کد خبر : 1830312 | 02 تیر 1401 ساعت 10:36 | 7.5K بازدید | 11 دیدگاه

خداداد افشاریان اعلام کرد؛

فصل جدید لیگ برتر بدون VAR

رئیس کمیته داوران اعلام کرد که فصل جدید لیگ برتر هم بدون VAR برگزار خواهد کرد.

فصل جدید لیگ برتر بدون VAR

به گزارش "ورزش سه"، اشتباهات داوری و اعتراض به آن، بخشی آزار دهنده از لیگ بیست و یکم بود. به عقیده بسیاری اگر کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران اضافه شود، این اتفاقات و جنجال‌ها به حداقل خواهد رسید. آن‌گونه که از صحبت‌های خداداد افشاریان بر می‌آید اما گویا بازی‌های فصل جدید لیگ هم بدون VAR برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته داوران در بخشی از گفت‌و‌گوی تلفنی خود با شبکه خبر در خصوص اشتباهات داوری به دلیل نبودن VAR گفت: "تا موقعی که انسان قضاوت می‌کند، اشتباهات وجود خواهد داشت. این یک واقعیت است و در کشور ما هم وجود دارد. همه کشورهای اطراف تقریبا به VAR مجهز هستند. کمک داوری که می‌تواند اشتباهات را به حداقل رسانده و آرامش را به داوران منتقل کند."

او همان مشکلات قبلی که وجود داشت را دلیل تاخیر در راه اندازی کمک داور ویدیویی عنوان کرد: "به خاطرات مشکلاتی که در ساختار داریم، محرومیت‌ها و تحریم‌ها فعلا آوردن VAR به کشور را سخت کرده است."

افشاریان در ادامه صحبت‌های خود خبر از برگزاری لیگ بیست و دوم بدون VAR داد: "فدراسیون استارت این کار را زده است. 10 روز پیش نامه نگاری جهت انتخاب شرکت با وزارت ورزش و جوانان انجام دادیم. به نظر می‌رسد که اگر VAR را به کشور بیاوریم شاید فعلا فقط بتوانیم آموزش دهیم. یا مثلا یک جایی در خارج از کشور، بچه‌ها آموزش ببینند. به نظر می‌رسد که با توجه به ساختار فیزیکی ورزشگاه‌ها و این اتفاقات، شاید امسال هم VAR نرسد و مجبوریم با همین داوران و اتفاقاتی که کنار ما است؛ بسازیم."

دیدگاه‌ها