کد خبر : 1829642 | 28 خرداد 1401 ساعت 18:22 | 28.6K بازدید | 15 دیدگاه

خیلی خوشحالم که مرتضی و دانیال هم آمدند؛

سروش: به بیرانوند گفتم چقدر کنار هم حال کنیم!

سروش رفیعی می‌گوید جو صمیمی پرسپولیس باعث عملکرد بهتر بازیکنان این تیم خواهد شد.

سروش: به بیرانوند گفتم چقدر کنار هم حال کنیم!

به گزارش ورزش سه، سروش رفیعی هافبک خلاق فصل گذشته تیم سپاهان پس از سه سال دوری از پرسپولیس، سرانجام در روز‌های گذشته با عقد قراردادی رسمی دوباره به جمع سرخ‌پوشان پایتخت برگشت.

این بازیکن که محبوبیت خاصی بین هواداران پرسپولیس دارد، در دو دوره مختلف در این تیم حضور داشته که در دوره اول سرخ‌پوشان را به مقصد قطر ترک کرد و در دوره دوم نیز در فهرست مازاد گابریل کالدرون قرار گرفت.

رفیعی پس از جلسه با رضا درویش و عقد قرارداد خود با پرسپولیس در مقابل دوربین این باشگاه حاضر شده و به سوالات پاسخ داده است که این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* برای رویای کودکی‌ام تلاش کردم
واقعا خیلی خوشحالم. خیلی برای خودم خوشحالم به خاطر اینکه سال‌ها تلاش کردم تا شرایطی را به‌دست بیاورم که رویای بچگی‌ام به حقیقت بپیوندد و دو بار این اتفاق افتاد و در خدمت باشگاه پرسپولیس و هوادارانش بودم و الان برای بار سوم آمدم و امیدوارم سال‌ها اینجا باشم و به هوادارانش خدمت کنم. در این مدت صحبت‌هایی داشتم و مذاکراتی داشتم و به قدری صحبت‌ها مثبت بود که الان به‌عنوان بازیکن پرسپولیس در خدمت شما هست.

* برای عقد قرارداد از گل‌محمدی اجازه گرفتم
اتفاقات زیادی باید رقم بخورد و بستر باید فراهم باشد تا انتقال رقم بخورد. امسال همه چیز اوکی بود و در تایم مناسب، این اتفاق رخ داد. هم شرایط خودم خوب است و هم باشگاه نظر مثبت داشت و هم آقای گل‌محمدی لطف داشتند تا بتوانم در خدمت تیم پرسپولیس باشم. قبل از اینکه به سمت باشگاه حرکت کنم مجددا با آقای گل‌محمدی صحبت کردم و اجازه گرفتم و مطمئنم کنار هم می‌توانیم اتفاقات خوبی را برای هواداران داشته باشیم.

* به‌خاطر هواداران دوست داشتم برگردم
حقیقت این است که جو پرسپولیس به حدی نسبت به حداقل، باشگاه‌های داخلی متفاوت است که مخصوصا اوایل خیلی زیاد جدایی را حس می‌کنی. اما در تمام مدتی که نبودم، هواداران پرسپولیس همیشه به من لطف داشتند و همیشه ابراز محبت می‌کردند و این برایم خوشحال‌کننده بود. اینکه همیشه دوست داشتم برگردم یکی از دلایلش لطف هواداران بود که البته کارم را سخت‌تر می‌کند؛ فشار بیشتری هست و دوست دارم خوشحال‌ترشان کنم و این محبت را جبران کنم؛ در نهایت این فکر کنم خیلی عامل مهمی بود.

* همیشه صداقت برنده است
همیشه اعتقاد دارم که صداقت برنده است و شاید در کوتاه‌مدت به ضرر شما می‌شود اما در نهایت صداقت برنده است. بار اول که جدا شدم گفتم به دلیل شرایط مالی است و بار دوم به دلیل نظر کادرفنی بود. هم من سعی کردم صادق باشم و هم هواداران پرسپولیس خیلی خوب با من برخورد کردند. چون همه چیز خیلی شفاف بود، این ارتباط دو طرفه باقی ماند. در این مدت هم سعی کردم طوری رفتار کنم که این احترام حفظ شود و فکر کنم این اتفاق بین من و هواداران پرسپولیس و این محبت حفظ شده و بیشتر هم خواهد شد. این یک عامل موثر است برای اینکه دوباره در پرسپولیس هستم.

