کد خبر : 1829899 | 30 خرداد 1401 ساعت 13:40 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

دورخیز پاورلیفتینگ ایران برای فتح قاره کهن

تیم ملی پاورلیفتینگ ایران با کسب مدال های طلای اوزان 93 و 105 کیلوگرم گام بلندی برای رسیدن کاپ قهرمانی آسیا برداشت.

دورخیز پاورلیفتینگ ایران برای فتح قاره کهن

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در حالی در سی و ششمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در هند با 9 ورزشکار حضور دارد که در سومین روز مسابقات و در دسته 105- کیلوگرم محمد حسن مردان هریس در رده پیشکسوتان و مصطفی یزدانی در بخش بزرگسالان به روی تخته رفتند و به رقابت با سایر حریفان خود پرداختند.
بعد از اینکه مردان هریس به چهار مدال طلای دسته پیشکسوتان رسید، مصطفی یزدانی در رده بزرگسالان در بخش اسکوات با ثبت وزنه 330 کیلوگرم در رده چهارم قرار گرفت. او در بخش پرس نیز موفق به مهار وزنه 212.5 کیلوگرمی شد و به مدال برنز رسید. در پایان نیز یزدانی در بخش ددلیفت موفق به ثبت رکورد 327.5 شد و با قرار گرفتن در رده نخست به مدال طلا رسید. وی در مجموع با ثبت رکورد 870 کیلوگرم صاحب گردن آویز طلای آسیا در رده بزرگسالان شد.
پیش از این در روزهای گذشته الیاس کلابی در رده جوانان در مجموع به مدال نقره دسته ۵٩ کیلو گرم رسید، امیررضا مس فروش توانست در رده پیشکسوتان در دسته ۶۶ کیلوگرم صاحب مدال نقره شود، مرتضی دژآلود در رده پیشکسوتان در دسته 93 کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کرد و فاضل رویاوی و مصطفی خادمی در دسته 93 کیلوگرم در رده بزرگسالان به ترتیب صاحب گردن آویز طلا و نقره شدند.
حالا فقط رقابت نماینده ایران در دسته فوق سنگین باقی مانده که پیمان نژادی روی تخته خواهد رفت. به احتمال فراوان با کسب مدال طلای مجموع نژادی در دسته 120+ کیلوگرم، ایران می تواند جام قهرمانی آسیا را فتح کند.

دیدگاه‌ها