کد خبر : 1830435 | 03 تیر 1401 ساعت 11:34 | 24.1K بازدید | 20 دیدگاه

مربیانی که برای قهرمانی به ایران آمده‌اند

مورایس‌ و‌ ساپینتو؛ بازتاب دوئل استقلال‌ و سپاهان در‌ پرتغال

رسانه های معتبر پرتغالی تحت تأثیر انتخاب مربی دیگری از این کشور برای یک تیم ایرانی قرار گرفته و از آن به عنوان دوئل ژوزه مورایس و ساپینتو یاد کرده اند.

مورایس‌ و‌ ساپینتو؛ بازتاب دوئل استقلال‌ و سپاهان در‌ پرتغال

به گزارش "ورزش سه"، پس از انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید استقلال، حالا سپاهان نیز ژوزه مورایس را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد. کسی که سال‌ها دستیار ژوزه مورینیو در تیم های چلسی، اینتر و رئال مادرید بود و حالا برای یک ماجراجویی جدید، به سپاهان رفته است.

حضور دو مربی پرتغالی در لیگ برتر ایران ظرف تنها چند روز باعث واکنش های گسترده‌ای در روزنامه ها و رسانه های این کشور شده که مرور بخشی از آن خالی از لطف نیست.

1723070

* روزنامه اوجوگو تیتر "ژوزه مورایس در سپاهان معرفی شد" را برای خبر حضور این مربی در ایران انتخاب کرد و نوشت: به این ترتیب مورایس به ساپینتو می‌پیوندد که توسط استقلال قهرمان فصل گذشته ایران به خدمت گرفته شد.

ژوزه مورایس پنجشنبه این هفته به عنوان سرمربی سپاهان برای حضور در مسابقات لیگ ایران معرفی شد. سرمربی 56 ساله پرتغالی فصل گذشته را در الهلال عربستان سعودی سپری کرد و با سپاهان قراردادی را برای سه فصل امضا کرد.

1723068

* وب سایت معروف zerozero پرتغال نیز با تیتر "سپاهان از استخدام تکنسین لوسو ژوزه مورایس خبر داد: مربی به ایران می‌رود" نوشته است: چالش جدید در حرفه‌ای پر از ماجرا برای ژوزه مورایس. این مربی 56 ساله پنجشنبه هفته جاری به عنوان سرمربی جدید سپاهان (با قراردادی تا سال 2025) معرفی شد که فصل گذشته را در رده سوم به پایان رساند.

ژوزه مورایس از زمان ماجراجویی کوتاه خود با تیم قدرتمند الهلال عربستان در سال 2021 هدایت تیمی را برعهده نگرفته بود. این مربی تنها در قاره آسیا در کشورهای اردن، یمن و کره جنوبی مربیگری کرده بود.  یادتان باشد ریکاردو ساپینتو هم فصل آینده در ایران اما با استقلال قهرمان فصل قبل کار خواهد کرد.

1723071

* روزنامه آبولا نیز تیتر "دوئل پرتغالی" را برای انتشار خبر حضور مورایس در ایران انتخاب کرد و نوشت: پس از اینکه ریکاردو ساپینتو هدایت استقلال، قهرمان فصل گذشته ایران را برعهده گرفت، سپاهان تیم سوم فصل قبل نیز ژوزه مورایس را به عنوان سرمربی خود معرفی کرد.

سرمربی 56 ساله پرتغالی که فصل گذشته در الهلال عربستان حضور داشت، قراردادی 3 ساله با این تیم ایرانی امضا کرد.

1723069

* وب سایت noticias ao minute نیز تیتر رسمی: "ناکامی در به خدمت گرفتن ساپینتو، سپاهان ژوزه مورایس را جذب کرد" برای خبر خود انتخاب کرده است. آنها به ناکامی سپاهان در جذب ساپینتو و حضور این مربی در استقلال اشاره کرده اند.

این وب سایت در ادامه آورده است: این تکنسین در چهاردهمین کشور دوران حرفه ای خود کار خواهد کرد. سپاهان پس از ناکامی در جذب ریکاردو ساپینتو با جذب ژوزه مورایس به برتری رسید. لازم به یادآوری است که قهرمان ایران برای فصل جدید با سرمربی سابق موریرنسه به توافق رسید. با این حال استقلال قهرمان لیگ محلی در این مسابقه پیروز شد و استخدام ساپینتو را تضمین کرد.

ژوزه مورایس به یک ماجراجویی جدید در خارج از کشور می رود تا تعداد کشورهایی که او در آنجا کار کرده به عدد 14 برسد. فصل گذشته او در چهار بازی سه برد برای الهلال به دست آورد که حاصل آن قهرمان عربستان سعودی بود.

1723072

*  و بالاخره اینکه وب سایت maisfutebol نیز تیتر "ژوزه مورایس سرمربی جدید سپاهان و رقیب ساپینتو خواهد بود" را برای انتشار این خبر انتخاب کرد و نوشت: مربی 56 ساله پرتغالی برای سه فصل با سپاهان قرارداد امضا کرده است.

سرمربی 56 ساله پرتغالی با امضای قراردادی با اعتبار 3 فصل به رقابت با ریکاردو ساپینتو خواهد پرداخت که روز سه شنبه به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد.

ژوزه مورایس مربی تیم هایی مانند چونبوک هیوندای موتورز از کره جنوبی، آنتالیا اسپور از ترکیه، آ.ا.ک آتن از یونان، الهلال و الشباب از عربستان سعودی بوده است.

دیدگاه‌ها