* عدم قهرمانی پرسپولیس دلیل بر عملکرد ضعیف نیست 
پرسپولیس فصل قبل قهرمان نشد اما امتیازات خوبی را به‌دست آورد. اینکه در این موقعیت در لیگ دوم شد، نشان می‌دهد که پرسپولیس تیم پر قدرتی است و کارش را به خوبی انجام داده است. اینکه شما بعد از ۴-۵ سال قهرمانی، یک سال قهرمانی نشوی دلیل بر عملکرد ضعیف نیست؛ مخصوصا که تیم دوم شده و بالای ۶۰ امتیاز آورده است.

* وظیفه‌مان را درست انجام بدهیم نتیجه می‌گیریم 
درست این است که ما به این فکر کنیم که باید در مسیرمان هر کسی کار خودش را به نحو احسن انجام بدهد؛ چه مدیریت باشگاه در راس تا کادرفنی و بازیکنان و کادرفنی و پشتیبانی و هوادار. اگر هر کدام‌مان بتوانیم وظیفه خودمان را به نحو احسن انجام بدهیم، مطمئنا می‌توانیم نتیجه مطلوبی بگیریم اما اصلا درست نیست که الان در شروع فصل و تمرینات حرف از قهرمانی بزنیم چون دلیلی ندارد که بعضی ذهنیت‌ها و فشارها را وارد تیم کنیم. مطمئنم که تیم عالی و قدرتمندی خواهیم داشت تا هواداران هم از نوع فوتبال و هم از نتایج راضی باشند و در نهایت هم اگر همه کار خودشان را به نحو احسن انجام بدهند، می‌توانیم نتیجه مطلوب که قهرمانی است؛ به دست بیاوریم.

* صمیمیت تیم به نتیجه‌گیری کمک می‌کند
به حدی علی [بیرانوند] شیرین و شوخ است که چند روز قبل در اردو گفتم امسال چقدر کنار هم حال کنیم. خیلی خوشحالم. هم اکثر رفقای قدیمی‌ام هستند و هم بچه‌هایی که در تیم ملی با یکدیگر بودیم. به مرتضی خوش‌آمد می‌گویم و خیلی خوشحالم که بعد از سال‌ها آمده تا برای پرسپولیس بازی کند. دانیال رفیق صمیمی‌ام است و با یکدیگر هم‌بازی بودیم و این می‌تواند به خود من هم کمک کند. بچه هایی که از قبل در تیم بوده‌اند همه رفقای قدیمی من هستند و با کسانی هم که با آنها هم‌تیمی نبودم، ارتباط دارم. فکر می‌کنم که گروه بازیکنان‌مان خیلی خوب، صمیمی و گرم خواهد بود و مطمئن هستم که این قضیه در بحث نتیجه‌گیری و عملکرد تیم کمک زیادی به ما می‌کند.

* با قلبم در پرسپولیس هستم
از صمیم قلب خوشحالم؛ اول برای خودم که چیزی که همیشه در ذهن و فکرم بوده و دلم می‌خواسته برایم اتفاق افتاده است. در زندگی‌ام خیلی خوب به این رسیده‌ام که "دوران هیچ منزلتی پایدار نخواهد ماند". شما هر جام و مقام و پستی بگیری یک روز تمام می‌شود اما اینکه بتوانی با قلبت‌ جایی باشی و با قلبت احساسات را بفهمی و در نهایت لذت ببری برایت در کل زندگی ماندگار است. خیلی خوشحالم الان جایی هستم که از صمیم قلب دلم می‌خواهد و امیدوارم که اتفاقات خوبی برای همه ما رقم بخورد.

دیدگاه‌ها