کد خبر : 1830381 | 02 تیر 1401 ساعت 19:17 | 60.7K بازدید | 3 دیدگاه

پایان کار پومسه‌روهای ایران در آسیا با 10 مدال

جنجال در كره؛ ايران اعتراض كرد و روى سكو نرفت

تیم ملی پومسه ایران با کسب يك مدال طلا، 6 نقره و 3 برنز در رده سوم رقابت‌های پومسه قهرمانی آسیا قرار گرفت.

جنجال در كره؛ ايران اعتراض كرد و روى سكو نرفت

به گزارش ورزش سه، هفتمین دوره رقابت های پومسه قهرمانی آسیا امروز پنجشنبه به میزبانی شهر چونچئون کشور کره جنوبی برگزار شد که تیم ملی ایران در نهایت با یک طلا، شش نقره و سه برنز به کار خود پایان داد.
تنها مدال طلای ایران در بخش تیمی دو نفره بالای 30 سال با ترکیب بهشتی و فرهمند پارسا به دست آمد. در بخش انفرادی مردان و زنان این رده سنی نیز به ترتیب علی ناد علی و آتوسا فرهمند موفق به کسب مدال نقره شدند و تیم مردان ایران هم در همین رده سنی با ترکیب علی نادعلی، حسین بهشتی و اکبر فروزان مدال نقره را کسب کرد.
در رده سنی 18 تا 30 نیز تیم ایران موفق به کسب 2 مدال نقره شد که یکی توسط مرجان سلحشوری در بخش انفرادی زنان و دیگری به وسیله تیم صادقی و مهربان در بخش دو نفره به دست آمد. همچنین یاسین زندی نیز در همین رده سنی و در بخش انفرادی مردان موفق به کسب مدال برنز شد. دیگر مدال ایران در بخش استاندارد را نیز نادر خدامرادی به دست آورد که به مدال نقره رده سنی زیر 65 سال بسنده کرد.
تیم ایران در بخش ابداعی نیز 2 مدال برنز به دست آورد که یاسمن لیموچی در رده سنی بالای 17 سال بانوان و مرتضی زنده دل در رده سنی بالای 18 سال آقایان موفق به کسب این مدال ها شدند.  
نکته قابل توجهی که می توان در مورد این رقابت ها به آن اشاره کرد، اعتراض تیم ایران به نحوه محاسبه توزیع مدال ها بود که باعث شد از رفتن به روی سکوی تیمی مسابقات خودداری کند. قضیه از این قرار بود که کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا، برخلاف دستورالعمل برگزاری که پیشتر به کشورهای شرکت کننده ارسال شده بود، یک نشان طلای کشور چین تایپه را که در یک رده تنها شرکت کننده آن بخش بود، در جدول توزیع مدال ها محاسبه نمود تا تیم ایران رده دومی را از دست داده و در جای سوم قرار بگیرد. اتفاقی که موجب اعتراض رئیس فدراسیون کشورمان شد و با تصمیم ساعی، تیم ملی کشورمان از دریافت جام سومی رقابتهای قهرمانی آسیا خودداری کرد و روی سکوی قهرمانی نرفت. همچنین احمد اخلاقی و مرجان سلحشوری که در بین بهترین‌ مربیان و ورزشکاران حضور داشتند نیز از دریافت جایزه خود امتناع کردند.

دیدگاه‌ها