کد خبر : 1830009 | 31 خرداد 1401 ساعت 11:35 | 709 بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی تیم ملی سابر: فخری جدا از کادرفنی نیست

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران گفت: حضور پیمان فخری در کنار تیم در مسابقات مهم می‌تواند برای ما مثبت باشد و از لحاظ فنی خیلی به ما کمک می‌کند.

سرمربی تیم ملی سابر: فخری جدا از کادرفنی نیست

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، امین قربانی درباره ی  توقع اینکه تیم شمشیربازی سابر ایران در قهرمانی جهان عملکرد متفاوتی نسبت به قهرمانی آسیا داشته باشد، بیان کرد: تیم ما همیشه ثابت کرده است که در روزهای سخت و در مقابل حریفان سخت عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. البته تیم ایران دست و پا بسته نیست. شاید شکست هایی داشته اما این شکست ها هم با اختلاف یک امتیاز بوده است. در رقابت با تیم های ژاپن، آلمان و گرجستان با اختلاف یک امتیاز بازی را واگذار کردیم و این طور نیست که حریف ساده‌ای باشیم‌.

او افزود: اردوی تیم ملی ما برای حضور در قهرمانی جهان از شنبه هفته آینده آغاز می شود و علاوه بر چهار نفری (علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی) که به قهرمانی جهان می روند، امیرحسین شاکر و فرزاد باهر هم حضور دارند.

قربانی در پاسخ به این پرسش که معتقد است بهترین انتخاب را برای قهرمانی آسیا داشت؟ گفت: بله، تقریبا شش، هفت نفر از سابریست ها در شرایط خوبی بودند و با توجه به عملکردی که داشتند این چهار نفر شرایط ایده‌ال‌تری داشتند.

* فخری جدا از کادرفنی نیست

سرمربی تیم ملی در مورد حضور پیمان فخری کنار تیم سابر ایران در قهرمانی آسیا تصریح کرد: آقای فخری شناسنامه شمشیربازی ایران در دنیا است. اگر تیم ایران که الان سرمربیگری آن را بر  عهده دارم، اسم و رسمی دارد بخاطر این است که آقای فخری ۱۰ سال برای این تیم زحمت کشید. از طرفی او مدیر فنی تیم  ملی است و جدا از کادرفنی تیم ملی سابر نیست. حضور او همیشه می تواند برای تیم ایران مثبت باشد. امیدوارم مسئولان شرایط را به گونه ای فراهم کنند تا بتوانیم از حضور او در مسابقات مختلف استفاده کنیم چون او استاد ما است و از لحاظ فنی خیلی به ما کمک می کند و همه ما شاگردان او هستیم.

*نمی‌توان تیم بانوان را زیر سوال برد

مدیر فنی تیم ملی سابر زنان در مورد نقدهایی که به تیم زنان می‌شود مبنی براینکه ترکیب آن برای سال های زیادی بدون تغییر مانده است، تاکید کرد: من در مورد گذشته نمی‌توانم اظهار نظری کنم چون اطلاعات کافی ندارم اما در حال حاضر این چهار نفر (نجمه سازنچیان، پریماه برزگر، فائزه رفیعی و کیانا باقرزاده) به عنوان ترکیب اصلی حضور دارند، خیلی خوب تمرین می کنند و خودشان را به کادرفنی نشان داده اند. در این مدتی که من به عنوان مدیر فنی به تیم زنان مشاوره می دهم، در اردو از دو، سه بازیکن جوان و نوجوان هم استفاده می‌کنیم. یکی، دو بازیکن توانستند خودشان را به نفرات بزرگسال نزدیک کنند مانند آیسا صدیقی و زهرا عابدینی. مطمئن باشید در آینده حرف زیادی برای گفتن خواهند داشت.

