کد خبر : 1829947 | 30 خرداد 1401 ساعت 18:16 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

کشتی فرنگی نوجوانان ایران نایب قهرمان آسیا شد

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب یک مدال طلا و یک نقره در روز پایانی رقابت های قهرمانی آسیا، در مجموع با ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز به کار خود پایان داد.

کشتی فرنگی نوجوانان ایران نایب قهرمان آسیا شد

به گزارش ورزش سه به نقل از ایسنا، در ادامه رقابت‌های روز پایانی کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان اسیا در بیشکک قرقیزستان، محمد مرادی در ۷۱ کیلوگرم به مدال طلا رسید اما سید رضا آذرشب در وزن ۸۰ کیلوگرم در حالیکه می توانست با پیروزی بر حریف قرقیز، قهرمانی تیمی را برای ایران به ارمغان بیاورد، شکست خورد تا قهرمانی تیمی آسیا به قرقیزستان برسد و ایران نایب قهرمان شود.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، محمد مرادی در دیدار فینال برابر امیرشاه وهاب اف از ازبکستان به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر ۲ پیروز شد و به مدال طلای آسیا رسید.

در این وزن ۷ کشتی گیر حضور داشتند و مسابقات به صورت دوره‌ای در دو گروه ۴ و ۳ نفره برگزار شد. مرادی پیش از این در مبارزه نخست با نتیجه ۸ بر ۳ مقابل امیرشاه وهاب اف از ازبکستان شکست خورد و در دومین مبارزه مقابل یوجین تاکاهشی از ژاپن با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی دست یافت و به عنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. مرادی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد ژومارت آرالوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت و در فینال نیز شکست مقابل وهاب‌اف در دور مقدماتی را با کسب پیروزی جبران کرد.

در آخرین مبارزه این رقابت‌ها و در فینال وزن ۸۰ کیلوگرم که مشخص کننده قهرمان این رقابت‌ها از میان دو تیم ایران و قرقیزستان میزبان بود، سید رضا آذرشب  مقابل آسان ژانیشوف از قرقیزستان به میدان رفت و در پایان با نتیجه نزدیک ۶ بر ۵ شکست خورد تا عنوان قهرمانی آسیا به میبزان برسد و ایران عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر مقابل کامرانبک اوتکیروف از ازبکستان به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ بیبیت کوراگانوف از قزاقستان را از پیش رو داشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال به مصاف می رود.

اهورا بویری دیگر نماینده ایران در روز پایانی این مسابقات بود که پس از استراحت در دور اول، مقابل آکوبیر آنگوروف از ازبکستان با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب و با توجه به شکست این حریف، از دور رقابت‌ها حذف شد.

پیش از این و در روز نخست این رقابت‌ها، محمد جهانگیری در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید، پیام احمدی در ۴۵، علی احمدی وفا در ۴۸ و ابوالفضل میرشکار در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و محمدرضا غلامی در وزن ۵۱ کیلوگرم و حمیدرضا کشتکار در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز به مدال برنز دست یافتند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ در قرقیزستان، با کسب ۲ مدال طلا توسط محمد مرادی در ۷۱ و محمد جهانگیری در وزن ۱۱۰ کیلوگرم، ۴ مدال نقره پیام احمدی در ۴۵، علی احمدی وفا در ۴۸ ، ابوالفضل میرشکار در ۶۰ و سید رضا آذرشب در وزن ۸۰ کیلوگرم و ۲ مدال برنز محمدرضا غلامی در ۵۱ و حمیدرضا کشتکار در وزن ۹۲ کیلوگرم، با کسب ۱۷۴ امتیاز عنوان نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

قرقیزستان با ۱۸۲ امتیاز به قهرمانی رسید و قزاقستان نیز با ۱۷۰ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

 

دیدگاه‌ها