کد خبر : 1829349 | 26 خرداد 1401 ساعت 01:33 | 36.6K بازدید | 25 دیدگاه

دروغ نمی‌گویم، این تیم‌ملی یکدل نیست؛

حمایت قاطع سردار از اسکوچیچ؛ چرا او را می‌کوبید؟

مهاجم تیم ملی فوتبال به حمایت قاطع از دراگان اسکوچیچ پرداخت؛ او می‌گوید وقتی سرمربی تیم ملی نتیجه گرفته، دلیلی برای انتقاد از او نیست.

حمایت قاطع سردار از اسکوچیچ؛ چرا او را می‌کوبید؟

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون در گفت‌وگویی نسبتا مفصل با برنامه فوتبال برتر صحبت‌های مهمی را در خصوص تیم ملی فوتبال برزبان آورد. آزمون ضمن حمایت قاطعانه از اسکوچیچ نسبت به شرایط موجود در تیم ملی و عملکرد فدراسیون گلایه‌هایی را مطرح کرد.
مشروح صحبت های آزمون را در ادامه می خوانید:


**حضور در لورکوزن؟
تصمیم خیلی خوب و به موقعی بود. من از بایر لورکوزن دو سال پشت هم پیشنهاد داشتم اما قرارداد داشتم و باشگاه به من نیاز داشت. به همین خاطر نمی توانستم با تصمیم خودم تیم را ترک کنم. قسمت شد سال آخر قراردادم به لورکوزن بروم. خیلی خوشحالم با کسانی کار می کنم که فوتبالی هستند. آنها سعی می کنند به بازیکنان همیشه کمک کنند. این نکته مثبتی برای من است. 


**در شهر زندگی ام همه ایرانی هستند
من در شهر دوسلدورف آلمان هستم و آنجا همه ایرانی هستند. اصلا احساس غربت نمی کنم. کل ورزشگاه ایرانی است. آنها حمایتم می کنند و دست شان درد نکند. این حمایت ها به من انگیزه می دهد و جایگاهی که میان هواداران دارم؛ هیچ موقع عوض نمی کنم. در مصاحبه هایم کم درباره هواداران حرف زدم. قسمت نشده از آنها تشکر کنم. دم شان گرم، مرسی و امیدوارم در بازی های آینده نیز آنها را ببینم.
 

**شرایط آلمان با روسیه زمین تا آسمان فرق دارد
خیلی شرایط لورکوزن با لیگ روسیه فرق می کند. واقعا زمین تا آسمان فرق دارد. موقعی که مقابل وولفسبورگ در ترکیب بودم، فهمیدم که زمین تا آسمان شرایط متفاوت است. جلوی تیم های آلمانی مثل لایپزیک و دورتموند بازی کردم، در لیگ قهرمانان هم بود اما اصلا زمین تا آسمان فرق می کرد. مقابل وولفسبورگ خیلی چیزها دستم آمد و باید حواسم باشد.
 

**جوانان ایرانی اشتباهات من را نکنند
همیشه معتقدم هرکسی به خصوص بازیکنان جوان باید قلب جنگنده ای داشته باشد. ولی من این را در بین بازیکنان جوان خیلی کم می بینم. حتی در تیم ملی هم اینطور است. خیلی ها استعداد دارند ولی این همه چیز نیست. اشتباهی که من قبلا کرده بودم نکنند. واقعا از ته دل دوست شان دارم و با آنها راحت هستم و هرموقع کمک خواستند نفر اول پیش آنها بودم. همه چیز استعداد نیست.
 

**گول استعدادم را خوردم، 4 سال پیش باید به لورکوزن می رفتم
من استعداد داشتم اما گول استعدادم را خیلی خوردم. باید تمرینات بیشتری می کردم، شاید بهتر از لورکوزن می توانستم بروم. خیلی قبل تر؛ شاید 4 سال پیش می توانستم به بایر لورکوزن بروم. از بازیکنان جوان ایرانی چه در تیم ملی و چه در باشگاه ها می خواهم قدر خودشان را بدانند. آنها خیلی استعداد دارند و چیزی از بازیکنان اروپایی کم ندارند. آنها فقط خوب تمرین می کنند و قدر خودشان را می دانند و تا آخر می جنگند.

1719349
 

**با این شرایط نمی توانیم حتی مقابل ولز بازی کنیم
همه ما این طرز فکر را داریم که شرایط چندان خوب نیست. ما هم از شرایط ناراضی هستیم و نمی توانم دروغ بگویم. از فدراسیون خواهش می کنیم که به تیم ملی کمک کند. برنامه ریزی بهتری باید داشته باشیم. ما در نقطه حساسی هستیم. با این شرایط شما نمی توانید جلوی انگلیس و حتی ولز که همه فکر می کنند ضعیف ترین تیم گروه است، بازی کنید.
 

**همه چیز ما روی هوا است
موقعی که فصل تمام می شود شما به ریکاوری ذهنی نیاز دارید. باید به تیم ملی کمک کنند تا از این وضعیت رها شویم. ما الان همه چیزمان روی هوا است، مربیان قرارداد ندارند، تدارکات ما پولی نگرفتند و هیچ حرفی نمی زنند. باید به این چیزها احترام بگذارید. وقتی تیم یکدل نباشد، اگر برزیل هم باشید نمی توانید نتیجه بگیرید. ما ایران هستیم و منطقی، یکی از ضعیف ترین تیم های گروه هستیم.
 

**این تیم ملی یکدل نیست
ما جام جهانی قبل خوب بازی کردیم و خوب نتیجه گرفتیم چون تیم یکدل بود. اینکه الان تیم یکدل نیست خیلی بد است. باید کمک کنیم اتفاقات خوبی رقم بخورد و امیدوارم یک تیم کامل و یکدل در جام جهانی داشته باشیم. این بازیکنان استعداد خود را دارند و فقط حمایت نیاز است. حمایت هم فقط یک بازی دوستانه است که امیدوارم فراهم شود.
 

