کد خبر : 1830111 | 01 تیر 1401 ساعت 00:01 | 32.1K بازدید | 25 دیدگاه

مصاحبه اختصاصی رئیس پاری‌سن ژرمن با مارکا

الخلیفی: امباپه خودش خواست در PSG بماند

ناصر الخلیفی، رئیس PSG، می‌گوید با پیشنهاد 180میلیون یورویی رئال به این‌خاطر مخالفت کرده که می‌دانسته امباپه می‌خواسته در پاری‌سن ژرمن بماند.

الخلیفی: امباپه خودش خواست در PSG بماند

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپانیایی مارکا با ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری‌سن ژرمن، مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داده. الخلیفی در این مصاحبه درباره جنجالی‌ترین مسائلی که اخیرا باشگاه فرانسوی یک پای آنها بوده توضیح داده. مسائلی از قبیل تمدید قرارداد کیلیان امباپه با وجود تلاش رئال مادرید برای خرید او، جنگ لفظی و حقوقی با خاویر تباس رئیس لالیگا، سوپرلیگ اروپا، استخدام زین‌الدین زیدان.

الخلیفی در این مصاحبه درباره پروژه PSG بعد از جدا شدن لئوناردو از پست مدیریت ورزشی باشگاه و منصوب شدن لوئیس کامپوس به جای او صحبت کرد. رئیس PSG در این مصاحبه اخراج پوچتینو و استخدام زیدان به‌عنوان سرمربی جدید پاری‌سن ژرمن را تایید نکرد.

1716152

*پایان کار پوچتینو در پاری‌سن‌ژرمن؟
الان نمی‌توانیم در این باره صحبت کنیم. در زمان مناسب این کار را خواهیم کرد. ولی الان نه.
 

*گالتیه، گزینه مد نظر شما است؟ و زیدان اصلا گزینه بوده؟
می‌خواهم این را روشن بگویم که وقتی زیدان بازی می‌کرد از او خوشم می‌آمد و وقتی مربی بود هم او را دوست داشتم. ولی ما تا این لحظه نه به‌صورت مستقیم و نه غیر مستقیم با او صحبت نکرده‌ایم.

1715920

الخلیفی در ادامه به دفاع از امباپه در مقابل حملات رئال مادرید پرداخته و ضمن مخالفت کردن با صحبت‌های پرز، رئیس رئال، که گفته بود امباپه در روزهای آخر نظرش درباره پیوستن به رئال را عوض کرد.

*فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید، گفته بود امباپه در ده روز آخر نظرش عوض شد و از خیر پیوستن به رئال مادرید گذشت. شما تایید می‌کنید؟
من تابستان گذشته پیشنهاد 180 میلیون یورویی رئال را رد کردم چرا که می‌دانستم امباپه می‌خواهد در PSG بماند. من کیلیان را خیلی خوب می‌شناسم و می‌دانم او و خانواده‌اش چه می‌خواهند. امباپه بازیکنی نیست که به‌‌خاطر پول منتقل شود. او بازی در شهر پاریس و این باشگاه را انتخاب کرده. او می‌‌خواهد در کشورش باشد و در پروژه باشگاه ما نقش بازی کند. او فقط به بازی کردن و پیروز شدن فکر می‌کند. می‌دانم که مادرید ناراحت شده ولی گفتن این حرفها درباره امباپه منصفانه نیست.

رئیس PSG وقتی موضوع خاویر تباس، رئیس لالیگا، پیش کشیده شد تندترین الفاظ مصاحبه را به زبان آورد. تباس بارها علیه پاری‌سن ژرمن مواضع تند و تیزی گرفته و باشگاه پاریسی هم در مقابل به او پاسخ داده است. درگیری لفظی دو طرف اخیرا به اقامه دعوای حقوقی لالیگا علیه پاری‌سن ژرمن منجر شده است.

*از شکایت خاویر تباس علیه PSG نگرانید؟
ما هر کاری می‌کنیم، وقتی انجامش می‌دهیم که بدانیم مانعی برایش نداریم. سبک و سیاق ما این نیست که درباره لیگ‌های دیگر، باشگاه‌های دیگر با فدراسیون‌های دیگر صحبت کنیم. ما نه به کسی درس می‌دهیم و نه اجازه می‌دهیم کسی به ما درس بدهد. شرایط هر ساله همین است. ما به ساختن پروژه‌مان ادامه خواهیم داد".
 
