کد خبر : 1830461 | 03 تیر 1401 ساعت 14:23 | 10.5K بازدید | 9 دیدگاه

امیدوارم ساپینتو با شرایط فوتبال ایران سازگار شود

خرمگاه: تکرار قهرمانی استقلال غیرممکن نیست

مربی صنعت نفت و بازیکن سابق استقلال می گوید آجورلو آبروی خودش را دوست دارد و تلاش می کند بهترین کار را در استقلال انجام دهد.

خرمگاه: تکرار قهرمانی استقلال غیرممکن نیست

به گزارش "ورزش سه"، محمد خرمگاه بازیکن سابق استقلال که در کادرفنی صنعت نفت در فصل قبل حضور داشت درباره انتخاب سرمربی جدید استقلال به خبرنگار ما گفت: من اطلاعات آنچنانی درباره آقای ساپینتو ندارم. اما چیزی که فهمیده ام این است او در اروپا و کشورهایی نظیر ترکیه، پرتغال، برزیل و بلژیک مربیگری کرده است. درست است که کارنامه خیلی موفقی ندارد ولی در کل او در اروپا مربیگری کرده است.

خرمگاه با اشاره به مأموریت سخت ساپینتو اضافه کرد: او کار بسیار سختی را در پیش دارد. استقلال تیمی است که قهرمان شده و توقعات زیاد است. قطعا خودش به این موضوعات اشراف دارد. فقط امیدوارم بتواند خیلی زود با شرایط فوتبال ما سازگار شود و از بازیکنان، تیم های حریف و فوتبال ایران شناخت خوبی پیدا کند تا بتواند در استقلال موفق شود.

او در مورد اینکه گفته می شود باید یک دستیار ایرانی در کادرفنی ساپینتو حضور داشته باشد، اظهار داشت: قطعا همینطور است. یکی از نکاتی که می تواند باعث موفقیت او شود این است که یک دستیاری کنارش حضور پیدا کند که کاملا بر لیگ ایران اشراف داشته باشد. این دستیار باید بتواند از نظر فنی کمک کند که به سود استقلال و ساپینتو باشد.

خرمگاه درباره اینکه گفته می شود برای استقلال تکرار قهرمانی سخت است اینگونه پاسخ داد: هیچ کاری غیرممکن نیست. فوتبال ورزش آدم‌های سخت کوش است. باید سخت تلاش کنید تا به موفقیت برسید. ولی همانطور که عرض کردم ایشان کار دشواری دارد چون توقعات هواداران زیاد است و البته باید هواداران نیز منطقی باشند. فوتبال یک قانون نانوشته دارد و آن این است که شما همیشه برنده بازی نیستند. آنها باید صبور باشند. در برخی از مقاطع فصل قبل، استقلال شرایط خوبی نداشت ولی تیم به هم نریخت و آرامشی که وجود داشت به کادرفنی این اجازه را داد تا تفکرات خودشان را پیاده کنند و به آن چیزی که هواداران انتظارش را داشتند، برسند.

مربی فصل قبل صنعت نفت درباره انتقادات از مدیریت مصطفی آجورلو بابت عملکرد ضعیف استقلال در فصل نقل و انتقالات نیز گفت: نمی توانیم بگوییم انتظارات هواداران به جا یا بیجا است. ولی مطمئن باشید که آقای آجورلو آبروی خودشان را دوست دارند و تلاش می کنند بهترین کار را انجام دهند. اکنون که سرمربی انتخاب شده، باید به او کمک کنند تا نفراتی را انتخاب کنند که با تفکرات آقای ساپینتو جذب شوند.

1656283

بازیکن سابق استقلال درباره اینکه گفته می شود مبلغ قرارداد بازیکنان کنونی بسیار بیشتر از قرارداد بازیکنان سال‌های قبل است گفت: نمی توانیم بحث قراردادهای کنونی را با زمان ما مقایسه کنیم. اکنون شرایط فوتبال کشور اینگونه است. اینکه بگوییم این ارقام اشتباه است، اینگونه نیست. شما فوتبال دنیا را نگاه کنید که چه ارقامی جابجا می شود. باید به شرایط تیم ها، بودجه و نگاهشان به لیگ توجه کنیم.

او ادامه داد: البته این موضوع باید به مساوات باشد ولی در حق برخی تیم ها بی انصافی می شود. جا دارد از مربی سابقم غلام پیروانی یاد کنم که همیشه می گفت این یک جنگ نابرابر است و مانند این است که با اسلحه برنو به جنگ با تیربار برویم. این موضوع اکنون صدق می کند. 5، 6 تیم بالای جدول هزینه های بالای 400 میلیارد دارند ولی تیم هایی مانند صنعت نفت، مسجدسلیمان و باشگاه هایی که شرایط خوبی ندارند، هزینه بسیار کمتری دارند. به طور مثال تمام هزینه های صنعت نفت در فصل قبل 45 میلیارد بوده است. این یک جنگ نابرابر است. همانطوری که در کل فوتبال اروپا حد و حدودی برای صرف هزینه ها وجود دارد، باید آن قانون نیز در فوتبال ایران لحاظ شود تا وضعیت در این جنگ نابرابر کمی بهتر شود.

وی درباره اینکه با انتشار یک استوری عملا استقلالی شدن امید حامدی فر را لو داده است گفت: اینگونه نیست. فقط حس ششم من گفت که این بازیکن دوست دارد به تیم بالاتری برود و پیش بینی من این بود که او راهی استقلال می شود.

او با اشاره به وضعیت نماینده آبادان در لیگ برتر اضافه کرد: هواداران صنعت نفت از تیمشان انتظار دارند، آنها با این تیم زندگی می کنند. باید به این تیم کمک شود. چه ما باشیم و چه نباشیم، خواهشا همیشه شرایطی مهیا شود که لب مردم آبادان خندان باشد و آنها لذت ببرند.

خرمگاه همچنین با اشاره به وضعیت تیم ملی گفت: شرایط فعلی در تیم ملی، شرایط خوبی نیست. نظر من این است که تیم ملی تا جام جهانی باید 10 بازی تدارکاتی خوب برگزار کند. به عنوان مربی که به بازی با الجزایر نگاه کردم، محک خیلی خوبی برای بازیکنان ما بود. ولی از مسئولین خواهش می کنم کمک کنند تا بازی های خیلی بیشتری را برگزار کرده و امکانات بهتری برای تیم ملی مهیا شود. نباید وضعیت اینگونه پیش برود که امیدوار باشیم در جام جهانی شکست نخوریم. درست است گروه سختی داریم ولی باید جوری باشد که با امید صعود از گروه راهی جام جهانی شویم.

او در پایان گفت: درست است انگلیس در بازی آخر خود 4 گل دریافت کرد ولی آنها تیم کوچکی نیستند. باید به شرایط بازی نگاه کنیم که آیا آنها به همه بازیکنانشان بازی داده اند و یا به دنبال محک زدن آنها هستند تا ببینند بازیکنان در پست های مختلف چه شرایطی دارند. باید ما نیز این عملکرد را داشته باشیم در غیر اینصورت نباید انتظار زیادی از تیم ملی داشته باشیم.

دیدگاه‌ها