کد خبر : 1830172 | 01 تیر 1401 ساعت 12:20 | 2.2K بازدید | 1 دیدگاه

هدفم شادی دل مردم است

بربط: طلای کشورهای اسلامی افتخاراتم را تکمیل می‌کند

بانوی نایب قهرمان آسیا گفت: می‌خواهم با کسب مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی ویترین افتخاراتم را تکمیل و به دنیا ثابت کنم خون در رگ‌های جودوی ایران جاری است.

بربط: طلای کشورهای اسلامی افتخاراتم را تکمیل می‌کند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، تعلیق ظالمانه جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی در طول سه سال گذشته، هرگز باعث نشده تا قطار جودو ایران از ریل اصلی خود خارج شود. این روزها مردان و بانوان تیم ملی جودو کشورمان در استان های مختلف اردوی تمرینی منظمی را برگزار می‌کنند تا در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی  به روی تاتامی بروند. قرار است مرداد ماه سال جاری این رقابت ها در ترکیه برگزار شود و تیم ملی جودو مردان و بانوان ایران هم در این رویداد حضور داشته باشند. مریم بربط نماینده وزن ۷۸- کیلوگرم بانوان نیز یکی از شانس های کسب مدال در این رویداد است که این روزها با انگیزه تر از گذشته در تمرینات مثل سایر ملی پوشان تلاش می کند و هدفی جز کسب مدال طلای قونیه را ندارد.

مریم بربط در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که اردوهای تیم ملی بانوان در طول این مدت با ترکیب کامل در حال برگزار است،‌ شرایط فنی و امکانات اردوها در طول این مدت چطور بوده است، گفت: اردوهای تیم ملی بانوان در طول این یک‌سال و نیم گذشته واقعا با کیفیت بسیار بالایی در حال برگزاری است.شرایط اردوها با توجه به کادرفنی به روزی که داریم نسبت به دوره‌های گذشته از لحاظ فنی خیلی بالاتر رفته است. خوشبختانه اردوهای ما بدون وقفه، فشرده، منظم و پرقدرت پیگیری می‌شود و این روند تمرینات باعث آماده‌سازی اعضای تیم ملی جودوی بانوان شده است.

دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا در پاسخ به این سؤال که برگزاری اردوی تیم ملی  در شهرهای مختلف از لحاظ آب و هوایی چقدر می‌تواند برای آماده‌سازی تیم ملی بانوان کمک کند، اظهار داشت: برگزاری اردوی تیم ملی بانوان در شهرهای مختلف آن هم در شرایط آب و هوایی متفاوت خیلی می‌تواند به ما کمک کند. از این لحاظ که بدن ما می‌تواند در طول تمریناتی که در شهرهای مختلف داریم با شرایط آب و هوایی متفاوت سازگار باشد و این روند به موفقیت بچه‌ها خیلی کمک می‌کند. تمرینات مبارزه و بدنسازی ما دقیق و منظم پیگیری می‌شود. اردوی مرحله اول در استادیوم آزادی برگزار شد و آخرین اردوی ما در لرستان بود و حالا تفاوت های فنی مرحله اول تا مرحله آخر اصلا با هم قابل مقایسه نیست. این یعنی جودو بانوان در طول این مدت به خوبی رشد کرده است.  

بربط در پاسخ به این سؤال که گویا قرار است به زودی اردوی مشترک با تیم ملی ترکیه در تهران داشته باشید، این اردوی مشترک چقدر می‌تواند به سود جودوی بانوان باشد، گفت: برگزاری یک هفته اردوی مشترک با جودوکاران کشورهای دیگر به اندازه چند سال می‌تواند به تجربیات ما اضافه کند. نه تنها ما در تمام دنیا به این شکل است. برگزاری اردوی مشترک خیلی روی روند آماده‌سازی تأثیر مثبتی دارد. در واقع یک هفته تمرین مشترک و مسابقه دوستانه می‌تواند برخی از فنونی را که ما در آن ایراد داریم را برطرف کند. متأسفانه تعلیق جودو و کرونا به این رشته آسیب زد، اما در طول این مدت که اردوی بانوان آغاز شده، روند رو به رشدی را ما در تیم ملی شاهد هستیم. حالا قرار است تیم ملی ترکیه برای برگزاری اردوی مشترک به تهران سفر کند و این یعنی نقطه آغاز موفقیت بانوان.

