کد خبر : 1830084 | 31 خرداد 1401 ساعت 17:51 | 8.8K بازدید | 3 دیدگاه

باید تیمی ببندیم که فصل بعد دغدغه سقوط نداشته باشد

مهاجری: اسکوچیچ امنیت شغلی ندارد؛ چه کند؟

سرمربی نفت مسجدسلیمان می‌گوید تیم ملی فوتبال اگر اردو و بازی دوستانه مناسب داشته باشد، می‌تواند از گروهش صعود کند.

مهاجری: اسکوچیچ امنیت شغلی ندارد؛ چه کند؟

به گزارش "ورزش سه"، نفت مسجدسلیمان تا قبل از آنکه رضا مهاجری هدایت آن را برعهده بگیرد، یکی از کاندیداهای اصلی سقوط به دسته اول بود اما با حضور این مربی باتجربه نفتی‌ها از 7 بازی پایانی لیگ 8 امتیاز گرفتند و در جدول مسابقات باقی ماندند.
نفت در مدت حضور مهاجری یک برد، 5 تساوی و یک شکست را متحمل شد و در حالی‌که تا قبل از حضور این مربی در رده پانزدهم بود اما توانست خودش را بالا بکشد تا سال آینده نیز در مسابقات حضور داشته باشد. 
خبرنگار "ورزش سه" با رضا مهاجری درباره مسائل مربوط به نفت مسجدسلیمان، ادامه همکاری‌اش با این تیم، تیم ملی فوتبال و برخی موضوعات دیگر صحبت‌ کرده که مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

**با همدلی در کل استان خوزستان، در لیگ ماندیم
زمانی که پیشنهاد نفت مسجدسلیمان مطرح شد، شرایط رقابت بین تیم‌های پایین جدول بسیار محدود بود. شهرخودرو،‌ نفت و فجرسپاسی در کورس سقوط بودند. البته تراکتور هم امکان سقوط داشت اما این تیم 4، 5 امتیاز بالاتر از 3 تیم دیگر بود. آن زمان ما یک امتیاز از شهرخودرو بالاتر بودیم و فجر یک امتیاز از ما بیشتر داشت. خداراشکر با شرایطی که به‌وجود آمد و همدلی ایجاد شده در استان خوزستان و به خصوص مسجدسلیمان توانستیم کار بزرگی را انجام بدهیم. 

**اگر بازیکنان را باور نداشتم، مسئولیت قبول نمی‌کردم
بازیکنان هم جدی و باانگیزه پای کار آمدند. فراتر از چیزی که خیلی‌ها فکر می‌کنند عمل کردند. من باور داشتم این بچه‌ها می‌توانند؛ اگر آنها را باور نداشتم و شناختم نسبت به ظرفیت‌های فنی بازیکنان کامل نبود، کار را قبول نمی‌کردم. می‌دانستم این بچه‌ها می‌توانند کار بزرگ را که همان ماندن در لیگ برتر است؛ انجام بدهند.

1722560

**همه دست به دست هم دادند تا در لیگ بمانیم
نگرانی‌ام درباره حمایت از تیم بود که خداراشکر حمایت خوبی انجام شد. مسئولان استان خوزستان و به خصوص مدیران مسجدسلیمان و هیئت‌مدیره باشگاه دست به دست هم دادند و حمایت کردند. مشکلاتی داشتیم اما وقتی شما می‌بینید که مجموعه‌ای برای موفقیت تلاش می‌کند دیگر مشکلات به چشم‌تان نمی‌آید. ما نیمه پر لیوان را دیدیم و انگیزه زیادی داشتیم. در نهایت در 7 بازی نتایج خیلی خوبی گرفتیم و بازی خوبی انجام دادیم. 

**امانت ایل بختیاری را به سلامت تحویل دادیم
حتی در آخرین بازی هم بقایمان قطعی شده بود، مقابل استقلال که قرار بود جشن قهرمانی بگیرد و می‌خواست به 70 امتیاز برسد بازی آبرومندی انجام دادیم و لیگ را به‌خوبی تمام کردیم. به نظر من ماندن نفت مسجدسلیمان در این مقطع کمتر از قهرمانی یا کسب سهمیه آسیایی نبود که خداراشکر این اتفاق برای مجموعه افتاد و توانستیم امانتی که به ما سپرده شده بود را در قالب لیگ برتر به مردم مسجدسلیمان و ایل بزرگ بختیاری برگردانیم. 

**باید تیمی ببندیم که از اعتبار مسجدسلیمان دفاع کنیم
بعد از پایان لیگ، چند روز استراحت کردیم. بعد از آن اعضای هیئت‌مدیره باشگاه زحمت کشیدند و با ما صحبت کردند. من خواسته‌هایم را گفتم، اینکه بتوانیم تیمی ببندیم که از روز اول مسابقات از اعتبار خودمان و شهر مسجدسلیمان دفاع کنیم. خداراشکر این مسائل اتفاق می‌افتد. 

**نمی‌توانیم با تیم‌های متمول رقابت کنیم اما...
خواسته‌های ما در وهله اول شرایط تمرینی خوب است؛ بستن یک تیم خوب هم مهم است و البته که مسائل مالی هم باید حل شود. ما با تیم‌های متمول که نمی‌توانیم رقابت کنیم اما می‌خواهیم یک تیم خوب را ببندیم. در این خصوص صحبت کردیم. باشگاه‌ قول‌هایی داده و ما نیز قول دادیم در قبال حمایت‌های باشگاه بتوانیم یک تیم خوب را ببندیم تا هم فوتبال خوبی انجام بدهیم و هم نتایج لازم را کسب کنیم.

