کد خبر : 1830559 | 04 تیر 1401 ساعت 10:35 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

مورینیو: اگر عاشق فوتبال باشید، احساس پیری نمی‌کنید

ژوزه مورینیو، سرمربی رم، معتقد است که عشق به فوتبال باعث ایجاد انگیزه می‌شود.

مورینیو: اگر عاشق فوتبال باشید، احساس پیری نمی‌کنید

به گزارش "ورزش سه"، مورینیو فصل بسیار موفقی را در رم پشت سر گذاشت و موفق شد این تیم را برای اولین بار پس از سال 2008 به یک قهرمانی ارزشمند برساند. 
آنها توانستند با غلبه برابر فاینورد در فینال لیگ کنفرانس اروپا، جام قهرمانی اولین دوره این رقابت‌ها را بالای سر ببرند تا مورینیو هم به اولین مربی‌ای تبدیل شود که در هر سه تورنمنت باشگاهی اروپایی به قهرمانی رسیده است. 
این مربی پرتغالی در گفتگو با اسکای اسپورت انگلیس درباره دلایل موفقیتش در طول این سال‌ها اظهار داشت:« این در ذات افرادی است که می‌خواهند سال‌ها در فوتبال حضور داشته باشند. اگر شما عاشق فوتبال نباشید و دستاوردهایی را داشته باشید، صرفا زمین را ترک کرده و از مدال‌هایی که دارید لذت می‌برید و از زندگی‌تان بیرون از فوتبال هم به همین اندازه لذت خواهید برد.»

1716837
او در ادامه اضافه کرد:« اما اگر عاشق فوتبال باشید، نمی‌خواهید هرگز متوقف شوید. اگر عاشق فوتبال باشید احساس پیری نمی‌کنید. همیشه احساس سرزندگی و جوانی دارید و این احساس تا آخرین روزهای عمر همراه شما است. بنابراین باید بدانیم که انگیزه بخشی از این دی ان ای است.»
مورینیو در واکنش به اظهارات مطرح شده درباره او و توانایی‌های رهبری‌اش گفت:« رهبری یعنی مردم از شما پیروی کنند. و برای این کار باید به شما باور داشته باشند. معمولا اگر احساس همدلی و صداقت داشته باشند با شما همراهی می‌کنند. از نظر من رهبری یعنی افرادت را ناامید نکنی. آنها باید به تو اعتماد داشته باشند. من رهبری ذاتی نیستم اما کارم باعث شد که سکوت نکنم و در چشم مردم به نظر بیایم.»

دیدگاه‌ها