کد خبر : 1829289 | 25 خرداد 1401 ساعت 16:21 | 6.6K بازدید | 1 دیدگاه

کره‌جنوبی، تا اینجا آماده‌ترین تیم برای قطر

روند آماده‌سازی کره تا جام جهانی؛ فقط اردوی داخلی

خبرگزاری یونهاپ کره بعد از پیروزی 4-1 تیم ملی این کشور مقابل مصر به بررسی ادامه برنامه آماده‌سازی این تیم برای شرکت در جام جهانی پرداخته است.

روند آماده‌سازی کره تا جام جهانی؛ فقط اردوی داخلی

به گزارش "ورزش سه"، کره‌جنوبی تا این لحظه در بین تیم‌های آسیایی راه‌یافته به جام جهانی قطر یکی از بهترین برنامه‌های آماده‌سازی را داشته است. شاگردان پائولو بنتو دیروز در یک بازی دوستانه به مصاف مصر رفتند و موفق شدن حریف آفریقایی را 4-1 در هم بکوبند. کره در فیفادی ژوئن سه بازی دوستانه دیگر با برزیل، شیلی و پاراگوئه برگزار کرد.

خبرگزاری نیمه‌رسمی یونهاپ کره جنوبی در یادداشتی به ادامه روند آماده‌سازی تیم ملی این کشور برای حضور هر چه قوی‌تر در جام جهانی قطر پرداخت.

1721573

کره جنوبی در قطر با تیم‌های پرتغال، اروگوئه و غنا در گروه H همگروه است. اولین برنامه بنتو در فیفادی ژوئن برگزاری بازی دوستانه با تیم‌هایی از آمریکای جنوبی بود که هم‌گروهی با اروگوئه دلیل اصلی آن بود. یونهاپ در یادداشت خود می‌‌گوید کره در بازی‌ با برزیل و پاراگوئه نشان داد در خط میانی و دفاعی ضعف‌هایی دارد که بنتو باید تا پیش از شروع جام جهانی برای آن فکری بکند.

بعد از پیروزی در مقابل مصر، بازیکنان تیم ملی کره به دستور بنتو مرخص شدند تا به استراحت بپردازند. اردوی تیم ملی این کشور فعلا تعطیل خواهد بود.

با توجه به اینکه بنتو در آینده نزدیک فرصتی برای برگزاری بازی‌های دوستانه رسمی نخواهد داشت برای پر کردن این خلا چشم به مسابقات آسیایی دوخته است. اولین تورنمنت مد نظر او رقابت‌های جام شرق آسیا EAFF است که در ماه‌های تیر و مرداد برگزار می‌شود. تورنمنتی که به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد و کره در آن رقابت‌ها به مصاف چین، ژاپن و هنگ‌کنگ خواهد رفت.

اما چون این تورنمنت در جریان فیفادی برگزار نمی‌شود در نتیجه استفاده از بازیکنان شاغل در اروپا از جمله سون هیونگ مین برای کره دشوار خواهد بود. بنتو در عوض از این تورمنت به عنوان فرصتی برای آزمودن بازیکنان شاغل در کی‌لیگ استفاده خواهد کرد. این برای بازیکنان شاغل در لیگ کره هم فرصتی عالی خواهد بود که خود را نشان داده و جواز بازی در قطر را از بنتو دریافت کنند.

1721576

فدراسیون فوتبال کره اما تمام توجه خود را به فیفادی بعدی معطوف کرده که از تاریخ 19 سپتامبر تا 27 سپتامبر خواهد بود. تا کنون حریفان کره برای این فیفادی اعلام نشده اما یونهاپ می‌گوید انتظار می‌رود کره در این فیفادی با تیم‌هایی بازی کند که به جام جهانی صعود کرده‌اند. یک مقام فدراسیون فوتبال کره به این خبرگزاری گفت:" تیم‌های اروپایی و آفریقایی در رقابت‌های قاره‌ای خودشان حضور دارند و بازی با آنها سخت خواهد بود. ما ترجیح می‌دهیم در خانه خودمان بازی کنیم ولی باید ببینیم شرایط چطور پیش خواهد رفت".

این مقام فدراسیون فوتبال کره در ادامه گفت:" لیگ کره زودتر متوقف می‌شود و بازیکنان شاغل در آن به تیم ملی فراخوانده میشوند. بازیکنان لژیونر هم می‌توانند از 14 نوامبر به اردوی تیم ملی ملحق شوند. بازیکنانی که در لیگ‌های کره، چین و ژاپن مشغول هستند در اردوی آماده‌سازی در خاک کره شرکت خواهند کرد ولی بازیکنان شاغل در اروپا به احتمال زیاد در آخرین اردو که در قطر خواهد بود به تیم ملی می‌پیوندند. ما قصد نداریم پیش از جام جهانی یک اردوی مجزا در کشوری خارجی برگزار کنیم. ولی ممکن است قبل از راهی شدن به قطر برای ارزیابی آخر یک مسابقه دوستانه در بیرون از کره داشته باشیم".

شاگردان بنتو اولین بازی خود در جام جهانی را روز 24 نوامبر مقابل اروگوئه برگزار خواهند کرد. آنها چهار روز بعد به مصاف غنا می‌روند و روز 3 دسامبر آخرین بازی‌شان در مرحله گروهی را مقابل پرتغال انجام می‌دهند. هر سه بازی کره در این مرحله در استادیوم اجوکیشن‌سیتی در الریان برگزار خواهد شد.

1721577

دیدگاه‌ها