کد خبر : 1829847 | 30 خرداد 1401 ساعت 09:15 | 999 بازدید | 1 دیدگاه

قارداشی: عملکرد نوشاد در کرواسی امیدوارکننده بود

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به نتایج بازیکنان اعزامی به مسابقات کانتندر کرواسی گفت: عملکرد نوشاد عالمیان در این رقابت‌ها امیدوارکننده بود هم برای خودش و هم محقق شدن هدف ما.

قارداشی: عملکرد نوشاد در کرواسی امیدوارکننده بود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مهرداد علی قارداشی با بیان اینکه مسابقات تنیس روی میز کانتندر کرواسی میدانی خوبی برای محک خوردن بازیکنان ایرانی بود، گفت: سطح این رقابت ها به واسطه حضور بازیکنانی که جایگاه های قابل توجهی در رنکینگ جهانی دارند، بالا بود. رقابت با چنین بازیکنانی فرصت خوبی برای ارزیابی وضعیت بازیکنان ایران و بررسی عملکرد آنها.

وی با یادآوری اینکه نوشاد عالمیان در کرواسی تا جدول ۱۶ نفره انفرادی پیش رفت و در نهایت از صعود به جدول هشت نفره بازماند، ادامه داد: در میان بازیکنان ایرانی عملکر نوشاد عالمیان امیدوارکننده تر بود. به خصوص که او در مسابقات اخیری که از طرف فدراسیون اعزام شد نتوانست در حد و اندازه های نامش ظاهر شود و به همین دلیل انتقاداتی را متوجه خود کرد که بیشتر نگران کننده بود اما نوشاد در این رقابت ها نشان داد که دوران افت را پشت سر گذاشته است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: نوسانات در همه رشته ها و برای همه ورزشکاران وجود دارد اما باید مجموع شرایط را در نظر داشت و ملاک ارزیابی قرار داد. نوشاد عالمیان بازیکنانی با توانایی های بالاست که بارها در میادین مختلف آن را ثابت کرده است. نزول و پسرفت در دو سه رویداد نمی تواند ملاکی برای تصمیم گیری در مورد چنین بازیکنی قرار بگیرد کمااینکه او در کرواسی به گونه ای بازی کرد که خیلی هم امیدوارکننده بود، هم برای خودش و هم محقق شدن هدف ما.

قارداشی در این زمینه ادامه داد: نوشاد یکبار دیگر نشان داد که می تواند همچنان مهره ای قابل اتکا در تنیس روی میز ایران و تیم ملی باشد و کمک کند به تحقق هدفی که فدراسیون برای کسب سهمیه تیمی المپیک پاریس دنبال می کند. تنیس روی میز ایران در ادوار گذشته برای حضور در بخش انفرادی این بازی ها در هر دو بخش مردان و بانوان کسب سهمیه کرده است اما به شدت به دنبال این هستیم که برای نخستین بار سهمیه تیمی را هم بگیریم. نسبت به این تحقق این مهم خیلی هم خوش بین هستیم به خصوص اگر نوشاد و دیگر ملی پوشان روند این روزهای شان را ادامه دهند و ارتقای هر چه بیشتر خود در رنکینگ جهانی را موجب شوند. نوشاد خیلی امیدوارکننده در کرواسی ظاهر شد اما باید خیلی بهتر از این هم بشود.

وی تاکید کرد: کمکی که فدراسیون می تواند انجام بدهد این است که هر چه بیشتر شرایط را برای حضور ملی پوشان در میادین مختلف مهیا کند. البته که با وجود قیمت ارز و تحریم هایی که با آن مواجه هستیم واقعا خیلی از مواقع برای اجرای برنامه های مان به بن بست می خوریم اما تلاش مان این است که با جذب اسپانسر کمتر آسیبی متوجه این بخش از برنامه ها شود. در همین راستا سه نفر اول تیم ملی یعنی نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در مسابقات اسلوونی شرکت می کنند. امین احمدیان هم قصد دارد با هزینه شخصی در این رویداد حاضر شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه این روزها پینگ پنگ بازان نوجوان و جوان قطر و عمان در تهران و در اردوی مشترک با بازیکنان رده سنی نونهالان ما هستند، گفت: سطح تنیس روی میز ایران از این کشورها بالاتر است به همین دلیل برای پینگ پنگ بازان نونهال مان و اردوی مشترک آنها از رده سنی نوجوانان و جوانان آنها استفاده کرده ایم.

قارداشی تصریح کرد: در تلاش هستیم با کشورهای همسایه همکاری های دو جانبه داشته باشیم. در این راستا با سیاست و حفظ منافع چندجانبه خدمات متقابل ارائه می دهیم.

دیدگاه‌ها