کد خبر : 1830659 | 04 تیر 1401 ساعت 17:18 | 65.6K بازدید | 5 دیدگاه

کشتی خیلی بالاتر از وزارت ورزش است

دبیر: هزینه برای حسن یزدانی، خرج لاکچری است؟

رئیس فدراسیون کشتی در حالی‌که کنار پولادگر نشسته بود، به‌شدت به سیاست‌های وزارت ورزش انتقاد کرد.

دبیر: هزینه برای حسن یزدانی، خرج لاکچری است؟

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا دبیر که با توپ پُر وارد مجمع سالیانه فدراسیون کشتی شده بود و به صفر شدن بودجه این فدراسیون از سوی وزارت ورزش انتقاد داشت، در بخشی از این جلسه صحبت‌هایی را در این خصوص مطرح کرد. 
کشتی خیلی بالاتر از وزارت ورزش است
ما یک فدراسیون کشتی داریم و یک ورزش کشتی، بین این دو فرق است، فدراسیون زیرمجموعه وزارت ورزش است، اما کشتی خیلی بالاتر از وزارت ورزش است، چراکه کشتی جزء میراث و فرهنگ ما است، همانطور که تکواندو برای کره است. من نمی‌گذارم که حرف‌های غیر کارشناسی باعث گرفته شدن حق کشتی شود و برای این آمده‌ ام که حق کشتی را بگیرم؛ باید شفاف سازی شود که من برای خودم به دنبال پول کشتی هستم یا برای کشتی به‌عنوان ورزش ملی کشور؛ امیدوارم که کشتی بتواند در ادامه افتخارآفرینی‌های خود در المپیک، صاحب چندین مدال طلا شود.
معاون رئیس جمهور آمده، معاون وزیر ورزش نه!
گزارش فدراسیون نشان می‌دهد که کار شده است و کشتی در حال بازگشتن به روزهای اوج گذشته خود است. اگر زیرساخت نباشد، کار فنی جلو نمی‌رود و دادن برنامه فنی مهم نیست، بلکه باید حمایت از آن شود و ما برای کار خود برنامه جامع داریم. پنج سالن مجموعه آزادی را ببینید، وزیر ورزش آمده، معاون رئیس جمهور آمده اما ما کمتر معاون قهرمانی وزارت را دیده‌ایم، لازم است بیاید ببینند و تا زیرساخت ما درست نشود، برگزاری تمرین امکان پذیر نیست.
هزینه کردن برای حسن یزدانی، خرج لاکچری است؟
مسئله گرمایش پنج سالن را ببنید، بسکتبال، والیبال، وزنه برداری چه گناهی دارند، اینکه ما بیاییم و این را درست کنیم بد است. شما می‌گویید کشتی لاکچری خرج می‌کند، آیا هزینه کردن برای حسن یزدانی که قهرمان ملی ما است، خرج لاکچری محسوب می‌شود و اشتباه است؟ اگر یزدانی یک شب کمرش عرق کند و سرما بخورد، 10 روز می‌افتد شما بگویید این کار درست و کارشناسی است؟ ما به کار خود برای اجرای زیرساخت‌های کشتی ادامه می‌دهیم، چراکه این‌ها برای کشتی درآمد پایدار است و می‌توانیم از این محل برای کشتی آورده داشته باشیم و تیم‌های خارجی برای حضور در این اماکن پول می‌ دهند.
درآمد سالن هفتم تیر در 11 سال کجا رفته؟
من اگر بحثی با معاون قهرمانی وزارت ورزش دارم شخصی نیست، به روسای هیئت‌های کشتی هم گفتم که اگر من خوب کار نمی‌کنم با من تعارف نکنید و من را کنار بگذارید. برای کنار گذاشتن رئیس هیئت استان تهران، دلایلی داشتم، باید مشخص شود که درآمد سالن هفتم تیر در 11 سال گذشته کجا رفته، دلیلی ندارد که شرکت‌های خصوصی بیایند و آنجا کار کند، یک میلیارد کمک‌های نقدی به رئیس هیئت کشتی دادیم، اما ایشان آمده تا لامپ سالن هفتم تیر و شیرآلات سالن هفتم تیر را برده‌اند، آیا این درست است. اگر بخواهیم کشتی را توسعه بدهیم باید وقت بگذاریم و هزینه کنیم و اگر کار شده در این راستا بوده و روسای هیئت کشتی استان‌ها همه در جریان هستند که چه اتفاقاتی افتاده است. همین الان ساختمان جدید فدراسیون در حال ساخت است و این هم برای کشتی آورده خواهد داشت.