**انگار سشوار روشن کرده بودند
ما به قطر سفر کردیم، روز آخر فیفادی بازی کردیم. در هوای گرم قطر، انگار در تمرینات سشوار روشن کرده بودند. همه بچه های ما در اروپا بازی می کنند، ناگهان به قطر می آیند و طبیعی است تحلیل بدنی بروند. اگر خدای ناکرده مصدومیت پیش بیاید، چه کسی جوابگو است؟


**می توانستیم به جای قطر در تهران اردو بزنیم

ما می توانستیم در تهران اردو بزنیم، هر بازی ای که هماهنگ می شد دو سه روز قبل به قطر می آمدیم. نه اینکه یکسری به ترکیه بروند و انگشت نگاری کنند، یکسری بروند آنطرف، یکسری اینطرف. این مساله خوبی نیست.
 

**باید با تیم های خوب بازی دوستانه کنیم
ما جلوی چه تیم هایی بازی کرده ایم؟ بهترین تیم کره جنوبی بود. الجزایر الان تیم خوبی است، اما شنیدم 5 بازیکن اصلی اش نبودند. اگر بخواهیم تیم ایران را آنالیز کنیم، باید با تیم های خوب بازی کنیم که این اتفاق فعلا نیفتاده است.
 

**هرگز قول ها را باور نمی کنم
من هر قولی از فدراسیون های قبل تا الان بدهند، باور نمی کنم. قول چه فایده ای دارد؟ عمل کنند. من هم قول می دهم 10 سال دیگر یک کارخانه ای می سازم و 6 میلیون نفر را سر کار می گذارم. چه فایده دارد؟ مرد باید عمل کند.
 

**باید دستمزد تدارکات تیم ملی را بدهند
تدارکات ما هیچ پولی نگرفتند. این ها از کار و زندگی برای تیم ملی می زنند. باید دستمزد آنها را بدهند. اصلا راجع به اینها حرف نمی زنند. وقتی در این خصوص حرفی نمی زنند که دیگر درباره ما اصلا حرف نمی زنند.
 

**این وظیفه فدراسیون است
خیلی مسائل وجود دارد، بهتر است زیاد در این خصوص حرف نزنیم و به همدیگر انرژی مثبت بدهیم. امیدوارم فدراسیون هم کمک کند. این تنها خواسته ما و البته وظیفه فدراسیون است.

1719218
 

**بازیکنان تیم ملی نترس هستند
اگر یک درصد در جام جهانی تیم ملی نتیجه نگیرد، آدم بد کیست؟ بازیکنان یا فدراسیون؟ این خیلی بد است. از یک جهت خوشحالم کسانی که دعوت می شوند و بازی می کنند آدم ها جرات داری هستند و نترس هستند. این خیال مرا راحت می کند.
 

**به چه دلیل اسکوچیچ را می کوبند؟
همه سرمربی را می کوبند؛ به چه دلیل؟ او که دارد وظیفه اش را انجام می دهد. وظیفه سرمربی نیست که با تیم های دیگر برای بازی دوستانه صحبت کند و قرار داد ببندد. در اروپا هرچقدر مربی بد باشد و نتیجه بگیرد، هیچ نمی گویند. همه اول نتیجه را می بینند. لورن می گفت مربی ما در کرواسی آنچنان خوب نبود اما طوری کار کرد که ما به فینال جام جهانی برویم. مگر چه می خواهند؟
 

**من که رابطه خاصی با اسکوچیچ ندارم
هرچه می شود، این بنده خدا(اسکوچیچ) را می کوبند؛ من نمی خواهم از او طرفداری کنم ، هیچ رابطه خاصی هم با او ندارم. اما بیاییم حرف حق را بزنیم. من حق دارم، 9 سال است بازیکن تیم ملی هستم. وقتی به ما نمی رسند چه کسی باید اعتراض کند؟ امیرحسین(حسین زاده) که تازه آمده باید اعتراض کند؟ او که نمی تواند.
 

**اسکو نتیجه گرفته، نمی توانیم حرف بزنیم
همه اشکال دارند، من هم اشتباه دارم. طرف در راه رفتن اشتباه دارد. ولی نتیجه گرفته است. من و شما نمی توانیم حرف بزنیم. ویلموتس هم اگر نتیجه می گرفت من نمی توانستم حرف بزنم. تا الان من اوکی هستم. چرا او را می زنند؟ این برایم غیرمنطقی است. فقط یکبار مصاحبه کردم و همین حرف ها را درباره اسکوچیچ زدم. او هم فوتبال را می فهمد. می فهمد که در شرایط بحرانی که هیچ کس جرات نداشت تیم را تحویل بگیرد، آمد و کار را دست گرفت.
 

**آمریکا اصلا تیم ضعیفی نیست
تیم های خیلی خوبی در گروهمان هستند و بازی های سختی داریم. آمریکا خیلی بازیکنان خوبی دارد، چند تای آنها در بوندس‌لیگا فیکس بازی می کنند. هر تیمی به جام جهانی رسیده ضعیف نیست. این فوتبال است و من خیلی امید دارم. همه چیز دست خودمان و بچه ها و کادرفنی است. یک توپ است و ممکن است هر اتفاقی بیفتد.
 

**ما ایران هستیم و از چیزی نمی ترسیم
سطح انگلیس بالاتر از 3 تیم دیگر است. بهترین های دنیا را دارند. البته ما هم ایران هستیم، بچه های ما طوری بازی می کنند که از هیچ چیز نمی ترسند.

دیدگاه‌ها