کد خبر : 1830492 | 03 تیر 1401 ساعت 19:20 | 43.8K بازدید | 12 دیدگاه

گونسالو ایگواین:

مدیون مارادونا هستم؛ افتخار می‌کنم مسی از من نام برد

ستاره سابق تیم ملی آرژانتین به دوستی با لیونل مسی افتخار می کند.

مدیون مارادونا هستم؛ افتخار می‌کنم مسی از من نام برد

به گزارش "ورزش سه"، گونسالو ایگواین سال ها برای تیم ملی آرژانتین بازی کرد ولی اکنون او به پایان دوران فوتبالش نزدیک شده و مدتی است که از تیم ملی هم بازنشسته شده است. ایگواین برای رئال، ناپولی، یوونتوس، میلان و چلسی بازی کرد و حالا در عضویت اینترمیامی قرار دارد.

1723138

ایگواین خودش را تا ابد مدیون دیگو مارادونا می داند:« مارادونا در قلب من جایگاه ویژه ای دارد. اولین مربی ای بود که به حمایت از من پرداخت و از من در تیم ملی محافظت کرد. از اینکه زیر نظر او کار کردم و مربی ام بود، بی نهایت افتخار می کنم. او به من زنگ زد و گفت در تیم ملی مثل رئال بازی کنم و ترسی نداشته باشم. با یک بازی مرا به جام جهانی برد و هیچوقت لطفش را فراموش نمی کنم. نگاهش به فوتبال و سرزندگی اش در زمین را دوست داشتم. حرف که می زد، همه ساکت می شدند و گوش می کردند. افتخار می کردیم مارادونا مربی ماست.»

دوستی با مسی:« 9 یا 10 سال با مسی در تیم ملی بودم و رفته رفته رفاقت ما در اردوها بیشتر و بیشتر شد. سال قبل وقتی در کوپا آمریکا قهرمان شدیم، من عضو تیم ملی نبودم ولی مسی از من و چند نفر دیگر نام برد و تشکر کرد. باورنکردنی بود و حس غرور به من داد. وقتی مسی از من نام برد، مو به تنم سیخ شده بود.»

1288544

شانس بازی برای تیم ملی فرانسه:« به بازی در تیم ملی فرانسه خیلی نزدیک بودم. وقتی به رئال مادرید پیوستم، تازه 19 ساله شده بودم و ریموند دومنک، مربی تیم ملی فرانسه از من خواست به فرانسه بروم، جایی که تیری آنری، امانوئل پتی، زین الدین زیدان، دیدیه دشان، پاتریک ویرا، لوران بلان، فابین بارتز... بودند اما نمی‌توانستم به آرژانتین خیانت کنم. ده ماه در فرانسه و 18 سال در آرژانتین زندگی کرده بودم. توانستم در سه جام جهانی، چهار کوپا آمه‌ریکا و در مجموع ده سال برای تیم ملی آرژانتین بازی کنم و ششمین گلزن برتر تاریخ آلبی سلسته باشم. هرگز با تیم ملی قهرمان نشدم ولی به دوران حضورم افتخار می کنم.»

دیدگاه‌ها