دارنده نشان نقره مسابقات قهرمانی آسیا در واکنش به این سؤال که پس شما هم معتقدید تعلیق ظالمانه به جودوی ایران آسیب زده است، اما برگزاری اردوها نقطه قوت جودوی ایران بوده است؟گفت: زمانی که موضوع تعلیق مطرح شد؛ خیلی‌ها انگیزه خود را از دست دادند، اما من می‌دانستم که جودو رشته المپیکی است و یک رشته معمولی نیست که برای همیشه حذف شود، به خاطر همین هیچ‌وقت انگیزه‌ام را از دست ندادم. از طرفی دیگر شیوع ویروس منحوس کرونا دنیا را به هم زد و ورزش نیز از این اتفاق آسیب دید. شاید یک مقدار در آن اوایل بی‌انگیزه بودیم، اما من روی آمادگی جسمانی و بدنسازی خودم تمرکز کرده بودم. می‌دانستم به روزهای روشن نزدیک می‌شویم و حالا با توجه به آن تمریناتی که کردم شرایط خوبی دارم.

بربط در پاسخ به این سؤال که بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مردادماه به میزبانی کشور ترکیه برگزار خواهد شد، چقدر برای کسب مدال در ترکیه برای خود شانس قال هستید، گفت: برای اینکه نشان بدهم بهترین هستم تمام تمرکزم را روی کسب نتیجه در بازی‌های کشورهای اسلامی گذاشته‌ام و به کسب مدال طلا فکر می‌کنم. هر چند که جودو ورزش لحظه‌هاست، اما من در کلکسیون افتخاراتم مدال طلا کم دارم. در طول این مدت مدال های نقره و برنز کسب کرده‌ام و حالا می‌خواهم با کسب مدال طلای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی کلکسیونم را تکمیل کنم. می‌خواهم روی سکوی نخست این مسابقات قرار بگیرم و با نشان دادن مدال طلای این مسابقات به خانواده بزرگ جودو انگیزه بدهم و دل مردم کشورم را شاد کنم.

نماینده وزن 78- کیلوگرم تیم ملی بانوان در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که جودوی ایران تعلیق است، روند فعالیت فدراسیون مثل سایر رشته‌های دیگر است. ما شاهد اعزام تیم مردان در مسابقات مختلف هستیم. اردوی مردان و بانوان با کیفیت خوبی برگزار می‌شود. قرار است اردوی مشترک تیم ملی بانوان با ترکیه به زودی برگزار شود و ما با آمادگی کامل برای کسب افتخار آفرینی راهی بازی‌های کشورهای اسلامی شویم. در شرایطی که جودو تعلیق است، همه ملی‌پوشان حقوق ماهیانه و مکمل‌های خود را دریافت می کنند. در واقع تعلیق ظالمانه نتوانسته روحیه جودوی ایران را خسته کند. حالا شاهدیم خون در رگ‌های جودوی ایران جاری است و حمایت‌های آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو واقعا به همه ما انگیزه دوچندانی داده است. 

بربط در پایان صحبت‌های خود ، خاطرنشان کرد: باید از آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، بهاروند نایب رئیس بانوان، کعبی‌زاده دبیرکل فدراسیون، از بیدل و چغلوند، کادرفنی تیم ملی تشکر کنم که واقعا همگی دست به دست هم دادند تا در شرایط ویژه و خاصی که جودوی ایران دارد ما پیشرفت کنیم. خدا را شکر می‌کنم که روزهای روشن در انتظار جودوی ایران است.

دیدگاه‌ها