 او افزود: البته نمی‌توانیم عملکرد این چهار بازیکن که چند سال در ترکیب تیم ملی بوده‌اند را زیر سوال ببریم چون اعزام آنچنانی برای این بازیکنان نداشته‌ایم که  مورد ارزیابی قرار بگیرند. ما براساس برنامه‌ای که به فدراسیون داده‌ایم باید این بازیکنان و دیگر نفرات را اعزام کنیم و با توجه به نتیجه‌ای که می‌گیرند مورد ارزیابی قرار بگیرند. این چهار نفر بازیکنان خوب و با استعدادی هستند که اگر برنامه ریزی لازم انجام شود به همراه نفرات جوان می توانند نتایج خوبی بگیرند.

 *رقابت برای تیم بانوان در قهرمانی جهان سخت است

او در مورد نتیجه ای که تیم زنان در قهرمانی جهان می گیرد نیز گفت: قهرمانی جهان نمی تواند محل ارزیابی عملکرد تیم ملی بانوان ما باشد. ما در قهرمانی آسیا شرکت نکردیم و رنکینگ تیم و بازیکنان پایین تر می آید و در قهرمانی جهان با رقیبان سخت تری رقابت خواهند داشت هم در انفرادی و هم در تیمی. با مشورتی که با مربیانشان داریم، تلاش می کنیم بهترین نتیجه را بگیرند اما رقابت سخت است. درست است که این تیم سال ها ترکیبش همان بوده است اما این را هم در نظر بگیریم اعزامی برای این تیم نداشتیم که ببینید چگونه هستند. اگر می‌خواهیم در المپیک پاریس سهمیه بانوان هم داشته باشیم باید سابریست ها را به مسابقات مختلف اعزام کنیم که هم مورد ارزیابی قرار بگیرند و هم ببینیم چه تصمیمی برای آینده بگیریم.

*امیدوارم اعزام‌هادیگر لغو نشود

قربانی در پاسخ به این پرسش که به عنوان مدیرفنی تیم زنان چقدر تلاش کرد تا تیم در قهرمانی آسیا حضور داشته باشد یا اردوی مشترکی با یک کشور خوب برگزار کند؟ تصریح کرد: ما برای بازی های آسیایی این برنامه را داشتیم که اردوی مشترک با یکی از کشورها داشته باشیم اما وقتی بازی های آسیایی به تعویق افتاد، تمرکزمان را بر روی قهرمانی آسیا گذاشتیم. برای قهرمانی آسیا هم با توجه به شرایطی که در مورد هزینه اعزام ها پیش آمد، تیم اعزام نشد. امیدوارم از این پس برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

*برنامه و بودجه بندی تیم های ملی را تحویل فدراسیون داده‌ایم

سرمربی تیم ملی سابر در مورد پایان تعطیلی مسابقات قهرمانی کشور سابر گفت: با مشورت هایی که با آقای فخری مدیر فنی تیم ملی انجام دادیم، برنامه پیشنهادی برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و جایزه بزرگ ها را در رده های سنی بزرگسالان و جوانان و در دو بخش مردان و زنان ارائه کرده‌ایم. امیدوارم برنامه ریزی لازم از لحاظ فراهم کردن امکانات مالی و سخت افزاری انجام شود . بودجه بندی و زمان بندی مسابقات و اردوهای مردان و زنان تا پایان سال ۱۴۰۱ را به فدراسیون داده ایم تا برنامه ریزی لازم را انجام دهند. مطمئن باشید اگر طبق این برنامه ریزی پیش برویم، می توانیم نتایج خوبی در هر دو بخش مردان و زنان بگیریم و در  بخش زنان برای کسب سهمیه المپیک نگاهمان دیگر نباید فقط به مسابقات زون آسیا باشد.

او در مورد تضمین اجرایی شدن برنامه اردویی و مسابقات تیم های سابر تاکید کرد: اگر بخواهیم موفق شویم باید این برنامه اجرا شود چون تمام کشورهای دنیا در این مسابقات شرکت می کنند و باید منابع مالی و امکانات سخت افزاری لازم برای حضور در این مسابقات فراهم شود.

دیدگاه‌ها