کد خبر : 1830169 | 01 تیر 1401 ساعت 11:41 | 96K بازدید | 56 دیدگاه

سرمربی 49 ساله هدایت قهرمان ایران را در دست گرفت

ساپینتو در استقلال؛ بازتابی شگفت‌انگیز در رسانه‌های پرتغالی

انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید استقلال، در رسانه های پرتغالی و حتی سایر کشورها بازتاب زیادی داشت.

ساپینتو در استقلال؛ بازتابی شگفت‌انگیز در رسانه‌های پرتغالی

به گزارش "ورزش سه"، ریکاردو ساپینتو شب گذشته وارد تهران شد تا از امروز کارش را به عنوان سرمربی جدید استقلال آغاز کند. مرد 49 ساله و پرتغالی که قرار است جانشین فرهاد مجیدی شود تا هدایت قهرمان ایران را در دست بگیرد.

سرمربی پرتغالی که همین فصل قبل هدایت موریرنسه را در لیگ برتر پرتغال برعهده داشت، پیش از این نیز در تیم های مطرح دیگر این کشور از جمله براگا و بلننسس مربیگری کرده و باید دید که او در بازگشت دوباره به قاره آسیا چه نتایجی را کسب خواهد کرد.

انتخاب ساپینتو به عنوان سرمربی استقلال، بازتاب گسترده و قابل توجهی در بسیاری از رسانه های پرتغال و سایر کشورها داشت که در اینجا تنها به گوشه کوچکی از آن می پردازیم:

1722677

* روزنامه معروف اوجوگو پرتغال با تیتر "تایید شد: ساپینتو به دوران مربیگری خود در تیم قهرمان ایران ادامه می دهد" نوشت: سرمربی پرتغالی که از فرماندهی فنی موریرنسه جدا شده، هدایت استقلال قهرمان ایران را بر عهده خواهد داشت. استقلال از ایران ورود ریکاردو ساپینتو به فرماندهی فنی این تیم را رسمی کرد.

مربی ای که در هفته های اخیر از موریرنسه جدا شد، پس از پایان فصل قبل لیگ پرتغال، با سپاهان یک تیم دیگر در آن کشور آسیایی نیز مذاکراتش را شروع کرد، اما استقلالی ها وارد میدان شدند، شرایط بهتری ارائه کردند و پرتغالی ها این پیشنهاد را پذیرفتند.

حضور ساپینتو 49 ساله در موریرا د کونگوس (موریرنسه) در ژانویه اعلام شد و او به عنوان جانشین لیتو ویدیگال در فرماندهی کانن منصوب شد، اما لیگ برتر پرتغال را در جایگاه شانزدهم به پایان رساند و سپس در پلی آف صعود/ سقوط مقابل چاوز شکست خورد و به لیگ پایین تر سقوط کرد.

1722678

* روزنامه رکورد پرتغال نوشت: سرمربی پرتغالی پس از ترک موریرنسه وارد ماجراجویی جدیدی در ایران می شود. استقلال، باشگاهی در مسابقات قهرمانی ایران، روز سه شنبه و به صورت رسمی، ریکاردو ساپینتو را به عنوان سرمربی جدید این تیم اعلام کرد.

به یاد داشته باشید که ریکاردو ساپینتو در آخرین تجربه مربیگری خود، هدایت موریرنسه را برعهده داشت. جایی که چند هفته پیش و پس از آنکه این تیم نتوانست در لیگ برتر بماند، آنجا را ترک کرد. در دو سال گذشته، او در برزیل، جایی که هدایت واسکو دوگاما را بر عهده داشت، و ترکیه، جایی که برای قاضی آنتپ کار می کرد، مشغول فعالیت بود.

1722679

* روزنامه آبولا پرتغال نیز در این خصوص اضافه کرد: حضور ساپینتو در مسابقات قهرمانی ایران تایید شد. ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید باشگاه استقلال تهران پایتخت ایران و قهرمان فعلی این کشور تایید شد.

این مربی 49 ساله که فصل گذشته مربی موریرنسه بود، پس از صربستان، یونان، عربستان سعودی، بلژیک، لهستان، برزیل و ترکیه به تمرینات خارج از پرتغال بازگشت.

1722680

* وب سایت observador پرتغال نیز در مطلبی نوشت: مهاجم سابق و 49 ساله پرتغالی، "ماجراجویی" جدیدی در خارج از کشور خواهد داشت. او قبلا در صربستان، یونان، عربستان سعودی، بلژیک، لهستان، برزیل و ترکیه کار کرده است. او می گوید: من (به حضور در استقلال) بسیار افتخار می کنم.

قهرمان فوتبال ایران روز سه شنبه اعلام کرد ریکاردو ساپینتو پرتغالی که فصل گذشته نتوانست مانع سقوط موریرنسه به لیگ دسته دوم شود، سرمربی جدید استقلال است.

استقلالی ها پس از یک دوره بدون شکست (19 برد و 11 تساوی) قهرمان فعلی ایران هستند. در پرتغال، ساپینتو فرماندهی اسپورتینگ، اسپورتینگ د براگا، بلننسس و موریرنسه را برعهده داشت.

1722681

* رسانه maisfutebol دیگر وب سایت مهم پرتغالی نیز در این باره نوشت: رسمی؛ ساپینتو سرمربی جدید استقلال شد. سرمربی پرتغالی در این باره نوشته است که 40 میلیون هوادار این تیم نیز مثل من پرشور هستند.

باشگاه ایرانی روز سه شنبه از به خدمت گرفتن این مربی که به تازگی از هدایت موریرنسه جدا شده و به لیگ دوم سقوط کرده است، خبر داد. همچنین ساپینتو پیش از این با ارسال پستی در شبکه های اجتماعی در مورد چالش جدید خود در تیم تهرانی اظهار نظر کرده است.

این ملی پوش سابق پرتغالی در طول دوران مربیگری خود هدایت اسپورتینگ لیسبون را برعهده داشته است. براگا، بلننسس در پرتغال و استاندارد لیژ، واسکو دو گاما و قاضی آنتپ، آخرین تجربه های او قبل از بازگشت به پرتغال برای هدایت موریرنسه بوده است.

1722682

* وب سایت zerozero دیگر رسانه مهم پرتغالی هم این خبر را بازتاب داده و نوشته است: ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال، قهرمان فعلی ایران است. این خبر را خود مربی 49 ساله پرتغالی از طریق شبکه های اجتماعی اش اعلام کرد.

به این ترتیب ساپینتو امکان بازی در لیگ قهرمانان آسیا را خواهد داشت. این دومین دوره حضور ساپینتو در خاورمیانه پس از مربیگری الفتح (عربستان سعودی) در سال 2016 خواهد بود.

1722683

روزنامه Diario de Noticias نیز دیگر روزنامه معتبر پرتغال است که از قافله عقب نماند. این روزنامه نیز در واکنش به انتخاب ساپینتو نوشت که سرمربی پرتغالی قرار است هدایت قهرمان ایران را برعهده بگیرد. در خارج از پرتغال نیز رسانه های بلژیکی، برزیلی و لهستانی نیز به انتخاب ساپینتو واکنش نشان داده بودند.

دیدگاه‌ها