کد خبر : 1829801 | 29 خرداد 1401 ساعت 19:37 | 10.5K بازدید | 3 دیدگاه

نخستین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران به نام نوجوانان

تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران با غلبه بر فرانسه به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان رسید.

نخستین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران به نام نوجوانان

به گزارش "ورزش سه"، ملی‌پوشان نوجوان هندبال ساحلی ایران که شب گذشته در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان برابر برزیل در ضربات پنالتی شکست خورده و از صعود به فینال بازماندند، عصر امروز برای کسب مدال برنز مقابل تیم فرانسه گرفتند.
ساحلی بازان ایران که یک بار در مرحله گروهی فرانسه را شکست داده بودند، این بار نیز مسابقه را پر قدرت آغاز کردند و 10 بر 4 از حریف پیش افتادند. علی‌رغم نمایش درخشان سنگربان فرانسه و مهارهای پیاپی این دروازه‌بان، هندبالیست‌های ایرانی توانستند برتری خود را تا پایان نیمه اول حفظ کرده و با حساب 20 بر 16 به برتری برسند تا در نهمین مسابقه خود در این رقابت‌ها برای هشتمین بار فاتح 10 دقیقه نخست بازی شوند.

1722190
نیمه دوم از همان ابتدای کار پایاپای پیش رفت و به جز لحظات کوتاهی که ایران با 4 امتیاز اختلاف از حریف پیش افتاد، بازی با حداقل اختلاف دنبال می‌شد. در نیمه‌ای که دروازه‌بان‌های دو تیم عملکرد فوق العاده‌ای داشتند، فرصت سوزی‌های مهاجمان دو تیم در لحظات پایانی باعث شد تا نتیجه 18 بر 18 مساوی شده و کار به گل طلایی کشیده شود. در این بخش نیز درحالی‌که بازیکن فرانسه در جامپ بال پیروز شده بود، هوشیاری بازیکنان ایران باعث شد تا مالکیت توپ را از حریف پس بگیرند و با ضربه دیدنی آراد حسینی گل طلایی را وارد دروازه حریف کرده و پیروز این مسابقه شوند تا در روز رویایی حامد شمس و مصطفی انتشاری، نخستین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران به نام ملی‌پوشان نوجوان ساحلی باز ثبت شود.

دیدگاه‌ها