کد خبر : 1830195 | 01 تیر 1401 ساعت 14:24 | 4.4K بازدید | 2 دیدگاه

ذهنیتم قوی بود و روی من تاثیر نگذاشتند

لینِکِر: به من هم توهین‌های نژادپرستانه می‌کردند

گری لینِکِر فاش ساخت که به او نیز در دوران فوتبالش توهین‌های نژادپرستانه می‌شد.

لینِکِر: به من هم توهین‌های نژادپرستانه می‌کردند

به گزارش "ورزش سه"، گری لینِکِر، ستاره سابق فوتبال انگلیس، سابقه بازی برای لستر، اورتون، تاتنهام و بارسلونا را در کارنامه دارد. او 80 بار با پیراهن انگلیس به میدان رفت و بیش از 40 گل به ثمر رساند. لینِکِر آقای گل جام جهانی 1986 شد و سپس سه فصل برای بارسلونا به میدان رفت. او سال هاست که مجری برنامه های ورزشی در انگلیس است و یک چهره جهانی و خوش‌نام محسوب می شود.

1722715

لینِکِر در گفت و گو با پادکست"High Performance"، ادعا کرد در دوران فوتبالش هدف توهین های نژادپرستانه قرار گرفته ولی نام آن افراد را فاش نخواهد کرد:« بله، شاید برای‌تان عجیب باشد ولی من به عنوان یک انگلیسی هم مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفته ام. شاید اگر فوتبتالیست بزرگی نمی شدم، کار برایم سخت‌تر می شد. در دوران مدرسه، بچه‌ای لاغر اندام و نحیف بودم و هدف قلدرهای مدرسه قرار می گرفتم. به خاطر موهای سیاهم، به من توهین می شد و این در دوران فوتبالم نیز تکرار شد.»

لینِکِر ادامه داد:« بعضا به خاطر پوست و موی تیره، مورد حملات نژادپرستانه قرار می گرفتم ولی به خاطر ذهنیت قوی‌ای که دارم، همه آنها را بدون مشکل پشت سر گذاشتم. به آنها توجهی نمی کردم چون ذهنیتم قوی بود ولی شاید یک فوتبالیست دیگر به همین خاطر فوتبال را کنار می گذاشت یا هرگز نمی توانست بدرخشد. توهین‌ها واقعا روی من تاثیر خاصی نمی گذاشتند هرچند همیشه برایم عجیب بودند. نام آن افراد که برخی مشهور هم بودند، هرگز فاش نمی کنم.»

دیدگاه‌ها