپاهان همراه باشد به خصوص که تیم فصل آینده با بازگشت تماشاگران به سکوهای استادیوم می تواند برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی دلگرم شود. این را هم به شما بگویم، قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی سخت است. این فصل پرسپولیس با وجود 5 قهرمانی پیاپی نتوانست قهرمان شود. یا استقلال بعد از نزدیک به یک دهه قهرمان شد. یا دیدید در جام حذفی همه تیم های مدعی شانس قهرمانی را از دست دادند و در نهایت جام به نساجی رسید که کسی ابتدای فصل تصور نمی کرد قهرمان شود.

*و حرف آخر در مورد اسکوچیچ که مربی ات در ملوان بود؛ در تیم ملی بماند بهتر است یا برود؟ 
برای ایشان و هم چنین تیم ملی در ادامه مسیر آرزوی موفقیت می کنم. تنها به این نکته اشاره می کنم، در آرامش و در سایه کمک به هم است که همه چیز درست می شود.

دیدگاه‌ها