کد خبر : 1830739 | 05 تیر 1401 ساعت 09:49 | 4K بازدید | 1 دیدگاه

رکورد صددرصدی کسب مدال بازهم حفظ شد

دو طلای تاریخی بانوان تکواندوکار در چونچئون

تکواندوکاران ایرانی در سومین روز رقابت های قهرمانی آسیا به 2 مدال طلا و یک نقره دست پیدا کردند.

دو طلای تاریخی بانوان تکواندوکار در چونچئون

به گزارش ورزش سه، سومین روز از بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا صبح امروز در چونچئون کره جنوبی برگزار و 3 نماینده ایران نیز به رقابت با حریفان خود پرداختند که هر 3 نفر موفق به کسب مدال شدند تا رکورد صددرصدی کسب مدال برای ایران همچنان پا بر جا بماند.
نماینده وزن منفی 73 کیلو ایران زهرا پوراسماعیل بود که در نخستین دیدار با راما ابوالروب اردنی رقابت کرد که در دو راند و با نتایج 10 بر 7 و 7 بر 6 این حریف را شکست داد. نفر سوم دو دوره اخیر قهرمانی آسیا در مرحله نیمه پایانی به مصاف می نا میونگ کره ای و مدافع عنوان قهرمانی رفت که  در راند نخست 9 بر 7 شکست خورد اما در راند دوم و در حالیکه از حریف پیش بود، تکواندوکار کره ای مصدوم شد و دیگر قادر به ادامه مسابقه نبود تا پوراسماعیل برنده این مسابقه شده و به دیدار فینال راه پیدا کند. قهرمان 2016 نوجوانان جهان که پس از 5 سال مجدداً در این وزن مبارزه می کرد، در مسابقه پایانی رو در روی کانسل دنیز قزاقستانی کهنه کار و نفر دوم رنکینگ این وزن قرار گرفت. پوراسماعیل در راند نخست و در یک رقابت نزدیک با نتیجه 7 بر 5 به برتری رسید و در راند دوم نیز 8 بر 4 پیروز شد تا برای نخستین بار ایران را در این وزن صاحب مدال طلا کند. 
آخرین بانوی هوگوپوش ایرانی حاضر در چونچئون اکرم خدابنده بود که در وزن مثبت 73 کیلو به میدان رفت. خدابنده که پس از استراحت در دور اول، از مرحله  نیمه نهایی کار خود را آغاز می کرد، در این مرحله و در مصاف با علیسار الیاس سوریه ای به راحتی به پیروزی رسید و به دیدار فینال صعود کرد. حریف خدابنده در مسابقه نهایی زچی جو چینی بود. نایب قهرمان بازیهای آسیایی اینچئون که پس از 8 سال برای بار دوم در فینال قهرمانی آسیا مبارزه می کرد، در یک مبارزه حساب شده و در دو راند و با نتایج  12 بر 8 و 9 بر 4 از سد این حریف چینی گذشت تا بالاخره به مدالی برسد که سالها انتظارش را کشیده بود.
تنها تکواندوکار مرد ایران در روز سوم رقابت ها علیرضا نادعلیان بود که در وزن مثبت 87 کیلو رقابت کرد. او در نخستین گام به  مصاف احمد از قطر رفت که حریف در راند اول 5 اخطاره شد و راند دوم نیز با پیروزی 14 بر صفر نادعلیان به پایان رسید. او در مرحله نیمه نهایی نیز برابر علی اکبر امیری از افغانستان قرار گرفت که در مبارزه ای سخت و نفس گیر موفق شد در دو راند و با نتایج  7 بر 4 و 7 بر 3 به برتری رسیده و جواز حضور در مسابقه پایانی را به دست آورد. نادعلیان که نخستین رقابت آسیایی خود را تجربه می کرد، در دیدار فینال در مقابل جائوشیانگ سونگ از چین و نفر سوم جهانی 2019 منچستر به رقابت پرداخت. در راند اول و در حالی که تا لحظات پایانی 4 بر 3 از حریف پیش بود، 3 امتیاز از دست داد و این راند را 6 بر 4 واگذار کرد. این ماجرا در راند دوم نیز تکرار شد و در حالی که از حریف جلو بود، در ثانیه پایانی ضربه حریف به سر او اصابت کرد تا این راند را نیز 11 بر 8 واگذار کرده و به مدال نقره برسد.

دیدگاه‌ها