*تمدید قرارداد امباپه ممکن است از نظر فیرپلی مالی برای PSG مشکل‌ساز شود؟
هر سال تابستان همین حرف‌ها هست. تباس هر سال می‌گوید ما فیرپلی را نقض می‌کنیم و به دیگران احترام نمی‌گذاریم. ما می‌دانیم که می‌توانیم خرج کنیم و بازیکن بگیریم؛ ما بهتر از او می‌دانیم که چکار می‌توانیم بکنیم. هیچکس نباید به ما بگوید چه بکنیم یا چه نکنیم. مثلا ماجرای مسی را نگاه کنید. آن موقع هم اینها می‌گفتند از نظر مالی غیرممکن است. این فرد نمی‌داند چه می‌گوید و بهتر است حواسش را به لیگ خودش بدهد چون لالیگا از برخی نظرها مرده است.

*سوپرلیگ اروپا هنوز زنده است؟
سوپرلیگ برای من مرده. ولی عجیب این است که رئال که قهرمان چمپیونزلیگ است و البته قهرمانی حقش بود، از یک طرف می‌خواهند در چمپیونزلیگ قهرمان شوند و از طرف دیگر نمی‌خواهند در آن بازی کنند. اگر از این تورنمنت خوش‌تان نمی‌آید خب، بازی نکنید. این بهترین رقابت دنیا است و من واقعا نمی‌دانم چرا هواداران اسپانیایی از چمپیونزلیگ خوش‌شان نمی‌آید. ‌سوپرلیگ به نظر من مرده است.

*آمدن لوئیس کامپوس به‌عنوان مشاور فوتبال، ربطی به تمدید امباپه دارد؟
می‌خواهم این را روشن کنم که امباپه هرگز هیچ دخالتی در تصمیمات ورزشی باشگاه نداشته. نه درباره مربی، نه بازیکن نه هیچ مساله ورزشی دیگری. او فقط به دنبال موفقیت و پیروزی است. البته درست است که امباپه نظراتش درباره پروژه باشگاه را مطرح کرده ولی دخالتی نداشته و ندارد. او فقط به دنبال بازی کردن است. اگر هم نظری به ما بدهد علتش این است که برای باشگاه بهترین‌ها را می‌خواهد ولی او در برنامه‌ریزی‌ها هرگز دخالت نمی‌کند.

*آیا نیمار بخشی از این پروژه جدید است؟
ما نمی‌توانیم در رسانه درباره این جور مسائل صحبت کنیم. بعضی‌ها می‌آیند و بعضی‌ها می‌روند ولی اینها مسائلی است که در مذاکرات خصوصی دنبال می‌شود.

*اینکه در اسپانیا دائم از PSG به عنوان باشگاه حکومتی یاد می‌شود ناراحت نمی‌شوید؟
در اسپانیا، حکومت بیشتر از آنچه به ما نسبت داده می‌شود از بعضی باشگاه‌ها حمایت می‌کند. یعنی می‌شود یک باشگاه درست وسط شهر یک استادیوم باشکوه بسازد بدون هیچ دریافتی‌ای؟ درحالی‌که ما خودمان پول استادیوم، مرکز تمرینی و همه چیز را می‌دهیم. ولی دولت اسپانیا آنها را بیشتر حمایت می‌کند. این منصفانه نیست.

*تجربه‌تان از شکست مقابل رئال مادرید در برنابئو چه بود؟
قهرمانی در چمپیونزلیگ دشوار است و نمی‌توانیم بگوییم ما حتما قهرمان این تورنمنت می‌شدیم ولی در آن مسابقه یک خطا تکلیف کل بازی را مشخص کرد. ما تا دقیقه 60 تا 70 بر بازی کنترل کامل داشتیم. اینکه تجربه در این زمان‌ها نقش مهمی بازی می‌کند صد در صد درست است. ما به‌عنوان یک باشگاه بزرگ باید از نظر ذهنی و روانی قوی باشیم. ما باشگاه بزرگی هستیم و باید اعتماد به‌نفس بیشتری داشته باشیم. در غیر این‌صورت، این‌طور اتفاق‌ها دوباره رخ خوهد داد. ما باید با اتحاد و سرسختی بیشتر تلاش کنیم. در بازی آن روز با رئال این‌طور نبودیم و این یک واقعیت است. 

دیدگاه‌ها