1723294
2 میلیارد هزینه بیمه مربیان را داده‌ایم
بازسازی کار من نیست، ولی وقتی شرکت توسعه نمی‌تواند انجام دهد، من باید آن را رها کنم؟ من علی دبیر کشتی هستم و باید انجام بدهم، نگاه کشتی گیران به من با شخصی که رئیس یک فدراسیون دیگر بوده، متفاوت است. معاون قهرمانی وزیر ورزش می‌گوید، کارهای شخصی را انجام نده، اما من کار کشتی گیران را وظیفه‌ام می‌دانم. اگر در کشتی مشکلی داشته باشیم، 90 درصد آن مربوط به مربیانی است که نتوانسته‌اند دانش فنی خود را به‌روز کنند و این وظیفه ما است که این کار انجام دهیم. بنده باید خدماتی را به مربیان بدهم تا آن‌ها هم بتوانند در کلاس‌های دانش‌افزایی حضور یابند و بیمه مربیان نیز یکی از این کارها است که ما امسال توانستیم نسبت به سال گذشته 300 نفر افزایش داشته باشیم و 1000 مربی را بیمه کنیم. 2 میلیارد هزینه بیمه مربیان بوده که این مبلغ هم از منابعی بوده که فدراسیون جذب کرده و از بودجه وزارت ورزش و جوانان نبوده است.

بودجه وزارت ورزش یک‌سوم هزینه‌های ما بوده
دریافتی که ما سال گذشته از وزارت ورزش داشتیم حدود یک‌سوم از عملکرد مالی فدراسیون در سال 1400 و حدود 39 میلیارد تومان بوده، در حالی‌که عملکرد مالی ما در این سال بیش از 131 میلیارد تومان بوده است.در سال‌های 95 تا 97 به‌ترتیب ما 28، 26 و 31 میلیارد تومان علمکرد مالی داشتیم، این درحالی بوده که عملکرد ما در سال‌های 98 تا 1400 به‌ترتیب 38، 54 و 131 میلیارد تومان بوده که خدا را شکر توانستیم سال گذشته نسبت به سال 98 عملکرد 3 برابری را در کشتی داشته باشیم. در سه ماهه نخست سال جاری نیز ما نزدیک به 38 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم در حالی‌که بیش از 4 میلیارد تومان از وزارت ورزش دریافتی داشتیم و اگر می‌خواستیم کارهای خود را با بودجه وزارت ورزش تطبیق دهیم؛ الان نمی‌توانستیم تیم‌های خود را به مسابقات برون مرزی اعزام و اردوها را برگزار کنیم. بهتر است بدانید که این عملکرد مالی جدا از هزینه‌هایی است که استان‌های ما برای برگزاری مسابقات داشته‌اند و می‌توانید از هیئت کشتی استان مازندران بپرسید که چند میلیارد تومان برای برگزاری مسابقات هزینه کرده است.

معلوم نیست آن 70 میلیارد را بدهند
من دیشب با رئیس دیوان محاسبات کشور صحبت کرده‌ام، این 70 میلیاردی که در تبصره 14 است، معلوم نیست مانند سال گذشته داده شود و شما هم این موضوع را می‌دانید؛ شما چطور می‌توانید بودجه اصلی فدراسیون که از وزارت ورزش است را ندهید؟ می‌دانم که چانه وزارت ورزش کوچک است، اما هزینه‌های کشتی بیش از این بودجه است و باید بدانید که هرکسی بر اساس آورده‌اش باید بودجه دریافت کند و آورده کشتی هم 80 درصد مدال‌های ورزش کشور است. ما 5 رده سنی داریم و در دو رشته آزاد و فرنگی، تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد بزرگسالان ما به تنهایی توانستند بهترین عملکرد را طبق شاخص‌ها به‌دست آورد اما شما هیچ جا اعلام نکردید که کشتی سقف شاخص‌ها را رد کرده است و برای دریافتی ما سقف گذاشتید.

سایر فدراسیون‌ها روی سر ما جا دارند
تکواندو، وزنه برداری، کاراته و سایر فدراسیون‌ها بر روی سر ما جا دارند اما آورده‌ها را باید ببینید، نمی‌گویم که به آن‌ها نباید توجه شود، اما نمی‌توان عملکرد کشتی را زیر سئوال برد و هر رشته‌ای بر اساس عملکرد خود باید دریافتی داشته باشد و در اینجا عدالت رعایت نشده است.

دیدگاه‌ها