کد خبر : 1830297 | 02 تیر 1401 ساعت 00:47 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

هزینه 13 میلیارد دلاری المپیک توکیو

هزینه نهایی بازی‌های المپیک توکیو بیش از دو برابر تخمین اولیه برگزارکنندگان بود.

هزینه 13 میلیارد دلاری المپیک توکیو

به گزارش ورزش سه، بازی‌های المپیک تابستانی توکیو به دلیل همه گیری ویروس کرونا یک سال دیرتر از برنامه اولیه خود برگزار شد تا اولین المپیکی باشد که در زمان صلح به تعویق افتاده است. در این دوره از مسابقات تماشاگران تقریبا از تماشای تمام مسابقاتی منع شدند؛ بازی‌هایی که البته تحت تدابیر سخت‌گیرانه برگزار می‌شد.

در ابتدا و سال ۲۰۱۳ زمانی که میزبانی به توکیو واگذار شد، تصور و برآورد برگزار کنندگان المپیک هزینه ۷۳۴ میلیارد ینی بود اما آنطور که کمیته برگزاری مسابقات روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد المپیک توکیو با ۱.۴۳ تریلیون ین (۱۳ میلیارد دلار) به سرانجام رسید.

این در حالی است که با وجود ضرر به دلیل عدم فروش بلیت، برگزارکنندگان با ساده‌سازی رویدادها و اجتناب از هزینه میزبانی میلیون‌ها هوادار از سراسر جهان، مقداری سود را روانه خزانه خود کردند که این رقم نیز با آنچه انتظار داشتند، تفاوت جدی دارد.

کمیته برگزاری المپیک توکیو که این ماه منحل شد، اعلام کرد زمانی که تعطیلی المپیک به‌خاطر کووید رسماً اعلام شد، تصورها بر این بود که هزینه برگزاری از این هم بیشتر بشود و به نوعی در موقعیت بحران، ژاپنی‌ها عملکرد خوبی داشتند.

دیدگاه‌ها