کد خبر : 1830538 | 04 تیر 1401 ساعت 09:15 | 51.1K بازدید | 17 دیدگاه

از مهاجم تا مغز متفکر روی نیمکت

نیازمندی‌های پرسپولیس همچنان در بازار

علیرغم رضایتی که هواداران این تیم تا اینجای نقل و انتقالات از مدیریت داشته‌اند، سرخ‌ها با چالش‌های بزرگی همچنان مواجه هستند که سعی در پوشش آن دارند.

نیازمندی‌های پرسپولیس همچنان در بازار

به گزارش ورزش سه، جذب بیرانوند، پورعلی‌گنجی، اسماعیلی‌فر، گولسیانی، رفیعی، احمدی و حتی صادقی شاید نهایت رضایت را بین هواداران پرسپولیس شکل داده باشد اما این تیم که فصل گذشته بعد از پنج سال حضور در نقش اول سکانس جشن قهرمانی، آن را به رقیب دیرینه باخت، همچنان نقص‌های پررنگ خود را پوشش نداده است.

برای پی بردن به این ضعف‌ها، کافیست نگاهی به خروجی‌های قطعی و گمانه‌زنی‌های حول این باشگاه داشته باشیم.

از کادرفنی شروع کنیم؛ جایی که داوود فنایی، عسگری، مطهری و حتی احتمالا خانبان بعنوان مربیان دروازه‌بان، بدنساز، دستیار اول و آنالیزور جدا شده‌اند یا در حال پایان همکاری هستند ولی برای پوشش آن، این تیم تنها با یک مربی بدنساز تا این لحظه به توافق نهایی دست یافته است.

بزرگ‌ترین گره پرسپولیس هم مسلما در همین کادرفنی است که فصل گذشته به اشکال مختلف چالش‌های عجیبی را پشت سر گذاشتند که در نهایت منجر به پایان همکاری آنها با یحیی گل‌محمدی شد.

فارغ از این بحث که البته هم یحیی و هم کادر مدیریتی با جدیت به دنبال گزینه‌هایی هستند که بخش فنی را تقویت کند، باید به خروجی‌های تیم نیز پرداخت.

با پایان همکاری این باشگاه با حامد لک، علیرضا بیرانوند بار دیگر به این تیم بازگشته است. انتخاب و انتقالی که البته رضایت بالاتر هواداران پرسپولیس را نیز به همراه داشته است تا آنها تا اینجا با تغییر درون دروازه، مشکل بزرگی را احساس نکنند.

1723190

سیدجلال حسینی بازنشسته شده و علیرضا ابراهیمی نیز به این نتیجه رسیده که در جمع سرخپوشان چیز زیادی کاسب نخواهد شد و بهتر است سرنوشتش را جای دیگری دنبال کند. دو خروجی قطعی از لیست که البته با مرتضی پورعلی‌گنجی و گئورگی گولسیانی پوشش داده شد تا از این حیث نیز شرایط به سود یحیی و سرخ‌ها باشد.

در دفاع راست هم رامین رضاییان جدا شد و آنها دانیال اسماعیلی‌فر را به خدمت گرفته‌اند. انتقالی که باید دید چه شرایطی را در طول فصل به دنبال خواهد داشت و مدافع راستی که پرسپولیسی‌ها اکنون بعد از دو فصل تقلا به خدمت گرفته‌اند، فراتر از رامین یا هم‌تراز با وی عمل خواهد کرد یا خیر. دانیال در سپاهان نشان داده بود که از حیث گلسازی و گلزنی مهره‌ای قابل اعتماد محسوب می‌شود اما اینکه در پرسپولیس چه شرایطی را دنبال کند باید منتظر نمایش او در طول فصل ماند.

1723189

در سمت چپ یحیی توفانی ظاهر شد؛ او نه دستور به تمدید با سعید آقایی داد و نه علی شجاعی را حفظ کرد. علیرغم اسامی مطرح شده هم آنها با هیچ گزینه‌ای برای جذب به مذاکره و توافق ننشستند. از علی نعمتی به عنوان مدافع چپ فصل آتی پرسپولیس یاد می‌شود و البته وحید امیری بعد از پایان مصدومیتی که او را این روزها خانه‌نشین کرده است. سرمربی سرخ‌ها البته در لیست خود نام محمدمهدی احمدی مدافع چپ‌پا و جوان نفت مسجدسلیمان را قرار داده و باید دید این بازیکن قادر خواهد بود معادلات را در این پست به نام خود تغییر دهد یا خیر.

پرسپولیس با این شرایط صد درصد تغییر را از خط دروازه تا چهار مدافع میانی‌اش نسبت به فصل گذشته خواهد داشت. یک ریسک بزرگ که نیازمند هماهنگی بیشتر در آماده‌سازی پیش فصل خواهد داشت.

در خط میانی هم رضا اسدی، محمد شریفی، احسان پهلوان و علی شجاعی جدا شده‌اند و آنها با سروش رفیعی و سعید صادقی به توافق دست یافته‌اند.  اینکه ترکیب خط میانی فصل آتی پرسپولیس با حضور نفراتی چون میلاد سرلک، سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، سعید صادقی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و مهدی ترابی به چه شکل خواهد بود، باید تا شروع مسابقات صبر کرد و انتظار کشید.

در نهایت خط حمله؛ ضعف بزرگ پرسپولیس طی سالیان اخیر که همواره بابت عدم در اختیار داشتن مهاجمی زهردار با مشکلات بزرگی مواجه شده‌اند و هر بار هم در نقل و انتقالات دست‌شان بابت خریدی مطمئن و گلزن کوتاه ماند. آنها اکنون مهدی عبدی و حامد پاکدل را در این پست در اختیار دارند و دو مهاجم خارجی نیز مدنظر این تیم و البته یحیی گل محمدی است. باید دید بزرگ‌ترین ضعف فصول اخیر پرسپولیس با جذب کدام مهره در خط حمله کاهش خواهد یافت.

بزرگ‌ترین مشکل پرسپولیس را اما می‌توان تغییرات وسیع و نیازمندی آنها به هماهنگی دانست. به طور کلی اگر بخواهیم به واسطه نقل و انتقالات جدید، ترکیب پرسپولیس را با چینش جدیدی معرفی کنیم، آنها حداقل هفت بازیکن جدید را وارد ترکیب فصل جدید خواهند کرد که مسلما ضمن ایجاد تغییر سیمای آنها از نظر تاکتیکی و تکنیک فردی، یک نگرانی بزرگ را هم بابت عدم هماهنگی پیش‌رو خواهد داشت.

پس با این شرایط شاید اصلی‌ترین نیاز این تیم در مقطع بازار تابستانی این باشد که ضمن تکمیل زودهنگام کادرفنی و‌ جذب یکی دو مهره دیگر خصوصا در خط حمله، با شتاب بیشتری در مسیر آماده‌سازی قرار گرفته و با هماهنگ کردن بازی‌ تدارکاتی زیاد، این عدم هماهنگی بین نفرات جدید را کاهش دهند.

دیدگاه‌ها