کد خبر : 1830044 | 31 خرداد 1401 ساعت 14:47 | 34.7K بازدید | 16 دیدگاه

بیانیه فدراسیون کره جنوبی برای درخواست میزبانی

ما قدرتمندترین تیم آسیا هستیم

کره جنوبی امیدوار است که میزبانی جام ملت‌های آسیا 2023 را از AFC دریافت کند.

ما قدرتمندترین تیم آسیا هستیم

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد که آماده ارائه درخواست میزبانی از جام ملت‌های آسیاست که قرار است سال آینده میلادی برگزار شود. 
کشور میزبان این رقابت‌ها قرار است در جلسه کمیته اجرایی AFC که اکتبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد انتخاب شود. 
این رقابت‌ها پیش از این قرار بود در چین برگزار شود اما به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در این کشور، آنها امکان آماده کردن شرایط برای میزبانی از جام ملت‌ها را ندارند و به همین دلیل قرار است که میزبان جدیدی برای این رقابت‌ها انتخاب شود. 
کره پیش از این در سال 1960 در سئول میزبان این رقابت‌ها بوده و حالا آماده است تا پس از 63 سال بار دیگر این میزبانی را برعهده بگیرد. 
در حال حاضر ژاپن، قطر، امارات و استرالیا نیز دیگر کشورهایی هستند که پیشنهاد میزبانی خودشان را به AFC ارائه کرده‌اند. 
قرار است این رقابت‌ها با حضور 24 تیم که سهمیه حضور در جام ملت‌های آسیا را به دست آورده‌اند برگزار شود. 
اگر این مسابقات در شرق آسیا برگزار شود، به دلیل شرایط آب و هوایی در ژوئن سال 2023 برگزار خواهد شد اما اگر قرار به برگزاری این مسابقات در غرب آسیا باشد، جام ملت‌ها در ژانویه 2023 برگزار می‌شود. 
به گفته AFC، ورزشگاه‌های معرفی شده برای مرحله گروهی تا یک چهارم نهایی این رقابت‌ها باید ظرفیت 20 هزار نفر یا بیشتر داشته باشند، ورزشگاه نیمه نهایی 40 هزار نفر یا بیشتر و ورزشگاهی که قرار است دیدار فینال در آن برگزار شود باید آماده میزبانی از بیش از 50 هزار نفر باشد. 
در بخشی از بیانیه فدراسیون فوتبال کره جنوبی برای اعلام آمادگی میزبانی از جام ملت‌ها آمده:« ما علیرغم این که قدرتمندترین تیم فوتبال آسیا هستیم و 10 دوره متوالی در جام جهانی حضور داشتیم اما مدت‌هاست که میزبان جام ملت‌ها نبوده و موفق به کسب جام قهرمانی نشده‌ایم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم پیشنهاد میزبانی را با هدف همکاری و بهبود وجهه بین المللی کره، گسترش زیر ساخت فوتبالی، احیای شرایط اقتصادی و تلاش برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌‌ها ارائه دهیم.»

دیدگاه‌ها