کد خبر : 1830330 | 02 تیر 1401 ساعت 12:52 | 47.9K بازدید | 12 دیدگاه

با لطف امیر خان لباس آبی بر تن کردم

ایمان باصفا: رفتن از استقلال بزرگ‌ترین اشتباهم بود

بازیکن سابق استقلال که این فصل در هند توپ می‌زد دوست دارد بار دیگر در لیگ برتر ایران به فوتبالش ادامه دهد.

ایمان باصفا: رفتن از استقلال بزرگ‌ترین اشتباهم بود

به گزارش "ورزش سه"، ایمان باصفا که در لیگ سیزدهم به‌عنوان جانشین مجتبی جباری از سوی امیر قلعه‌نویی نوید داده شد، فصل گذشته در لیگ هند توپ زد.
به همین بهانه گفت‌وگویی با بازیکن سابق استقلال داشتیم که در ادامه خواهید خواند؛

* چه شد بعد از چند سال بازی در لیگ برتر تصمیم گرفتی یازدهمین سال فوتبالت را در خارج از ایران و آن هم هند پیگیری کنی؟
- دو سال بود روی اتفاق و بدشانسی در تیم‌هایی قرار گرفتم که سقوط کردند و متاسفانه به شکلی است که وقتی تیمت سقوط می‌کند دیگر به کیفیت نگاه نم‌کنند، از نظر فردی و فنی به بازیکن توجه نمی‌شود و اسم بازیکن که می‌آید می‌گویند تیمش افتاده است. در ایران پیشنهادات خوبی نداشتم که قبول کنم برای همین تصمیم گرفتم به هند بروم و باشگاه بنگالورو دو ماه منتظر جواب من بودند. لیگ آنها به خاطر کرونا فشرده و پنج ماهه بود و من در این مدت کوتاه پول قابل توجهی گرفتم. از لحاظ مالی و امکاناتی فوق العاده بودند مخصوصا تیم ما از این بابت خیلی خوب بود. تصمیم بازی در خارج از ایران اجباری بود ولی خدا را شکر از لحاظ امکاناتی و مالی شرایط جدید به نفعم بود اما دوست دارم فوتبالم را در سطح اول کشور خودم ادامه دهم و منتظر شرایط تیم‌ها هستم تا ببینم امسال چه می‌شود.

* شرایط تیم شما در هند ‌چطور بود؟ لیگ هند را مردم به‌واسطه حریف پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا کمی شناختند.
- فوتبال در هند از لحاظ امکانات ورزشی و زیرساختی رو به پیشرفت است ولی از لحاظ کیفی، فقط بازیکنان خارجی خوبی می‌آورند. آن‌هایی که خودشان اصالتاً برای هند هستند قابل قیاس با ایرانی‌ها نیستند. اما شرایط زیر ساختی‌شان در حال پیشرفت و سرعتش نیز خیلی بالا است.

1722897

* قبلا در استقلال بازی کردی و همیشه طرفداری‌ات از این تیم را اعلام کردی چه حسی بابت قهرمانی‌اش داری؟
- قهرمانی استقلال برای من شیرین بود مخصوصا اینکه بدون باخت اتفاق افتاد. یک تیم جوان و با حضور یک مربی جوان یعنی آقا فرهاد این اتفاق برایش افتاد و کمتر کسی فکرش را می‌کرد چنین اتفاقی برای این تیم رخ بدهد درحالی‌که‌ استقلال همیشه باید به همین شکل باشد و امیدوارم بتواند در آسیا هم حرف برای گفتن داشته باشد. امیدوارم زودتر تکلیف این تیم مشخص شود و این قهرمانی برای هواداران استقلال تلخ نشود. من همیشه هوادار استقلال هستم و خواهم بود و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم.

* شما در تیم ملی زیر ۱۷ سال جوانان و امید تیم‌های خوبی بازی کردی چه شد که در این اواخر این سیر صعودی را طی نکردی؟ 
- من کل فوتبال و زندگی‌ام را مدیون امیرخان هستم. اگر ایمان باصفا در حد خودم شناخته شد به‌خاطر امیرخان است. همیشه همه جا گفتم تا آخر عمر به ایشان مدیون هستم. تمام بازیکنانی که الان به استقلال می‌آیند در تیم‌های پایین‌تر در لیگ برتر بازی می‌کنند و اسم در می‌کنند. مثلا امیرحسین حسین زاده در سایپا خوب کار کرد و با سن پایین به استقلال رفت. بچه‌ها سابقه بازی در لیگ برتر دارند کم کم سیر صعودیشان را ادامه می‌دهند اما من با تست دادن در استقلال تبدیل به ایمان با صفا و بازیکن استقلال شدم. درست است بازیکن تیم ملی بودم ولی از لحاظ باشگاهی یک سال سابقه حضور در لیگ یک را داشتم و به خاطر استعدادی که داشتم و چیزی که نشان دادم و لطف امیر خان بازیکن استقلال شدم. در آن سال هشت یا 9 ملی پوش داشتیم و در پست من آقای نکونام، آندو تیموریان، ساموئل، سیاوش اکبرپور و پژمان نوری بازی می‌کردند خیلی سخت بود که بازی کنم و بعد هم شرایطی پیش آمد که مقصر خودم بودم. به‌صورت قرضی از استقلال رفتم درحالی‌که نباید این کار را می‌کردم. اشتباه بزرگی بود زیرا من کل زندگی‌ام را تلاش کردم که به استقلال برسم ولی به‌خاطر جوانی و خامی به شکل قرضی از استقلال تهران به استقلال خوزستان رفتم و آنجا هم مصدومیت‌ گریبانگیرم شد و نتوانستم به استقلال برگردم و بعدش هم تیم‌هایی که انتخاب کردم تیم‌هایی بودند که هرچقدر در آنها تلاش می‌کردم به چشم نمی‌آمد. سال گذشته در ماشین سازی بودم و آمار خیلی خوبی داشتم اما چون تیم ماشین سازی بود و افتاد هیچکس نگاهی به ما نداشت.

1722898

دیدگاه‌ها