**فقط دو بازیکن از پارسال قرارداد دارند
فقط دو نفر از بازیکنان ما قرارداد دارند؛ یکی علی محسن‌زاده دروازه‌بان تیم است و یکی هم علی دغاغله. بقیه بازیکن آزاد هستند و تعهدی نسبت به مسجدسلیمان ندارند. 

**برای احمدی آرزوی موفقیت می‌کنم
محمد مهدی احمدی تصمیم گرفت به تیم بزرگ پرسپولیس برود و برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم. او 3 سال در نفت مسجدسلیمان زحمت کشید و تصمیم گرفت آینده‌اش را در پرسپولیس دنبال کند. احمدی فوتبالیست لایقی است و امیدوارم آینده خوبی برایش رقم بخورد و پله‌های ترقی را طی کند.

**5، 6 بازیکن از فصل گذشته را می‌خواهیم
با 5، 6 بازیکن از تیم خودمان در حال مذاکره هستیم تا آنها را نگه داریم. چند بازیکن هم باید از بیرون اضافه کنیم. در برنامه‌مان است که کمی از ظرفیت بومی استان خوزستان و شهر مسجدسلیمان استفاده کنیم. از لیگ یک هم بازیکن خواهیم گرفت تا تیم خوبی را ببندیم و روانه مسابقات کنیم.

1722559

**امیدوارم تیمی ببندیم که دغدغه سقوط نداشته باشد
آینده را نمی‌توانم پیش بینی کنم. اما با صحبت‌هایی که طی روزهای گذشته داشتیم و تلاش‌های اعضای هیئت‌مدیره در راستای بهبود وضعیت تیم، ما تیمی را می‌توانیم ببندیم که دغدغه سقوط نداشته باشیم. دنبال این هستیم تا با خاطرجمعی بیشتری کار را در لیگ شروع کنیم. البته در فوتبال هیچ تضمینی نیست که شما قهرمان شوید یا سقوط کنید. باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا یک تیم خوب برای لیگ بیست و دوم ببندیم.

**وقتی اسکوچیچ حاشیه امنیت ندارد، چه کند؟
متاسفانه تیم ملی فوتبال یک کلاف سردرگم شده است. خیلی سخت است که درباره تیم ملی کشورم حرف‌هایی را بزنم اما چیزی که ما می‌بینیم این است که هیچ چیز مشخص نیست. هرروز صحبت از تغییر آقای اسکوچیچ است. من به‌عنوان یک مربی وقتی حاشیه امنیت نداشته باشم، چه باید بکنم؟ یک‌روز می‌گویند این می‌آید و یک‌روز می‌گویند دیگری در راه ایران است. یکروز انتقاد می‌شود و یکروز استقبال. این مسائل زیبنده فوتبال ایران نیست. 

**تیم ملی هیچ انسجامی ندارد
حدود 5 ماه دیگر جام جهانی شروع می‌شود؛ ولی ما هنوز هیچ انسجام و تدارکی را برای حضور پرقدرت در جام جهانی را نداریم. فوتبال ما با توجه به ظرفیتی که از لحاظ فنی دارد، این توان را دارد که از گروهش در جام جهانی صعود کند. اما لازمه این موضوع در نظر گرفتن تمهیدات است. 

**بعد از سال‌ها چند مهاجم استاندارد اروپا داریم
بعد از سال‌ها فوتبال ایران 3، 4 مهاجم استاندارد اروپایی در ترکیب تیم ملی داریم. آنها در فوتبال اروپا هستند، سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده و یکی دو نفر دیگر. در خط هافبک و دفاع نیز بازیکنان ارزشمندی داریم. دروازه‌بان‌هایمان خوب هستند. ما ظرفیت‌های خوبی داریم اما باید این تیم شلاق بخورد و آبدیده شود. 

**چقدر خوب که با الجزایر بازی کردیم
ما یک بازی با الجزایر داشتیم و چقدر خوب که این بازی را انجام دادیم. با اینکه باختیم اما تیم ما چقدر سردرگم و بلاتکلیف بود. هیچ اثری از یک تیم منسجم را در این مسابقه دوستانه ندیدیم. امیدوارم این بازی با الجزایر درس بزرگی برای مدیران فوتبالی ما باشد.

**دعواهای داخل فدراسیون را کنار بگذاریم
الان هر مشکلی در فدراسیون مثل دعوای هیئت‌رئیسه و سرپرستی داریم، کنار بگذاریم. فعلا باید افکار آقای ماجدی پیاده شود تا جام جهانی را آبرومند تمام کنیم. وقتی جام جهانی تمام شد، فرصت هست که بتوانیم تصمیمات لازم را بگیریم.

**قطعا می‌توانیم بازی‌های خوبی در جام جهانی انجام بدهیم
ما الان نیاز به اردوهای خوب داریم، نه اینکه در گرمای 45 درجه قطر اردو بزنیم و آنوقت خود قطر به اروپا برود. ما بازی تدارکاتی نداریم. هرروز نام یک کشور مطرح می‌شود اما در نهایت اتفاقی نمی‌افتد. باید این تیم حمایت شود. اگر انسجام را به تیم ملی بدهیم، می‌توانیم مقابل ولز و آمریکا و حتی انگلیس هم نتیجه بگیریم. اگرچه که کارمان بسیار سخت است. قطعا می‌توانیم مثل دوره قبل، بازی‌های خوبی را انجام بدهیم ولی باید مسیر رسیدن به جام جهانی را درست کرده باشیم.

**می‌توانیم صعود کنیم اگر...
تیم ملی تا شروع جام جهانی می‌تواند 25 روز کنار هم باشد. اگر در این مدت تیم شلاق بخورد و بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشد، می‌تواند به صعود از گروه هم امیدوار باشد.

دیدگاه‌ها