کد خبر : 1830319 | 02 تیر 1401 ساعت 11:40 | 30.5K بازدید | 3 دیدگاه

میلیاردری که سرمایه‌گذاری در فوتبال را توصیه نمی‌کند!

مالک خیبر خرم آباد می‌گوید انگیزه برای تیم‌داری در بخش خصوصی پایین است و برای بهبود شرایط باید در حوزه درآمدزایی شفاف‌سازی صورت بگیرد.

میلیاردری که سرمایه‌گذاری در فوتبال را توصیه نمی‌کند!

به گزارش ورزش سه، خیبر خرم ‌آباد در دومین سال حضورش در لیگ دسته اول، مسابقات را با رتبه چهارم به پایان رساند و در صعود به لیگ برتر ناکام ماند.

مسعود عبدی که با خرید امتیاز اروند خرمشهر، خیبر را لیگ یکی کرد در گفت‌وگویی با خبرنگار ما بر اهمیت شفاف‌سازی درآمدها در فوتبال تاکید کرد. او همچنین اعلام کرد خیبر سال آینده با هدایت کمالوند برای صعود به لیگ برتر تلاش خواهد کرد.

مالک خیبر در ابتدا در خصوص مدت حضور در این تیم بیان کرد: ما 6 ماه در لیگ دو بودیم و پس از آن با خرید امتیاز اروند خرمشهر، به لیگ یک آمدیم. هم‌‌اکنون دو سال است که در لیگ یک حضور داریم؛ سال اول هفتم شدیم و در سال دوم هم رتبه چهارم را کسب کردیم. در هر دو سال هم یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر بوده‌ایم و این عملکرد خوبی برای یک تیم تازه محسوب می‌شود.

عبدی درباره شرایط تیم‌داری در ایران توضیح داد: انگیزه‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در فوتبال بسیار کم‌رنگ است و حوزه درآمدزایی در این کار شفاف نیست اما شرایط بد هم نیست. این کار برای من جذابیت شخصی دارد و از طرفی تیم شهرم هم هست ولی اینطور نیست که بخواهم به دوستان دیگر توصیه کنم وارد این عرصه بشوند. اعتقاد من این است که باید درآمدزایی در فوتبال شفاف شود و آرام آرام شرایط بهتر شود.

او تصریح کرد: درآمد در فوتبال موضوعات مختلفی دارد؛ بحث‌های تبلیغاتی، ترانسفر بازیکن و حق پخش که فعلا به نتیجه نرسیده است اما احساس می‌کنم می‌شود کار‌های زیادی در این حوزه انجام داد. برای این اتفاق نیاز است که باشگاه‌ها دور هم جمع بشوند و به‌صورت شفاف بحث درآمد‌ها و زمینه‌های درآمدزایی را تعریف کنند.

عبدی در ادامه گفت: عملکرد بهتر از نظر من یعنی پیشرفت نسبت به سال گذشته؛ مطمئنا در فوتبال نمی‌شود موفقیت تضمینی را تعریف کرد اما در همه جای دنیا حتی لیگ‌های معتبر اروپایی روی بحث درآمدزایی تاکید می‌شود و بحث‌های مالی اهمیت زیادی دارند. ما هم در مجموع در این مدت تجربه خوبی را کرده‌ایم و کار جذابی در پیش داریم.

مالک خیبر در پاسخ به اینکه آیا این تیم می‌تواند سال آینده مدعی صعود باشد گفت: ما تلاش می‌کنیم که مدعی صعود باشیم و خودمان را کاندیدای صعود می‌دانیم اما کار سخت است و رقبای سنگینی داریم؛ امسال تیم‌های خوبی در لیگ یک حضور دارند. جا دارد از همین جا صعود تیم ملوان به لیگ برتر را تبریک بگویم که خیلی خوب تلاش کردند و خوب نتیجه گرفتند. ما هم دنبال یک صعود پاک هستیم و اگر این اتفاق رخ بدهد خوشحال می‌شویم.

او درباره اعتماد به فراز کمالوند عنوان کرد: آقای کمالوند بچه این شهر است و تجربه خوبی دارد؛ فکر می‌کنم ایشان یکی از بزرگترین مربیان نو تبار ما است و عملکرد فنی او هم در هر تیمی که حضور داشته، قابل دفاع بوده است و شبیه کاری که در خیبر انجام می‌شود، در تیم‌های دیگر هم موفقیت‌آمیز انجام شده است. ما امسال هم دوباره به ایشان اعتماد کرده‌ایم و تمامی فعالیت‌های نقل و انتقالاتی زیر نظر ایشان انجام خواهد شد.

عبدی در پایان درباره برنامه خیبر در نقل و انتقالات و همچنین پیوستن شهرام سالاری به ذوب آهن گفت: بازیکنانی که قرارداد یک‌ساله داشته‌اند اختیار خودشان را دارند؛ ما هم فعالیت نقل و انتقالاتی را زیر نظر کادرفنی و در راس آنها آقای کمالوند که اختیار تام دارند، انجام می‌دهیم.

دیدگاه‌ها