کد خبر : 1829512 | 27 خرداد 1401 ساعت 20:24 | 51.6K بازدید | 7 دیدگاه

با تایید باشگاه قطری

رسمی؛ دستیار گواردیولا سرمربی السد شد

خوانما لی‌یو دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی از این باشگاه جدا شد و هدایت السد را قبول کرد.

رسمی؛ دستیار گواردیولا سرمربی السد شد

به گزارش "ورزش سه"، خوانما لی‌یو، دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی از سال 2020 جانشین میکل آرتتا شد و در دو قهرمانی اخیر سیتی در لیگ برتر نقش مهمی ایفا کرد. پپ گواردیولا در هر فرصتی سعی در تمجید از لی‌یو داشته و نقش راهنمایی ها و ایده های مفید او را برجسته کرده است ولی لی‌یو امروز رسما از سیتی جدا شد تا مربی السد قطر شود.

1721858

 لی‌یو که سابقه هدایت ساراگوسا، آلمریا، سویا و سوسیداد را در اسپانیا دارد، همچنان خود را دارای قابلیت سرمربیگری می بیند و به همین دلیل به پیشنهاد باشگاه قطری پاسخ مثبت داد. او جانشین خاوی گراسیا در السد شد؛ مربی اسپانیایی که خود جانشین ژاوی شده بود و توانست فصل قبل السد را قهرمان لیگ کند.

1721859

 السد بسیاری از بازیکنانش را به دلیل در پیش بودن جام جهانی در اختیار نخواهد داشت و مدیران باشگاه روی لی‌یو برای کشف استعدادهای جدید و ارتقای چند بازیکن تیم زیر 23 سال به تیم اول حساب باز کرده اند. پیش از لی‌یو، مقطعی میکل آرتتا دستیار اول گواردیولا بود ولی او هم ترجیح داد از سیتی جدا شود و اکنون مربی آرسنال است.

1721890

 

فصل گذشته هر چند که با قهرمانی السد در لیگ ستارگان همراه بود اما این تیم برخلاف انتظار در سایر تورنمنت هایی نظیر جام امیر کاپ یا لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب نکرد و همین باعث شد تا مدیران باشگاه به دنبال تغییرات دوباره روی نیمکت تیمشان باشند.

پس از جدایی ژاوی هرناندز و پیوستن این سرمربی به بارسلونا، مدیران السد تصمیم گرفتند تا خاوی گراسیا را روی نیمکت تیمشان بنشانند که این تغییرات فنی باب میل آنها پیش نرفت و با پایان فصل، گارسیا از این تیم جدا شد.

پس از چند هفته مذاکره با گزینه های مختلف، سرانجام مدیران السد با خوانما لیلو دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی به توافق رسیدند. این مربی 56 ساله اسپانیایی کار سرمربیگری را از سال 1988 و با تیم میراندس اسپانیا آغاز کرد.

1721888

او سپس هدایت تیم های مختلفی مانند سالامانکا، رئال اویدو، تنه ریف، رئال ساراگوسا، ترسا، رئال سوسیه داد، آلمریا، اتلتیک ناسیونال و ویسل کوبه را برعهده گرفت. او همچنین در تیم ملی شیلی و تیم سویا اسپانیا بین سالهای 2015 تا 2017 به عنوان دستیار خورخه سمپائولی مشغول فعالیت بود.

پس از تجربه حضور در تیم کیووینگ دائو چین، او در سال 2020 به کادرفنی منچسترسیتی اضافه شد تا در کنار پپ گواردیولا به یکی از مربیان تأثیرگذار سیتیزن ها تبدیل شود. او پس از چند فصل موفقیت آمیز در لیگ جزیره، حالا راهی قطر می شود تا هدایت السد را برعهده بگیرد.

دیدگاه‌ها