کد خبر : 1830249 | 01 تیر 1401 ساعت 18:22 | 488 بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری همایش دو میدانی جام مسافر

به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، همایش دو میدانی جام مسافر روز جمعه سوم تیر در مجموعه ورزشی تختی برگزار می شود.

برگزاری همایش دو میدانی جام مسافر

به گزارش ورزش سه به نقل از ایسنا، همایش دومیدانی جام مسافر ، گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر  و با شعار «همه با هم نه به اعتیاد، «یارگیر هم باشیم» صبح روز جمعه سوم تیر ماه در مجموعه ورزشی تختی تهران برگزار خواهد شد.

کرمعلی ایرجی رئیس هیئت دومیدانی تهران درباره این همایش گفت: این یک دوی همگانی در دو بخش حرفه‌ای و آماتور است که مسابقه رده مردان در مسیر هشت کیلومتری و رده بانوان چهار کیلومتری برگزار خواهد شد.


وی افزود: همانطور که در جریان هستید، مجموعه تختی زیر نظر اداره کل ورزش استان تهران است و یکی از نقاط مورد نظر برای توسعه ورزش همگانی و خانوادگی در شرق تهران به حساب می آید.

ایرجی اظهار کرد: این همایش با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، کنگره ۶۰، هیئت دومیدانی تهران و مجموعه تختی برگزار می‌شود. امیدوارم رویداد خوبی باشد و سیاست‌هایی که اداره کل در گسترش فعالیت‌های ورزشی دارد، محقق شود. جوایز خوبی در نظر گرفته شده و به نظرم یکی از فشرده ترین مسابقات خواهد بود.

 رییس هیات دومیدانی استان تهران که به عنوان سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نیز فعالیت می‌کند، تصریح کرد: یکی از اهداف ما شناساندن مجموعه تختی به مردم است و انتظار داریم که خانواده‌ها با این مجموعه در شرق تهران آشنا شوند. در تمام کشورهای همسایه، رویدادهای بزرگ دومیدانی برگزار می‌شود و این رویداد می‌تواند شروعی برای یک میزبانی بین‌المللی در تهران و کشور باشد. پریسا عرب ، پریچهر شاهی ، محمدجعفر مرادی دونده المپیکی ایران و ... از جمله نفرات شاخصی هستند که در این مسابقه شرکت خواهند کرد.


در ادامه رجبی سرپرست دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستار مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ورزش در مسیر مبارزه با اعتیاد ، با همکاری وزارت ورزش و کنگره ۶۰ قرار است شاهد مسابقه دوی خانوادگی باشیم. همانطور که از شعار این همایش مشخص است، همایش می‌تواند زمینه‌ای برای فعالیت‌های مثبت و عزم جدی برای مبارزه با اعتیاد باشد.

وی گفت: ورزشکاران و پیشکسوتان و افراد دارای منصب در این همایش حضور خواهند داشت و امیدواریم شاهد یک روز بانشاط باشیم. این اولین دوره همایش جام مسافر است و امیدواریم در سنوات آتی آن را به عنوان یک رویداد ثابت داشته باشیم. ورزش در همه عرصه ها پیام‌آور صلح و نشاط است و در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌تواند خیلی موثر باشد و حتی در فرآیند با اجتماعی شدن افرادی که ترک اعتیاد داشته‌اند، تاثیرگذار باشد.

رجبی ادامه داد: بیش از ۶۵۰ نفر برای حضور در این همایش ثبت‌نام کرده‌اند.  همچنین از چهره‌های شاخص برای حضور در آن دعوت شده که می‌توان به ساره جوانمردی قهرمان پارالمپیک، علیرضا حیدری پیشکسوت کشتی، دبیر کمیسیون انرژی و رئیس فراکسیون ورزش مجلس اشاره کرد.

 بابک لطفی مدیر روابط عمومی کنگره ۶۰  نیز گفت: در بخش حرفه‌ای ۵۵ نفر خانم و ۱۳۷ نفر آقا ثبت‌نام کرده‌اند که به نفرات اول تا سوم هر رده به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون تومان اهدا می‌شود. در  بخش غیر حرفه‌ای نیز ۳۳۳ خانم و ۲۳۵ آقا ثبت‌نام کرده‌اند که در هر رده به یازده نفر اول هر کدام یک میلیون تومان اهدا می‌شود. همچنین از جهانگیر درویش طراح مجموعه ورزشی تختی تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

دیدگاه‌ها