کد خبر : 1830557 | 04 تیر 1401 ساعت 10:30 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

روز طوفانی تکواندوکاران ایرانی با 4 فینالیست

چهار ورزشکار ایرانی در روز دوم به دیدار پایانی رقابت های تکواندوی قهرمانی آسیا صعود کردند.

روز طوفانی تکواندوکاران ایرانی با 4 فینالیست

به گزارش ورزش سه، در جریان دومین روز از بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا، 4 تکواندوکار ایران به رقابت با حریفان خود پرداختند که هر 4 نفر موفق به صعود به مسابقه فینال شدند.
* نماینده ایران در وزن منفی 58 کیلوگرم مهدی حاجی موسایی بود که برای حضور در این مسابقات به یک وزن بالاتر آمده و در وزنی جدید به میدان می رفت. قهرمان 2017 نونهالان جهان پس از استراحت در دور اول، در نخستین مبارزه به مصاف مارک خلیفه لبنانی و دارنده مدال برنز دوره گذشته رقابت ها رفت که در راند اول 12 بر 0 پیش افتاد تا به دلیل ایجاد اختلاف 12 امتیازی، پیش از اتمام وقت برنده این راند شده و با برتری 8 بر 3 در راند دوم، راهی دور بعد شود. حاجی موسایی در مرحله یک چهارم پایانی نیز برابر دیگر دارنده مدال برنز دوره گذشته یعنی هارون خان پاکستانی قرار گرفت و راند نخست را با نتیجه 13 بر 13 و به دلیل ضربات سر بیشتر به سود خود خاتمه داد و در راند دوم نیز 12 بر 8 به پیروزی رسید تا با صعود به مرحله نیمه نهایی، مدال خود را قطعی کند. او در این مرحله، مقابل جسوربک اسرائیلوف قزاقستانی قرار گرفت که با نتایج 8 بر 7 و 4  بر 1 به پیروزی رسید تا راهی دیدار فینال و مسابقه با قهرمان کره ای جهان یعنی جون سئو بائه شود.
* میرهاشم حسینی که سید نخست وزن منفی 74 کیلو را در اختیار داشت، پس از یک دور استراحت، ابتدا برابر سوی یانگ چینی قرار گرفت که در راند نخست و در عرض 30 ثانیه با نتیجه 14 بر1 به پیروزی رسید اما در راند دوم کار کمی گره خورد که میرهاشم توانست در لحظات پایانی 13 بر 7 به پیروزی رسیده و راهی مرحله بعد شود. نایب قهرمان جهان در دور بعدی نیز در دو راند و با نتایج 21 بر 10 و 13 بر 0 مقابل هونگ فوک لی ویتنامی به برتری رسید تا  به جمع 4 نفر برتر وزن منفی 74 کیلو صعود کند. حسینی در مرحله نیمه نهایی برابر لاکچای از تایلند قرار گرفت که در راد نخست 19 بر 2 به پیروزی رسید و در راند دوم نیز درحالی که 7 بر 0 پیش بود، حریف به زمین افتاد و نتوانست تا ده شماره از زمین بلند شده تا حسینی پیروز این مسابقه شده و به فینال صعود کند. حریف میرهاشم در مسابقه فینال، جسوربک جایسونوف ازبکستانی خواهد بود.
* مبینا نعمت زاده در نخستین دیدار خود در وزن منفی 49 کیلو برابر سانتینا آدلاید از تیمور شرقی قرار گرفت که به راحتی و در دو راند با نتایج 14 بر 1 و 14 بر 0 به پیروزی رسید. او در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف چوتیکان از تایلند و دارنده مدال نقره نوجوانان جهان رفت که در یک مبارزه سخت و نفس گیر و پس از اینکه راند اول را 4 بر 2 واگذار کرد، در دو راند بعدی با نتایج 10 بر 6  و 13 بر 2 پیروز شد تا به مرحله نیمه پایانی راه پیدا کند.  نعمت زاده برای صعود به فینال، در مقابل بورا کانگ از کره جنوبی  و قهرمان 2018 آسیا به میدان رفت. در راند نخست درحالی که از حریف عقب بود، 5 اخطاره شد و این راند را به حریف واگذار کرد  اما در دو در راند بعدی با نتایج 10 بر 5 و 12 بر 6  از سد این حریف قدرتمند گذشت و به دیدار فینال و مبارزه با چینگ گو از چین راه پیدا کرد.
* آخرین نماینده ایران نسترن ولی زاده بود که در وزن منفی 62 کیلوگرم وارد میدان شد. او در مسابقه اول خود برابر تی کیم باچ از ویتنام قرار گرفت که موفق شد در دو راند و با نتایج 11 بر 5 و 6 بر 5 مقابل او به برتری رسیده و راهی مرحله نیمه نهایی شود.  نایب قهرمان نوجوانان آسیا در مرحله نیمه نهایی و برای رسیدن به فینال در برابر فروزا سادیکوا ازبکستانی، مدافع عنوان قهرمانی و رنک سه این وزن در جهان صف آرایی کرد. ولی زاده راند اول را با حساب 9 بر 6 به سود خود به پایان رساند و در راند دوم نیز با نتیجه 12 بر 12 و به دلیل ضربات سر بیشتر به پیروزی رسید تا به مبارزه پایانی راه پیدا کند.

دیدگاه‌ها