کد خبر : 1830729 | 05 تیر 1401 ساعت 09:08 | 8.1K بازدید | 3 دیدگاه

اردوی خارجی از نظر فریادشیران؛ حرام است!

پیشکسوت فوتبال با انتقاد شدید از برگزاری اردوهای خارج از کشور توسط تیم های ایرانی، این کار را در شرایط فعلی حرام دانست.

اردوی خارجی از نظر فریادشیران؛ حرام است!

به گزارش "ورزش سه"، فصل آماده سازی لیگ بیست و دوم کم کم شروع می شود. تیم ها پس از تعیین تکلیف نیمکت ها و شروع نقل و انتقالات، به مرور از هفته های پیش رو تمرینات پیش فصل را شروع خواهند کرد. در چنین مقاطعی معمولا بحث برگزاری اردوها داغ است. بعضی از تیم ها به اردوهای داخلی بسنده می کنند و بعضی ها که متمول‌تر هستند، در خارج از کشور اردو برگزار می کنند. گروه دوم همواره منتقدانی داشته اند که این کار را غیر ضروری می دانند.

ناصر فریاد شیران یکی از مخالفان برگزاری اردو در خارج از کشور است. او در گفت و گوی تلفنی با شبکه خبر نظر خود را این گونه بیان کرد: من می توانم هم موافق باشم هم مخالف. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم هایی که باعث ایجاد مضیقه برای مردم شده نباید انجام شود. در سال های قبل هم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بیانیه صادر می کردند منتهی بعضی ها با خم کردن قانون از زیر آن رد شده و اردوی خارجی گرانقیمت را برگزار می کردند.

مدیر پیشین آکادمی باشگاه استقلال معتقد است که می توان هزینه اردوهای خارجی را در آکادمی خرج کرد و سودی سرشار برد. وی ادامه داد: باشگاه‌هایی داریم که زمین اختصاصی برای تمرین و بازی ندارند. دو باشگاه محبوب پایتخت ورزشگاه اختصاصی برای برگزاری بازی ندارند. ورزشگاه آزادی همیشه میزبان بازی های این تیم هاست که وضعیت خوبی ندارد.
ما می توانیم ابتدا زمین تمرین داشته باشیم و در کنار آن مبالغی که صرف اردو می شود را در جاهایی چون آکادمی خرج کنیم. اگر دو میلیارد سه میلیارد در آکادمی خرج کنند سود زیادی می برند. باشگاه‌های که ورزشگاه اختصاصی داشتند هدیه داده شدند؛ نفت تهران، صباباتری، هما، اکباتان و پاس. حتی پیکان و سایپا در ورزشگاه خود بازی برگزار نمی کنند. این ها مدیریت نمی شود چون مدیریت ها کوتاه مدت است. مدیران یکساله و دنبال نتیجه هستند. فقط هم دنبال نتیجه هستند. نتیجه را هم در اردوی خارجی و آرامش آن می بینند اما می روند و با تیم های محلی بازی می کنند!

فریاد شیران در ادامه به حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران نیز این گونه واکنش نشان داد: یک دفعه رئیس فدراسیون و مدیران خارجی هم بیاورند تا همه چیز خارجی شود.

جالب ترین بخش صحبت های ناصر فریاد شیران جایی بود که او شمشیر را از رو بست و گفت: از نظر شخص بنده، رفتن به اردوهای خارجی در این شرایط حرام است. اگر وزارت ورزش بیانیه صادر می کند، بازرسی کل کشور و حراست و دیوان محاسبات باید کمک کنند.

دیدگاه‌ها